29 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

29 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

TÜLİ'den Haberler Yeni yıla neşe içinde girebilen i çin Ankaralılar daha şimdiden Jokallerde yerlerini ayırttılar. Raş- kentte bütün gece kulüpleri daha çok müşteri çekebilmek için birbirleriy- le yarışıyorlar, Bu yarışta Ankar« Palas en başarılı olanı. Mevcut prog ramını daha da zenginlestirerek Av Tupadan yeni bir orkestra ile Atrak siyon için solist getirtti. Ankara Palas, ayrıca Operada da bir Yılbaşı balosu tertip etti, Devlet Operası ve Tiyatrosu sanatçıları bi let satma işini üzerlerine aldılar ve aralarında bir de tertip komitesi ku! dular, Komitenin en çalışkan iyesi Kerim Afşar, Afşarın bugünlerde başını kaşıyacak vakti yok. Arkadaş larıyla sık sık Vakıf handaki Genel Müdürlükte toplantılar yı yor. Gpe Tadari Baloda şimdiden yer ayırtan- lar alasında Adalet Partisinin yeni Genel Sekveteri Orhan Süersan d: var. Ankara Palas Pavyonu ise bu yılbaşı İstanbulluların baskınına uğ rayacak, Malike Akbay, Erim ve Se vinç Bengisu, Lemi ve Kısmet İpekçi Fehmi ve Yüksel Behlül, Şükran Di mer ile Prof. Cihat Abaoğlu ve eşi P Hazım Atıf Kuyucak ve eşi İstanbuldan gelenler arasında, Başkentteki Devlet adamları ve siyasilerin çoğu henüz kararsız. Cumhurbaşkanı Gürselin henüz bi' programı yok. İnönü ise geceyi evin de çocukları ve torunları ile geçire cek. Başbakan Yardımcısı Ekrem A lican eşiyle birlikte bir dostlarının tertiplediği toplantıya (katılacaklar Başbakan Yardımcısı Hasan Dinçer ile Devlet Bakan, Necmi Ökten de kararsızlardan. Turhan Feyzioğlu ise işlerinden vakit bulursa Antalyaya gidip bir - iki gün dinlenmek istiyor. Siyasi Parti liderleTinden Ragıp Gü. müşpalanın da henüz bir programı yok. Millet Partisinin iri kıyım lideri Bölükbaşı son olarak Mecliste Seyfi Öztürkle yaptığı tartışmadan ve Göl Gazinosu hikâyelerinden sonra selâ meti Ankaradan uzaklaşmakta bu ve yeni yıla Istanbulda girmeğe ka Tar verdi. « Leçenlerde hiddetli bir kadın sesi, İstanbuldaki Hareket gazetesini aradı ve Egemen Bostancıyı sordu. Egemen Bostancı aynı ses tarafın- dan birkaç defa arandı, ama buluna” madı, Sesin sahibi nihayet, Senatör Kâzım Yurdakulun karısı olduğunu, fakat adının Güzide Tanrıyar veya Meserretçioğlu olmadığını, “o kadın ın “Kâzım"ın karısı olmadığını, “Kâ- zımın karısı'nın kendisi olduğunu bildirdi bu hafta geldiği Ankarada Meclise gittiğinde -11 Havacı Subay işi yö rüşülüyordu- Kâzım Yurdakul ile Güzide Tanrıyar - Meserretçloğlunu “ekâbir dinleyiciler” locasında yan- yana müzakereleri takip ederken gördü ve pek şaştı. o İstanbul sosyetesinin bir gru Ü pu, yık aşını Polo pte geçirecektir. Bu grupta Güler - Hikmet Erenyol, Ankara Palasta yılbaşı hazırlığı Def'i gam için! Muamma ancak, Hareketin dedi kodu sayfasını okumuş olanlar tara fından çözüldü. Egemen Bostancı o sütuna, birkaç gim önce, bir zaman ların meşhur C. H, P. lisi olup da Menderesin son zamanlarında gürül tüyle istifa etmiş ve V. C. ye geçmiş bulunan Güzide Tanrıyar - Meselret- çioğlunun partisi gibi eşi Dr, Ali Tanrıyardan ayrıldıktan sonra A P vin İstanbul Senatörü Kâz'm Yur dakul ile evlendiğini yazmıştı. Tuhaf tesadüf, Egemen Bostane Nükhet - Fikret Erensoy, Toma * Kemal Sarpör, Engin - Ömer 'İnönlü, Mutlu * Erdem İlmen, Ayseli - İlhan Togay, Vedia - Zeki Ekemeh, api - Melih Caculi de vardır, Vehbi Koç ailesinin gençleri, ak” şamın ilk yarısını aile ananesine uy- gun şekilde büyükleriyle, Çankaya apartmanındaki dairelerinde geçif- dikten sohfa ikinci yarısını güzel we linleri Çiğdem -Meserretçioğlu- “Ko çun Boğazdaki baba evinde tertiple nen partide tamamlayacaklardır. AKİS/SI