3 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

3 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER Babacan General, sevgili odostla- rını mahzun kılmamak için olacak, soruyu dosdoğru cevaplandırdı: — D oğrudur. Zaten halihazırda vekâlet ediyor.." aşkan bundan sonra sorulan ba- zı sualleri daha neşeli bir şekilde ce- vaplandırdı ve muhteşem Cadillac'a binerek uzaklaştı Kesin tâyin, ertesi günü gene ay- nı saatlerde, aynı yerde Başkan Gür- sel tarafından açıklandı. Özdilek Sa- vunma Bakanlığına getirilmişti. An- cak, Ulayın Başbakan Yardımcılığı henüz tebellür etmemişti. Gürsel, bu konuda sorulan suali birkaç saniye durakladıktan sonra cevalandırdı: ”- raya Ulayı çala etmeyi düşünüyoruz ama, bakal şkandan pek az sonra Başba- kanlıktan çıkan neşeli General Ulay, yarabilmenin mışta. Başbakan Yardımcılığı okonu- sunda: " —Ben, hiçbir ünvan almadan bu vazifeyi yapmayı Devlet Başka- nından rica edeceğim çocuklar" de- di. nlaşılan, sevimli General vazi- feye sâdece Devlet Bakanı o olarak devam etmek istiyordu. Nitekim öy- le oldu. Haftanın sonunda Kabinede- ki durum belli olmuş, herkes yerli ye- rine oturmuştu. Sâdece bir. Devlet Bakanlığı şimdilik boş sandalye ola- rak elde kalıyordu. Bir İstifa bekleniyor.. B. arada başkent kulisinde bir baş- ka istifa haberi dolaşmağa başla- dı. Bu defaki, müzmin müstafilerden Ekrem Tüzemendi. Tüzemen bir kaç defa istifa etmişti. İstifası Gürsel ta- rafından kabul edilmemiş, kendisine Başkan tarafından "biraz daha bek- lemesi" tembih edilmişti. Tüzemenin, bekleme müddetinin dolduğu (o veya dolmak üzere bulunduğu belirtiliyor. du. Ancak ilgililer, bu istifanın olsa. Olsa Referandumdan a kabul e- dileceğini söylemekteydiler. eneral Gürsele gelince, o, kabi- nede bir tadilât daha olacağı haber- lerine pek itibar etmemekteydi. Haf- tanın ortalarında kendisine sorulan bu konudaki bir suali, mütadı hilafı- na, çok kısa ve biraz sıkılarak cevap- landırdı: "— Zannetmem." Ancak, bu sıralarda bir İçişleri Bakanı arandığı ve Zeytinoğlunun boşalan Devlet Bakanlıklarından bi- rine tâyin edileceği- pek ala biliniyor- du. Referandumu müteakip kabinede birkaç sandalyanın sahip değiştirme- si büyük bir ihtimal dahilindeydi. Seçim yaklaşırken.. ütün bunlar olup biterken, başken- tin zaman zaman bunaltıcı sıcağı altında Bakanlar Kurulu hemen he- men hergün toplandı. Haftanın başın da başlayan toplantılar aralıksız de- vam etti. Ele alınan konular arasın- da, bir dış politika olayı da mevcut- tu. Küveytin Irak tarafından ilhak edilmek istenmesi, oçarşamba günü yapılan toplantıda görüşüldü. O gün saatlerin 9.15'i gösterdiği ( sıralarda teker teker Başbakanlığa gelen kır- mızı plâkalı otomobiller oto park- taki yerlerini alırlarken, ziyadesiyle Özdilek gazetecilerle konuşuyor Yerinde kaldı Ulay ve gazeteciler Sözcü! yorulacağı belli olan Bakan, Selim Sarperdi. Koltuğunun altında gene meşhur çantası vardı. Nitekim top- lantıda 40 dakika kadar izahat verdi. Küveyt meselesi üzerinde (omuhtelif ihtimalleri anlattı ve takınılacak tav- rın ana hatlarını çizdi. Ertesi gün öğleden sonra yapılan toplantıda bir ekonomik mesele gö- rüşüldü. Saat 14 den 19'a kadar de- vam eden toplantıda. Devlet Plânla- dar müzakere etti, inceledi ve Plân- lama Teşkilâtı ilgililerinden gerekli bilgiyi aldı. Toplantı sonunda, plân üzerinde cüz'i değişiklikler yapılarak kabul edilmesi kararlaştırıldı. Haftanın sonunda, cuma sabahı toplanan Bakanlar Kurulunun ele al- kında Dişişleri Bakanı izahat verdi. Ayrıca, mahsul durumu da konuşul- du. Gelen haberler mahsulün bir hay- li bereketli olacağı o merkezindeydi. Ancak son günlerdeki şiddetli yağ- murlar birçok bölgelerde oldukça ö- nemli zarara sebebiyet vermiş, mah- sulü kırmıştı. Bu durumda olan böl- gelerde alınacak a Bakanlar Kurulunu meşgul e Toplantıyı, ilk e Gürsel terket- AKİS, 3 TEMMUZ 1961