11 Eylül 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

11 Eylül 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

YURTTA OLUP BİTENLER gü muamelenin usülsüz vs kanunsu olduğundan bahsetti. o Yorgancıoğlu bu arada bir de cevahir yumurtladı ve M.B.K. tarafından kendi hakkın- da açılan tahkikatın aslında A.P. ile ilgili olduğunu, basının dertlere sâ- dece ve sâdece A.P. için girdiğini, kendisinin son derece inkılâpçı bir ruh taşıdığını Herm Sonra da bü- yük bir tevazu içinde " — Aslolan benim şahsi duru- mum değil, A.P. içinde bir prensip yıkılışı, partiye bir adaletsizlik an- layışının girmesi ve antidemokratik zihniyetin oyerleşmesi (o meselesidir" diyerek kendini temize çıkarmak is- di. Fakat sabırları taşan gazeteciler Yorgancıoğlunu kıstırmanın ve dili- nin altındaki baklayı çıkarttırmanın zamanı geldiğine okarar vermiş ol- maklar ki, birden salvoya başladılar. "Bu toplantıyı niçin yaptınız?", "A. P. hakkında yapacağınız mühim if- şaat nedir?", "Hani, açıklamalarda bulunacaktınız?" sualleri birbirini takip edince, takkesi iz tepesin- den frlayan Yorgancıoğl — Size açıkladım. A.P. usülsüz ve kanunsuz bir iş yapıyor, beni par- tiden atıyor. Bunun mücadelesini sO- nuna kadar yapacağım" şeklinde ko- nuştu. Bir açıkgöz gazeteci suali yapış- dı: "— Nasıl mücadele edeceksiniz? Onlar koskoca bir parti" Sualin cevabı, o Yorgancıoğlunun dilinin ucuna gelmişti, fakat bunu başka zamana sakladı. Ne yazık ki sabrı pek devam etmedi ve nihayet baklayı ağzından çıkardı. Masanın üzerine (oOkoyduğu üç dosyayı eliyle işaret ederek: " — İcap ederse bu dosyaların muhteviyatını da açıklarım ve A.P. için hiç de iyi olmaz" tehdidini savurdu. Bu sözler, salonda bulunanların nazarlarının birden rengârenk dos- yalara yönelmesine sebep oldu. Doğ- rusu bu ya, dosyalar da hayli kaba- rıktı ve (o Yorgancıoğlunun ifadesine göre, A.P. nin kaderi bu üç adet mazlum dosyanın içinde yatmaktay- dı. Basın mensupları oYorgancıoğlu- nu ne kadar zorladılarsa, dosya münderecatı hakkında bilgi almaya muvaffak olamadılar. Zira, matrut A.P. Genel Başkan Yardımcısının e- linde kalan son kozu bu idi ve onu günü gelince kullanmak niyetindeydi Basın toplantısı sona erer erme; m a bürolarına koştu- ifşaatın obaşkentte tâkibini "Sağlamak için Ankara ile 20 Şinasi Osma Yorgun Savaşçı temasa geçti. Haber başkentin bir- kaç gazetesine intikal edince, muha- birler paçaları o sıvadılar ve hemen A.P. Genel Merkezinin yolunu tuttu- lar. Paçaları tutuşanlar Haberin oOAnkaraya intikalinden bir gün sonra bir gazeteci A.P. Ge- nel Merkezinin son derece yorgun, fakat sporsever Şinasi Osmasını ya- kaladı ve sok tesiri yaratan haberi verdi: " — Efendim, İzmirde Mehmet Yorgancıoğlu bir Basın toplantısı yapımı vs üç tane dosyadan bahsede- rek, bunların açıklanmasının A.P. için hiç de iyi ya Aa söylemiş. Siz ne dersiniz Osma, muhabiri dikkatle dinledi ve sonra sararmış yüzünü başka ta- rafa çevirerek; "— Ne varsa çıkarsın ortaya. Bi- zim korkulacak birşeyimiz yok. Bu- İMECE Aylık Kültür Dergisi 1 Eylül 1961 sayısı çıktı. (P. K. 373 - Ankara) AKİS - Reklâm — 146 nu herkes bilir. O zannediyor ki, zor- balıkla iş yaptırabilirim. o Yanılıyor. İstediğini istediği şekilde açıklaya- bilir. Hem açıklasın da, biz de anlıya- lum bizim de ne hatamız var" cevabı- nı verdi. Fakat Osma bu sözleri sarfeder- ken, belli ki son derece keyifsizdi. Gazeteci bu defa, Basına akset- memiş ve A.P. çevrelerince de bilin- meyen bir haberden bahsetti: " — Efendim, Yorgancıoğlunun Basın toplantısında bahsettiği dos- yaları ve muhteviyatını İzmir Savcı- lığı da merak etmiş. Yorgancıoğlu- nun bu konudaki sözleri ihbar telâk- ki ediliyormuş. Dosyalara el koya- çakmış. Ne dersiniz?" Osmanın halinde belli bir telâş görüldü. Konuşmasına elleriyle de yardım ederek: — Hayır efendim, böyle bir dos- ya yoktur! Savcılık ta el koyamaz! Niçin koysun? Lüzum yok ki... Hem bu dosya olsa olsa Mehmet Yorgan- cıoğlunun kendisi ohakkında açılan, Savcılıktaki dosyadır" dedi. Aslında Osma, muhabire karşı, bu dosya meselesine pek önem ver- mez görünmek istiyordu» Fakat iş, zannedildiğinden daha da önemliydi. Nitekim, gazeteci Genel Merkezi ter- keder etmez, Osma soluğu Gümüşpa- lanın yanında aldı ve durumdan Ge- nel Başkam da haberdar etti. Gü- müşpala, ertesi gün zaten İzmire gi- decekti. Bu mesele ile de bizzat meş- gul olabilirdi. Haftanın sonlarında, cuma günü, Gümüşpala İzmir Hava Alanına in- diğinde kırk kadar A.P. li tarafın- dan karşılandı. Aralarında Basın mensupları da vardı. Fakat becerikli A.P. liler, Genel Başkanlarım bir taksiye atıp oracıktan o kaçırıverdi- ler. Maksat, gazetecilerle Gümüşpa- leyı karşı karşıya getirmemekti O gün, aş kei Gümüş- palanın yerine vaplandıran A.P. İzmir İl Başkanı Şunları söyledi: "— A.P. önümüzdeki . seçimleri behemahal kazanacaktır. Zira halk. C.H.P. nin 27 Mayıstan sonraki du- rumunu tasvip etmemektedir." Gümüşpala, İzmirin kurtuluş gü- nü olan 9 Eylül cumartesi günü Ege bölgesi il başkanlarıyla bir toplantı nı ve tasarılarım hazırlıyacaktır! şey göstermektedir ki A.P. memleketin o kısmını kendisine DP. den kalmış bir miras gözüyle gör- mektedir. AKİS, 11 EYLÜL 1961