11 Eylül 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

11 Eylül 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

A. P. Gözdağı Tepesindeki (osaçlar hayli dökülmüş, kalanları ise arkaya doğru itina yapılı, bir ayağı lâcivert elbise- la oynayarak konuşma- ga başladığında saatler 14'ü gösteri- yordu.. Adam sözlerine: "— Sizlerin dan son' derece başladı. Sonra salonda bulunan genç ga- zeteciler arasında tanıdıklarına teker teker teşekkürlerini bildirdi ve esas konuya geçti. Salonda son derece nâ- burada bulunmanız- memnunum" diye Çevrelerini gazeteciler, . bulundukları yerin bir mobilya pazarı olduğunda ittifak et- tiler. Salonun dip tarafındaki yazı- hanenin zarif masası başında oturan adam son derece ciddi bir şekilde ko- nuşmasına devam ediyordu. Gazeteciler birer sigara yaktılar ve mühim ifşaatı dinlemeğe koyul- dular. Hadise, bitirdiğimiz haftanın ilk yarısında, İzmirde cereyan ediyordu. Konferans verme meraklısı zatın a- dı Mehmet Yorgancıoğluydu. ün İzmir gazetelerinin bürola- rıyla İstanbul gazeteleri temsilcilik- lerine bir basın toplantısı yapılacağı bildirilmiş ve bu toplantının yeri ola- . Gazeteciler toplantıyı düzenli- yenin A.P, nin matrut elemanların- dan ve elebaşılarından Mehmet Yor- gancıoglu olduğunu öğrenince, doğ- rusu istenirse, pek ilgilendiler ve sa- at 14'de soluğu Gazipaşa bulvarı üze- rindeki Ev - Dekor mobilya mağaza- sında aldılar. Basın mensuplarım, mağaza müstahdemi son derece gü- ler yüzle karşıladı ve kendilerine yol gösterildi. Gelenler içeriye girdikten sonra geniş salonda bir müddet yü- rüdüler, sonra bir kenara iliştirilmiş camlı oyazıhane kısmına çerek, evvelden mağazada bulunan mobilya ile zenginleştirilen. Basın toplantısı mahallinde yerleştiler. O sırada İz- mirli gazetecilerin pek yakından ta- nıdıkları Mehmet Yorgancıoglu orta- ya çıktı, Basın mensuplarım selâm- ladı ve kendilerine hoş geldiniz dedi. Sır küpü Yorgancıoğlu teşekkürü müteakip hemen sadede girmekte fayda mülâhaza etti. Zira gazetecilerin va- kitlerinin pek az olduğunu biliyordu. Yorgancıoğlunun ilk izahatı, kendi- sinin A.P. nam partiden ihracı ile il- AKİS, 11 EYLÜL 1961 YURTTA OLUP BİTENLER A.P. Genel Merkezi Eller gili oldu. Gerçi A.P. idarecileri ken- disine zımnen de olsa, bu ihracın ge- çiciliğini, iktidara gelindikten sonra kapıların kendisine, bu "vefakâr ne- fer"e açık olduğunu bildirmişlerdi a- ma, bunun resmi bir tarafı yoktu. İş- te bunu nazarı dikkate alan Yorgancı- oglu, nin kurulusunda en fazla emeği geçmiş bir insan olarak haki- katlerin âlemde nihan kalmamasını temin için bildiği bazı meseleler hak- kında Basını oaydınlatmayı kendine yukarı! vazife edinmişti. Bu açıklama üzeri- ne gazeteciler suyun hayli ısındığını farkettiler ve Yorgancıoğlunun kav- yorgam yitirmeden nettiler. Ne var ki iş ümit gibi çıkmadı. A.P. nin eski Başkan Vekili, Basın yoluyla A.P. nin üst kademesine bir gözdağı ver- mek istediğinden, o gazetecilere keçi boynuzu koklatmakla yetindi ve sâ- dece A.P. nin kendisine reva gördü- 19