11 Eylül 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

11 Eylül 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Cilt: XXII, Sayı: 376 AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI 11 EYLÜL 1961 YURTTA OLUP BİTENLER Yuvarlak Millet Uyanık olma zamanı Bitirdiğimiz haftanın en alâka çeki- ci hâdisesi, çarşamba günü Ada- pazarında cereyan etti. O gün Milli- yet gazetesi, büyük puntolarla Y.T. aşkanı Ekrem Alicanın bir demecini yayıyordu. Alicanın de- ki "Biz, D.P. nin devamı değ Gazetenin satışa çıktığı sırada, bir heyecanlı zatın bunların topunu toplama gayreti içinde bulunduğu görüldü. Heyecanlı zat, Ekrem Ali- canın partisinin D.P. nin Sakarya il idare kurulu Üyeliğinden müdevver Sakarya ü idare kurulu üyesi Avu- kat Mustafa Tığlı idi. Evvelâ, gayretin sebebi pak anla- şılamadı. Öyle ya, beyanat Y.T.P. Genel Başkanının beyanatıydı. Y.T. P. aleyhinde bir söz bulunması bahis konusu değildi ki.. Fakat kısa süren bir araştırma gerçeği ortaya çıkar- maya yetti. Ekrem Alicanın daha önce başka gazetelere manşet olan "DP. nin devamı biziz" yolundaki demecini ve partinin aydın liderleri- nin aynı istikametteki yazılarını, be- yanlarını oy avlarının temeli yapan 4 Masa Toplantısında salonda müşahitler Türk milleti adına... Y.T.P. idarecileri şimdi Genel Baş- kanın “şartların icabı" yaptığı açık- lamayı Sakaryalı oseçmenlerin gö- zünden saklamak İstiyorlardı. Endi- şeleri, I numaralı rakipleri A.P. nin ekmeğine yağ sürmekti. Zira Musta- fa Tığlı atik davranmasa gazeteleri mutlaka A.P. liler toplayacaklardı. Ama onlar, bunları köylere gönder- mek için... "İşte" diyeceklerdi, "DP. nin devamı onlar değil, biziz. Bakın, Alican ne diyor!" Nitekim, Alican Ankarada Referandum günü için Y. T.P. lilere Evet'i tavsiye ederken on- lar Sakaryada Hayır'daki ohayırın propagandasını yapıyorlardı. Şimdi, milletçe bir hayale hiç ka- pılmamak lâzımdır: ademelerini D.P. nin teşkilât kademeleri mesul- lerinden kuran, propagandalarım üşmanlığı esası üzerine bina eden, Yassıada sâkinlerinin kaderini koz olarak ele alan, malt destekleri- ni eski devrin hesap vermekte olan vurguncu bazı milyonerlerinin kasa- larında bulan, aday listelerinin başı- na yeni yeni Menderesler, Ağaoğlu- lar, Gedikler geçirme yarışında olan, kongrelerine assıada (avukatları vasıtasıyla "sevdiklerinizden selâm" gönderten partiler seçim platformu olarak mutlaka ye mutlaka Milli Andlaşma prensiplerinin aksi pren- sipleri kullanacaklardır. Bu, eşyanın tabiatı icabıdır ve dünyada her şeyi değiştirmek kabildir, eşyanın tabia- tım asla! Milli Andlaşma, en iyimser M.B.K. üyelerinin dahi ifade ettikleri gibi, yarın bir takım yalanları yalancıla- rın yüzüne vurmak için kullanılacak vasıta olma bakımından fayda sağla- yacaktır. Ama millet açısından, de- ve kuşunun tehlike karşısında başım gömdüğü kum rolünü oynarsa fay- dasının çok üstünde zarar vermiş o- lur. Keçiyi Allaha emanet etmek çok akıllıca bir davranıştır. Ama sağ- lam kazığa bağlayarak... Bu gerçeği hatırda tuttuktan ve gereğini yaptıktan sonra, i - laşma millete kutlu ve mutlu olsun. Demokrasi Söz bir, namus bir (Kapaktaki Toplantı) Bitirdiğimiz haftanın içinde bir ak- şam üzeriydi. Çankaya Köşkü- nün şehre bakan kısmındaki büyük salonun camlarından süzülen sonba- har güneşi, kırmızı koltukları yala- dı, sonra ağır ağır Dikmen sırtların- AKİS, 11 EYLÜL 1961