3 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

3 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

na beklediler. A. P. İkinci Kasm, mz ei re bazı noktalar: kıldıklarını Söyledi. Bu Gokil iz sonraki konuşmada be- lirteceklerdi! Demiray neticede, Evet denileceğini ifadeyi çalıştı. Hükümet Sessiz gemi e mi bıraktığımız haftanın orta- larında bir sabah, işlerine geç kal- memur Başbakanlığın ö- nünden aceleci adımlarla geçerlerken, ufak tefek, ak saçlı, her halinden pek Sakin olduğu anlaşılan sevimli bir ih- tiyarin Başbakanlığın merdivenlerini yorgun adımlarla tırmandığını gör- düler. Ak saçlı adam Başbakanlığın madeni büyük kapısından girerken, bekleyen yağız iki Mehmetçiği şef- katle selamladı. Sonra bordo halıyla kaplı mermer merdivenlerin, (o kapı- dan girince sağa rastlıyanından Dev- let ve Hükümet Başkanı oGürselin makamının bulunduğu kata çıktı. Fazla oyalanmadan başkanın odası- na girdi. Gürsel, kendisini gülerek karşıladı. Ak saçlı ufak tefek adam, Devlet ve Hükümet Başkam Gürselin odası- na girdiği sıralarda iniz Milli Sa- akanı bulunuyordu. Adı Mu- zaffer Alankuştu. Alankuş, Paristen bir gün evvel dönmüş, vakit geç ol- duğu için O gün bu ziyareti yapama- mıştı. Görüşme pek ürmedi: Alankuş, Gürselin odasından çıktığı zaman, artık Milli Savunma Bakam değildi. İstifa etmişti ve istifası Baş- kan tarafından kabul edilmişti. Alan- kuşun, resmi tebliğlerde istifa sebebi "sıhhi" idi. Nitekim emekli General. kendisine istifa sebebini soran bir AKİS'çiye aynen şunları söyledi: "— Hastayım Bir ameliyat geçir- mem gerekiyor. Doktorlar öyle söyle- diler. Ayrıca siyatiğim var. Yorul- dum. Gürsele bunları arzettim ve is- tifamın kabulunü rica ettim. O da, peki dedi. Emekli Bakanlığından istila edeceği haberi pek yeni değildi. Evvelki O haftanın sonunda haber başkentin siyasi ku- lisinde bol bol dolaştı. Ancak emek- li General Parise seyahate çılanca haberlerin yanlış olduğu, Alankuşun vazifesine devam edeceği zehabı u- yandı. Nitekim o sıralarda ilgililer söylentileri rahatlıkla tekzip ediyor- lardı. , Ha Ibuki istifa, 'Tansel Hâdise- "ile ortaya çıkan bir zincirin henüz yöre takılmamış son halkasıydı. Muzaffer Alankuş, Tanseli yerine iade eden yeni kudret sahipleri tara- fından, tıpkı eski Kara Kuvvetleri AKİS, 3 TEMMUZ 1961 ii Generalin, Milli Savunma. YURTTA OLUP BİTENLER Başkan Gürsel Başbakanlık önünde Günlük hasbihal Komutanı Alkoç gibi a ve istifası isteniliyordu. Buna rağmen, Milli Savunma Bakanının yerine mu- hafazasını o isteyenler de mevcuttu. Bunlar tartışmada kaybedince, emek- liliği burnunda Generale Hükümet- ten de ayrılmak düştü. Yeni Bakan. istifa haberi kesinleşmeden İkinci bir haber Ankaralı gazetecilerin dikkatim çekti. Savunma Bakanlığı- na Fahri Özdilek getirilecekti. Fahri Özdilekten boşalan Başbakan oYar- dımcılığım da. Bakanlar Kurulunun emekliye ayrılmıyan bir başka Gene- rali uhdesine alacaktı. Sıtkı Ulayın, Başbakan Yardımcısı olarak kabine- deki vazifesine devam edeceği belir- tiliyordu. Nitekim haftanın başlarında bir- gün, saatlerin 12.20'yi gösterdiği sı- ralarda Başbakanlık binasının geni merdivenlerinde sadık dostları gaze- tecilerle her günkü sohbetine dalan Başkan Gürsel, kendisine sorulan su- allerden birini cevaplandırırken, Ka- binede yapılan, tadilâtı da açıkladı. Gürsele, bir gazeteci: — Paşam, Fahri Paşanın Sa- vunma Bakanlığına getirileceği doğ- ru mu?" diye sordu. 15