3 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

3 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

ti. Etrafını saran gazeteci dostla- rına: "— Neden benden soruyorsunuz, Bakanlardan sorun" diye takıldı. Gazeteciler; "“— Paşam, onlar kaçıyorlar" de- diler. Bu sırada Sıtkı Ulay yetişti ve cebinden çıkardığı notları göstere- “— Gelin, sizin için not aldım. Ben söyliyeyim" dedi. Bakanlar Kurulunun önümüzdeki hafta içinde de sık sık toplanacağı anlaşılmaktadır. Kurul, yaklaşan se- cime kadar, hiç değilse başlanılan bazı işlerin bitirilmesine o çalışacak- tır. Referandum 12'ye 5 var.. Kİ boylu, gür kaşlı, saçları dö- külmüş, hareketlerinden asker ol- duğu kolayca anlaşılan adam, elini kutuya daldırdı, bir kâğıt aldı. Ora- dakiler, kâğıttaki ismin ne olduğu- u merakla sordular. Kısa boylu a- dam cevap verdi: "— Adalet Partisi.." Hâdise, geçen haftanın sonunda, cumartesi günü Ankara Radyoevinin İkinci katındaki büyük salonda ce- reyan etti. Kur'ayı çeken Radyoevi Müdürü Nusret Altuğdu. Ku'alar, parti liderlerinin Referandumla ilgili konuşmalarının sırasını tesbit için yapılıyordu. Altuğun aldığı kâğıda göre ilk sıra Adalet Partisine isabet etmişti. liderlerden evvelâ Gümüş- palanın konuşması oyayınlanacaktı. Kur'a, 5. Noter huzurunda çekiliyor- Feyzioğlu mikrofon önünde Evet'e davet AKİS. 3 TEMMUZ 1961 du. Altuğdan başka, salonda Prog- ram Müdürü ve birkaç gazeteci bu- lunuyordu. İkinci kur'ayı bir gaze- tecinin çekmesi istendi. Oradaki ga- zetecilerden biri uzandı ve kâğıdı çekti. Bu defa kâğıtta C.H.P. nin İs- mi e Programa göre 2 Temmuz ar günü saat 12.30'da İnönü ko- aşacak, Daha sonraki sırayı Y.T.P. aldı. Memleketçi Partiyle C.KM.P. son iki sırayı paylaştılar Esasen bu partilerin liderlerinin konuşmaları banta alınmamıştı. Halbuki 9 Tem- muz süratle Memek rdu. Ankar: Radyosu ilgililerinin hazırladığı özel programın yayınlanmasına başlana- caktı. Geride bıraktığımız haftanın son- larında bir gün, kayıp iki lideri ara- makla meşgul Ankara Radyoevi Mü- dürü Nusret Altuğ sıkıntıyla saatına baktı. Saat 10'u birkaç dakika geçi- yordu. Gözlerini kapıya dikti. Hayır, gelen yoktu. Müdürün yüz ifadesin- den beklenenin kararlaştırılan saatte gelmediği anlaşılıyordu. Bu defa göz- lerini yanıbaşında bulunan telefona çevirdi. Telefonun çalmasını ve bir i bekliyor gibi bir telefonun da ça- lacağı yoktu. Radyoevi Müdürü, 6- nündeki kâğıtlara eğilerek işine de- vam etti. Beklenen, C.KM.P. nin ,rikıyım lideri Osman Bölükbaşıydı. Parti li- derlerinin oReferandumla ilgili ola- rak yapacak konuşmalardan C.K M.P. ye ait olanı için cumartesi saat 10'da Kİ ayla randevulaşılmıştı. Saat 10'u geçtiği halde lider ne randevusuna gelmiş ne de bir haber yollamıştı." İşte bu yüzden Radyoevi Müdürünün cam biraz sıkılmışa ben- ziyordu. Zira Referanduma 9 gün gi- bi az bir zaman kalmıştı. Radyonun özel olarak hazırladığı bu programa başlamak istiyorlardı. İstiyorlardı a- ma, eldeki malzeme henüz tamamlan- mamıştı, liderlerden üçü konuşmuş- tu. Gümüşpala ve Alicanın konuşma- ları geçen haftanın ortasında banta alınmış, hazırda bekliyordu. C.K.M P. ve Memleketçi Parti liderleri ise hâlâ ortada yoktular. Neden sonra Bölükbaşının gelmi- yeceğine kanaat getiren Radyo ilgili- leri, C.K.M.P. Genel Merkezine te- lefon etmeyi uygun buldular. Parti Genel Merkezinden telefona Mustafa Kepir adında biri çıktı. Kepirin ko- nuşmasından anlaşılıyordu ki, lider Bölükbaşı, Parti erkânına radyo ko- nuşmasından fazla bahsetmemişti. Zira Kepir, Bölükbaşının hasta oldu- Şunu, evinde istirahat ettiğini söy- lüyor, onun yerine bir başkasının ko- nuşmayı yapmasını teklif ediyordu. Ne var ki Radyonun hazırladığı özel programda sâdece liderler konusabi- YURTTA OLUP BİTENLER Osman Bölükbaşı Politik üşütme leceklerdi. Kepire mesele izah edildi. Aklı başına gelen Kepir, yaptığı ha- tayı anladı ve Bölükbaşının olayı duy maması için dua etti. Öyle ya, irikı- yım lider kendi yerine bir başkasının konuşturulması teklifinde bulunan bir C.K.M.P. liye herhalde pek sem- patik davranmıyacaktı. Radyo ilgililerinin O hazırladığı programda, beşinci parti lideri olarak Memleketçi Parti liderinin konuşma- sı kararlaştırılmıştı. Gelgör ki, Mem- leketçi Parti liderinden ne ses, ne se- da çıkıyordu. İlgililer İki gündür ha- rıl harıl Memleketçi Parti liderini a- rıyorlar veya resmi bir yazı bekliyor- lardı. Üstelik haftanın sonunda beş liderin konuşma sırasının tesbiti için kur'a çekilecekti İşin içinden çıkmak için sinirlerin hakikaten çelikten ol- ması gerekiyordu. Nihayet öğleye doğru Memleket- çi Partiden bir ses geldi. Memleket- çiler kaderlerine razı oluyorlar ve çe kilecek kur'ada konuşma isabet etmişçesine Eri edilebileceğini belirtiyorlardı. Pazar- tesi günü gelip konuşmayı yapacak- lardı. Bölükbaşıdan haber daha geç AKİS -Reklâm — 50 17