13 Ağustos 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

13 Ağustos 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Cilt: XXIV; Sayı: 424 YURTTA Millet Hareketten bereket Bi karışıklıklar vardır. o Canlılık ifade ederler. Bir hâdisenin üze- rinde çeşitli çevreler çeşitli reaksi- yon göstererek dururlar, mesele her- kes tarafından ele alınır, fikirler söy- lenir, tartışmalar yapılır: Bitirdiğimiz hafta böyle bir durum, pek uzun sü- redir kısır sen - ben çekişmeleri için- de kavrulmuş toplumumuzda gerçek- leşti ve kim ne derse desin ye- ni bir hava, mutlu bir rüzgâr getirdi. Maliye (oOBakanı o Ferit Melenin ilk vergi reform tasarısı o kadar değişik tepkilere yol açtı ki şimdi bunlara şöylece bir, kuşbakışı bakmak insanı güldürecektir. Cumhuriyet : Ferit Melenin açık- ladığı vergi kanun tasarısı sert ten- kitlere uğruyor. Yeni tasarının kal- kınma için lüzumlu iç kaynak ve im- kânları harekete geçiremeyeceği be- lirtiliyor AKİS HAFTALIK AKTUALİTE MECMUASI OLUP Yeni Sabah: Yeni vergi nisbetleri çok bulundu! Hür Vatan: Melenin vergi tasarı- ları iç finansmana kâfi gelmiyor. Milliyet : Tasarıyla bir yandan ge- lir vergisinde indirimler yapılmış, bir yandan da zirai kazançların vergi ko- nusundaki imtiyazlı durumuna artık son verilmek hususunda gereken ce- saret Eleni erişti : Vergi açıkları çiftçiden isteniyor. "Bu şekilde kalkınma yapıl- az. Akşam : İş çevreleri yeni nisbetlerini yüksek buldu. Bunlar okunduğu zaman Ferit Melenin az mı, çok mu vergi koydu- gu, tarım kazançlarının az mı, ç mu vergilendirildiği, nisbetlerin az 1, çok mu olduğu konusunda şaşırt- maktadır. Bir kısım kimseler "Az!" diye feryat ederken bir başka takım "Çok!" diye narayı basmaktadır. Sâ- dece bu millet içinde iki temayülün bulunduğunu ve Hükümetin seçtiği vergi 13 Ağustos 1962 BİTENLER orta yolun hem faydasını, hem zaru- retini göstermektedir. Gerçi orta yo- lun, iki ifrat kanadının ikisinin birden şimşeklerini üzerine çekmek gibi bir mahzuru vardır ama hem selamet ba- kımından, hem emniyet itibariyle o derece avantajlıdır ki büyük kütleler en sonda o istikamette yönelenlere i- tibar etmektedirler. Sade, bu usulün, haftanın başlarında İnönünün belirt- tiği gibi " eni yaldızlar akmaz". Varsın, akmas Hâdise ortaya al bezin bir gerçek çıkardı. Plân, bunun finansmanı, ver- gi reformu... Bunlar, artık umumi efkâra malolmuş konulardır ve Va- tandaş alâkadar olmaktadır, Bir de- fa plân fikri, istisnasız herkes tara- fından benimsenmiştir. Eski idarenin borazanları bile, şimdi yazılarına "Canım, kalkınma, iki bin sayfalık, ' diye yumurtasıyla değil, plân ve program- Hür Vatan ve Tasvirdeki haberlerin kupürleri Bir o yandan, bir bu yandan AKİS, 13 AĞUSTOS 1962