3 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

3 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

RADYO ANKARA Yeni Programlar A pa Radyosu, evvelki o haf- tanın ortalarında birgün yeni yaz programlan devresine girdi. Bu ko- nuda basına ne bir açıklamada bu- lunuldu, ne de yeni programları çev- reye duyurmak için herhangi bir te- şebbüse geçildiği görüldü. Gerçi o per- şembe günü saat 21'de başkent rad- yosunda yeni programlarla ilgili bir program yayınlandı ama, bu gayret Batı anlayışıyla oçalışman gereken bir radyo için hiç te yeterli değildi Programların tanıtılmasında görülen bu ihmalin sebeplerine gelince, prog- ramların ve Ankara Radyosunun ça- lışma yetersizliği, başlıca sebepler a- rasında gösterilebilir. Yeni program- ların çoğunluğunu hafif müzik prog- ramları teşkil etmektedir. rımız plak bulamazken, buldukları zaman da bu plâkları satın almak i- çin rahatça para ayıramazken, ora- dan buradan tedarik edilen plâkları bir takım konuşmalarla lanse etme- ye çalışmak neye yarar acaba 7 Yeni programlar arasında dinle- yiciye bir şeyler öğreten, öğretmek- ten vazgeçtik, hiç olmazsa şöyle ye- ni fikirler veren saatler yok denecek kadar az. Bu gayeye hizmet İçin yapılan biraz kaliteli (programların ise ne kadar mikrofonda kalabilece- ği ayrı bir konu. Hakkında defalarca eksiklikleri yazılan, defalarca belir- tilen Ankara Radyosunun halâ eski minval üzere çalınmasının, bir türlü doyurucu program yapamamasının sebeplerini burada bir defa daha a- çıklamak artık yersiz. Fakat başkent radyosunun yaz programları devresi- nin ilk gününde, bu programların ha- zırlanışına şöyle bir bakmak her hal- de yerinde olacaktır. İlgisizlik Bilindiği gibi, Ankara Radyosunun man zaman dinlenen program- lan arasında "Devamı Yarın Akşam" programı vardı. Artık bu programa veda edilmiş bulunuluyor. Çünkü, bu programı hazırlamak için gerekli iki kişi Ankara Radyosundan ayrıldık- tan sonra, onların yerine hiç olmaz- sa bir kişi almak kimsenin aklına gel- memiştir, "İşler nasıl olsa yürür, a- dam almaya lüzum yok" düşüncesi yalnız başkent radyosunun değil, di- ger radyolarımızın da belini büken on büyük sebeplerden biridir. Hatırlanacağı gibi, bir zamanlar Ankara Radyosunda İlhan Mimaroğlu nun hazırladığı "Caz Sanatı" isimli bir program yayınlanırdı. Günün bi- rinde bu program, İlhan Mimaroğlu- na haber verilmeden, birdenbire ve durup dururken kaldırıldı. İlhan Mi- maroğlunun, bu programı, Ankara Radyosu için İstanbulda kendi plâk- larıyla ve binbir sıkıntı içinde hazır- ladığını kimse düşünmedi veya prog- ram füze devrine yakışır bir hızla kaldırıldığı için kimse bunun sebep- terini düşünmeye ovakit bulamadı. Programın kaldırıldığını öğrenen il- han Mimaroğlunun hayretini ölçme- ye imkân bulunamasa gerek. Şimdi Mimaroğlunu ikinci bir sürpriz bekli- yor: Ankara Radyosunun yeni yaz programlan arasında "Caz Sanatı"- nın da yer aldığını, basılı o haftalık programlardan öğrenmek kaabil! Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu! Ha- lâ intizamsızlık, halâ düşüncesizlik hâlâ programsızlık niye ? Bakalım Mimaroğlu Oo birdenbire (o kaldırılan programının yine birdenbire yayma konmasını kabul edecek mi? Kimler program yapıyor ? geni bu program devresinde de acayip şahıslar program yapacağa benziyor. Spi- kerler, idarecileri büro Oomemurları kolları (o sıvayıp işe (o girişmişler! Bu konuda kendilerinin ohiç suçu yok. Fakat bir radyo idaresi kalkar da bir spikere, bir odaktiloya veya bir İdari İşler Şefine progran verirse, o radyo idaresinin programcı yetiştir- mek için yapılması gerekeni hâlâ ya- pamadığı ortaya çıkar. Demek ki radyo İdarecileri ve radyo idaresini ellerinde tutan yüksek kademedeki- er radyoculuğun daha A'sına bile önem vermeyi bilmemektedirler. Bu- nu akü etmedikçe de ne kendilerin- den, ne de radyolarımızda çalışan- lardan bir şeyler o bekliyebiliriz. Dün Ankara Radyosunda onun bunun program yapmasına itiraz edenler de bugünden itibaren program yapmaya başlıyorlar. oYâni onlar, o ötekilerin radyosunun program yapmasına artık itiraz et- miyecekler! (Basın - 11361 - 2039) — 44 AKİS, 3 TEMMUZ 1961