20 Ağustos 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

20 Ağustos 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Cilt: XXIV; Sayı: 425 YURTTA A K İ S HAFTALIK AKTUALİTE MECMUASI OLUP 20 Ağustos 1962 BİTENLER Türk Hava Millet Paslaşanlar Pp öriğimiz haftanın içinde, Irak hudutlarından memleketimize ge- len bir tecavüz bütün Türkleri bir anda birleştirdi. Siyasi akidesi, siya- si meşrebi, siyasi sempatisi ne olursa olsun, kadınımız erkeğimiz, hepimiz, mütecavize karşı ei doğrulduk ve göklerimizi Hüküm onun em- rindeki Türk Silâhlı Kuvvetlerine dik- me Hükümet ve Silahlı Kuvvetleri- durumun gerektirdiği gibi dav- randılar, Başkentte, ağırbaşlılık ve vekar içinde, ama azimle, komşu dev- letin temsilcisinden hadise soruldu. Hâdisenin içinde bir bit yeniğinin bulunduğu, en amatör diplomasi me- raklıları tarafından dahi görülebile- cek haldedir. Hükümet seviyesinde bir veziyet almadan önce, tecavüz hareke- tinin menşeinin berraklaşmasına lü- zum vardır. Dünyayı aleve garkeden bir koca harpten Türkiyeyi uzak tu- tabilme meharetini göstermiş İsmet İnönünün başkanlığındaki Ankara Hükümetinin hafiflik etmesine de, a- şırılığa kapılmasına da imkân bulun- madığı açıktır. Nitekim Irak hükü- 4 Kuvvetlerine ait bir Jet filosu uçuş halinde Dost başa, düşman ayağa bakar meti, hududumuz civarında Barzani kuvvetlerine karşı bir harekâtın ya- pılmakta olduğunu açıklamış ve bu hususta derhal geniş bilgi vrerek ö- zür dilemiştir. Her halde, Bağdadın iyi niyeti ispat edilebildiği takdirde yangının üzerine benzini Türk Hü kümeti dökmeyecektir. Silâhlı Kuvvetlerimiz ise, işin ken- dilerine düşen tarafını aynı mükem- mellikte başarmışlardır. Tecavüz ha- reketini tekrarlamaya yeltenen bir 1- rak jeti derhal düşürülmüştür. Aynı maceranın aynı neticeyi vereceğinden hiç kimsenin şüphesi olmamak lâ- zımdır. Bu hava içinde, birtek çatlak ses çıkmıştır. A. P. içindeki ırkçı ekalli- yetin idare ettiği bir ufak zümre ve onların organları işi derhal parti me- selesi ve İktidara hücum vesilesi yap- hareketlere süratle inmiş grubu bütün vatandaşlar gözünde ka- ti lanetlenmeye maruz bırakmaktan başka netice vermemiştir. e Buhranlı anlarda milli tesanüdün ne demek ol- duğunu gayet iyi bilen Türk milleti, üstelik ültra milliyetçi reçinen bu kliğin gayretlerini sâdece ibretle ve belki ondan da fazla, tiksintiyle sey- retmiştir. Balkan Harbinin ve Birinci Dünya Harbinin bazı tadsız hatırala- rını, melun isimlerini, tehlikeli dav- ranışlarını dudakların ucuna getiren bu hareketler hakettikleri notu almış- lardır. Böylece, kahir yüzünden bir lütuf- la karşı karşıya gelmiş bulunuyoruz. Maskeler, kesin olarak yüzlerden düş- müştür. Bu hâdisenin ırkçı ekalliyet çevresinde ele almış tarzı, gözünü hâ- lâ kapalı tutmakta devam edenleri dahi uyaracak önemdedir. Memleket- te huzursuzluk tohumları ekmek için son gayretleri de bu sıralarda iflâs borusu çalmış olan ve gittikçe düze- len hava karşısında kendi okendisini yiyen bu grubun tahrikleri Hüküme- ti hatalı yollara, acele kararlara, dü- şüncesiz hareketlere (o sevkedebilecek değildir. Tıpkı Hükümet gibi umumi efkâr da serinkanlılıkla neticeyi bek- lemektedir. Hükümet, Ankarada şa- kaya gelmeyen bir hükümet olduğu- nu, Ordumuz hudutlarımızı şakaya gelmeyen kuvvetlerin beklediğini der- hal ve en tesirli tarzda belli etmiştir. AKİS, 20 AĞUSTOS 1962