29 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

29 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

NGIIN HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BiTENLER Millet Yeni bir devre | Bu hafta, 11 Subay Hâdisesi Büyük Mecliste görüşülürken Koalisyon Gruplarından iki hatibin sözü Koa- lisyona dahil partiler (omensupların- dan büyük bir ekseriyet tarafından alkışlandı, tasvip edildi. Hatipler, memleket için hayati önemdeki ikti- sadi konuların bir tarafa itilip Mec- isin kıymetli çalışma saatlerinin bir takım siyasi manevralara ve yatırım” lara sarfedilmesini şiddetle tenkid et” tiler, Meclisi ve Hükümeti böyle bir yola itmek için ellerinden geleni ya” panları suçladılar, Söylenen bu sözler ve bu sözlerin gördüğü destek, millet ekseriyetinin hislerini çok iyi temsil etmektedir. Açık gerçek şudur: İktidar, iktisadi konular tlzerine eğildiğinde memle- ketin havası bir anda iyileşmektedir. Meclisin kapalı bulunduğu ve küçük politika oyunlarının revaç görmediği yaz aylarında birden beliren Ve ge lişen iyimserlik hisleri, herkesin işi- ne dönmesi, siyasetten uzak bir orta” mın yaTatılması bu sayede kabil ol- muştur. Bir süredir bu yoldan uzaxlaşıl- ması veya uzaklaşmaya mecbur ka” lınması memleketin üzerine gene ka- ramsar dalgalar getirmiştir. Hükü- met, bunun en ziyade kendi aleyhin- de olduğunu mutlaka farketmek du- rumundadır. Zira öyle hâdiseler var dır ki, şahıslar gibi müesseseleri de, o şahısların ve o müesseselerin hiç bir günahı bulunmadığı halde yıprat” madan etmez. İktidar şimdi, böyle bir yıpranmanın zararı içindedir, An- cak yıpranma sebebinin suni olması, doğru teşhis konup da gereği yapıl- dığında bunun tesirinin çabuk teda- visine imkân vermektedir, Siyasi ha” “Melekler erkek midirler, dişi mi?” Sayı: 444 Cilt: XXVI 29 Aralık 1967 yatta büyük meziyeti hâdiselere ve durumlara doğru teşhis koymak olan İsmet İnönü, gürültü uyandıran iki elzem operasyondan sonra “Kurultay ve 11 Subay Hâdisesi- yeniden ikti- sadi konuları ele almıştır, Yeni Yılın ilk ayının birinci yarısında Başvakan İstanbula giderek iş âlemiyle Plânlı Ekonomi Devrinin ilk temasını yapa” caktır, Başbakan bu seyahatinde iş âle- mine, tatbikine girişilecek olan Plân- la birlikte piyasanın büyük derdini halledecek yeni İcra ve İflâs Kanu- nunu, Servet Beyannamelerinin mah- zurunu kaldırıp faydasını muhafaza eden yeni kanunu ve en önemlisi, Konsorsiyumun yardımını götürecek” tir, Fakat onlarla beraber Başbaka” tır, İnönü bunları millete, İstanbul- dan anlatacaktır.