29 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

29 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

0 » «) Yurttan Akisler A. P. li Cahit Turgut Uzun lâfın kısası Meclis — 11 Subay olayının Mecliste müzakereleri had safhaya gelmişti. Bölükbaşı kürsüden alabidiğine veriştiriyor, C, K. M, P, maceralarını anlatıyor, Seyfi Öztürke ağzına ne gelirse söylüyordu. Seyfi Öztürk de oturduğu yerden eski Genel Başkanından geri kalmı" yordu. Bu sıralarda A, P. sıralarının gerilerinde oturan es” mer, genç bir milletvekili sıkıntıyla yerinden kalktı, dışarı çıkmayı denedi, sonra vazgeçti, Önündeki Meclis antetli kâğıdı hışımla çekti ve yazmağa koyuldu. Sayın Başkanlığa, 11 havacı subay olayıyla ilgili olarak yapılan ko- nuşmalardan şunu öğrenmiş bulunuyorum Ki, Millet Meclisi, kendisine Anayasaya ve rejime karşı davranış sahipleri hakkında harekete geçmekten, teşrii kuvve- tini kullanmaktan menedilmektedir. Türk umumi efkâ- rı ve dünya hür menfeketleri muvacehesinde Millet Meclisinin vekaTı zedelenmektedir. Bugünden daha kuvvetli ve kudretli bir Meclisin ça- lışmasına imkân hazırlamak üzere Meclisin feshi ile yeni seçimlere gidilmesini arz ve teklif ederim... Sonra altına ismini yazdı ve imzaladı. Önergeyi veTen Balıkesir milletvekili Cihat Turguttu. nerge, diğerleri gibi Başbakanlık Divanına gitti. Evvelâ şöyle bir bakılıp, sıraya kanulmak üzere ayrıldı. Sonra birdenbire, Başkanlık Divanında oturan Mekki Keskin ürperdi ve eline kalem kâğıt alıp, Meclis Baş- kanına, durumu bildiren bir pusula yazdı, Başkan Sir men önergenin oylanmasının imkânı olmadığını Kes kine gene kâğıtla bildirdi. Keskin, önerge sahibine cevaben şunları yazdı: Cihat Turgut bey, Takdir edersiniz ki, oya sunulması mümkün olan takrirler okutularak arzolunur! Bu itibarla takririnizi size iade etmenin münasip olacağını Meclis Başkanıy- la konuşup, anlaşmaya vardığımızdan geri göndeiiyo- rum. . P. li milletvekili cevabı alınca fazla ısrar etmedi ve kendisini salona attı, Genel af — Koalisyon partileri üyelerinden müteşekkil komisyonda evvelâ Adanadaki Yassıada mahkümları- nın affıyla ilgili çalışmalar yapılırken, koalisyon par tileri arasında bunun bütün mahkümlara teşmili xonu- sunda bir cereyan genişlemiş ve tasaT'ı bu yönde hazır lanmak üzere Adalet Bakanlığınca ele alınmıştır. Tasarı, bütün mahkümların cezalarından 5 yıl azaltmayı esas tutmaktadır, Bu konuda çalışan “af” komisyonu -koalisyon partileri milletvekillerinden te şekkül etmiştir- hazırlıklarını bitirmiştir. Genel af mahiyetini taşıyan tasarıdan, Adanada bulunan Yassıada mahkümlarından 66 kişi istifade et- mektedir. Sadece Bumin Yamanoğlu ve Zeki Şahin AKİS/4