18 Aralık 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

18 Aralık 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

tonlarında verdiği kokteylde çok kim se, biraz ciddi biraz latife yollu, bir- birine soruyordu: — Verecekler miym Verilmesi bahis konusu a şey, tabii yardımdır. Halbuki bu defa, hâdisenin ma- hiyeti biraz değişiktir. Bakmak için.. NATO temsilcilerinden biri Fran- sızdır ve Olaf le Carpentier adını taşımaktadır. o Carpentier, daha ev- vel gelmiş olan asıl heyetin VE Edgar Faure'un pek uzun eler Hususi Kalem Müdürlüğünü v3 mıştır. Boyu normalin çok m olan odur. İkincisi bir Alman Hans Habermeler adındadır. Üçün- cüsü, Alfred White Amerikalıdır. NATO, Türkiye ve Yunanistana bir yardımın yapılıp yapılmaması hususunda alma mevkiinde kalınca bu iki memlekete bir heyet göndermiştir. (o Fransanın tanınmış devlet adamlarından, maliyeci ve eski 3aşbakan Edgar Faure'un baş- kanlığındaki heyet, bilindiği gibi A- tina ve önce ziyaret etmiş. İlk temasları yapmıştır. Şim- di gelenler, onların oyardımcılarıdır ve aslına bakılırsa bunların bir karar, hattâ rapor yazma yetkisi yoktur.. Üç ahbap çavuşlar Türkiyede topla- dıkları bilgiyi alıp Parise götürecek- terdir. Ama Faure heyetinin yazıp NATO Konseyine vereceği rapor, bu bilgilere ve üç ahbap çavuşların inti- balarına dayanacaktır. Haftanın so- “Kulağa Küpe Aç Tavuk ve Darı Ambarı Duydunuz, değil mi? İstan- bullular, gene yaşadılar, Y. T.P. nin Belediye Başkanı a- dayı, Yüksel Menderes! Y.T.P. lilerin tabiriyle, Menderes TI. Rahmetli peder alkavukları- nın tabiriyle Fatih WI olduğu- na göre, bu da Fatih IV. Ima- ra, rahmetli pederin bıraktığı yerden başlayacakmış. Eh, b,- rincinin. imarcılığı bir sabah gökten zembille inmemiş miy- di? Bununki de inecek.. sını esirgiyor kadar benzerlikten sonra, bari Allah, sonlarını benzetmesini temas imkânım nunda üç eksperle i müsbet hisler bulanlar, üçünün de içinde bulunduklarını (o farketmekten kendilerini alamadılar. Bu arada Carpentier "Bizi malzeme bolluğuna Me nie dedi. Sonra ilâve etti: imdi, bunların İçinden çık- mak bize kalıyor.." Heyetin başkentteki ilk temasla- YURTTA OLUP BİTENLER rı, bir takım nezaket ziyaretleri sek- linde oldu. Kaftanın ortasında çar- şamba günü evvela Devlet Planlama Dairesi ziyaret edildi. Müsteşar Şi- nasi Orelle yapılan li bakanlığı nel Müdürlüğüne yapılan ziyaret takip etti. Daha sonra da Maliye Bakanlığında Hazine Genel Müdür Muavini Ziya Müezzinoğluna gidil- di. rüç ziyarette konuşulanlar, Targıt iltifatın oötesine geçmedi. Heyet üyeleri nezaket ziyaretlerini biran evvel bitirip saat 14 de yapıla- cak konuşmaya hazırlanıyorlardı. Saat 14 de Devlet Plânlama Dai- resinde yapılan toplantı sabahki te- maslara benzemedi. Heyet, karşısın- da hazır bir ekip buldu, Devlet Plân- lama Dairesi uzman nları esasen bu ilgilendikle- nomik durumu hakkında gerekli do- kümanı ve plânı önlerine koymuş- lardı. Hattâ Teşkilâtın 1962 Geçiş Plânı -Meşhur mavi kaplı kitap- bir baştan ötekine ingilizceye tercüme olunmuştu. Üstelik heyetin gelme- den önce Plânlama dairesinden sor- duğu 18 sualin Gaplam arı da hazırdı. Sualler Türkiyenin rımlarla ilgiliydi ve bunların mahi- yeti hakkında bilgi istiyordu. Ayrı- NATO ile ilgili bazı askeri tesisler- NATO Yardım Kurulu üyeleri Şinasi Orelle toplantıda Tatlı sürpriz AKİS, 18 ARALIK 1961