18 Aralık 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

18 Aralık 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

Ne Yapıyor ? da çıkmasını oönlediğinden, bu kabına sığmaz adam şimdi sadece çalan telefonlara cevap yetiştirmekte, bu arada Kur'an-ı Kerimin tercümesini dikkatle tetkik et- mektedir. Kararların tefhiminden sonra ilk günler, pro- tokol ziyaretleriyle geçti. Sonra, bazı zaruretlerin neti- cesi, Yüksek Adalet Divanı Başkanlığından ayrıldı. Bu arada bir Yozgat, bir de Kızılcahamam gezisi yaptı. Sonra başkente dönerek, küşe-i ii çekildi. Ama gene de gönülden bel bağladığı 2? Mayıs İhtilâlinin ge- lişimini, neticelerini izlemekten geri mak Fakat bis birşey ona, boşlukta bir adam olduğunu unuttura- . Bazı ga İm hakkında çıkan haberlere kız- madı, ama üzüldü. Uz — Bari, hakikatlri tahrif etmeseler” sözleriyle izhar etti. Hiç bir hadise, onun mütebessim edasını kaybetti- remedi. Bir mesut tesadüf Başol, AKİS muhabirine izlenimlerini onaklederken, bir mesut tesadüften de bahsetmeden edemedi. Ta- rihi Yüksek Adalet Divanının meşhur Başkanı, söze: — Hayatımın en heyecanlı günlerinden birini, ge- çenlerde Çankayada geçirdim" diye başladı, sonra şöy- le devam etti: . "- Orada İnönü ile karşılaştım. İnönü beni şah- sen tanımaz. Ama bende eskiden beri bir Atatürk, bir İnönü bağlılığı mevcuttur. Birini kaybedince diğerine sevgim iki kat oldu." Çankayada e gün, İnönü ve M.BK. üyelerinin katı- lacakları bir e veriliyordu, İnönü içeri girdi. Sup- hi Gürsoytrak, Paşanın yanma yaklaşarak: “— Paşam, işte Salim Başol" dedi. Bundan sonra Başol ile İnönü arasında boyu bit sohbet başladı. Başol bu mesut tesadüfü anlatmakta ve: “— İnönü benimle çok ilgilendi” demektedir. Böylece anlaşılmaktadır ki, anlatılan bir takım hi- kâyelerin aslı esası yoktur ve İnönü. Salim Başolu ilk defa o toplantıda görmüş ve tanımıştır. Başolun gündelik hayatını renklendiren tek deği- şiklik, eski itiyadı olan tiyatrolara gitmektir. Tiyatro- lara muntazaman devam eder. Geçenlerde Üniversite öğrencileri Başolu evinden kaptılar ve Hukuk Fakülte sine götürdüler. Başol ve gençler Dekan odasında son derece İlginç bir sohbette bulundular. Başol, gençlere, memleketin gidişi m sualler sordu, cevaplar al- dı. İhtilâlin Hakimi, bun — Gençlerle m ümidim perçinleşti” söz- leriyle izah etmektedir. Başol, izini biter bitmez, İhtilâlden evvelki vazifesi olan Temyiz 1. Ceza Dairesi Ge döndü. Fakat bu arada hastalandığı | için rapor aldı. 20 günlük raporu bitince, tekrar eski işinin başına dönecek ve yeni dava dosyalan arasına gömülecekti!. Gerçi Başol için bu, ol- ukça yorucu olacaktır. Ama, İhtilâle gönlünce ulan- mış İhilâlin Hakimi için bu, neticelerin en tabiisidir. Zi- ra Başol, İhtilâlden kendisi için hiç bir şey beklememiş- tir ki... Salim Başol evinde istirahat ediyor Hak edilmiş dinlenme AKİS, 18 ARALIK 1961