29 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

29 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Kazova Fabrikaları, geçenlerde fab rika binasında muhteşem Wir kok- teyl verdi. Fabrikanın son getirttiği makineler münasebetiyle yapılan da- vete İstanbul Valisi Niyazi Akı, Es- ki Milli Birlik Komitesi Üyelerinden , Cemal Madanoğlu ve İş âleminin ta- nunmış simalarından Vehbi Koç, Ke- mal Sarper ve Mehmet Beyazıt da geldiler. Mustafa Somuncu ve kaT- deşi Muhittin Somuncu gez âirdikten sonra davetlileri üst kat- ta hazırlanmış olan büfede ağırladı- lar. Bu arada Somuncular fabrika mamullerini misafirlere göstererek, özellikle ilkbaharda, Türkiyede imal edilmekte olan giyim eşyalarına ge- tirecekleri yenilikleri anlattılar, A aksim Gazinosunun en iyi masası, alaturka yerlerde alışılmamış içki ve mezelerle süslenmişti. Siyah hav“ yardan fransız şampanyasına kadar her şey vardı. Biraz sonra içeriye sa” rışın, alımlı bir kadınla, kır saçlı ka” valyesi girdiler ve “hususi masa”ya O turdular, Zeki Müreni dinlemeye gel mişlerdi, ama daha önlerinde Üç saat vardı, Saza heyetinden sıkılmışa ben ziyorlardı... Omuzunda şâhâne bir vizon etol bulunan sarışımın birden müziği de bastıran sesi duyuldu: “— Canım istediği zaman gitmekte se'bestim, bana karışamazsın!” Masadan fırladı gitti. Kır saçlı “- Ama, buna terbiyesizlik de“ nir, anladın mı?” diyen sesi duyul- du. Garsonlar “her ihtimale karşı" he- sabı hazırlamış, kibar zatın önüne koymuşlardı, Rakamın yüksekliği karşısında adamcağız: “. Aşkta da kaybediyoruz, ku” marda da” diye söylenmekten kendi- ni alamadı, Zavallı Doktor şanssız bir gere sindeydi. Halbuki meslekdaşları onun için, “hem aşkta, hem kumarda şâns“ lıdır” derlerdi!., HWülmlerde, açıkgöz fransız polisleri- nin en karışık işleri zekâları sayesin de nasıl çözüverdiklerine şahit oluruz. Ama bunun realite ile pek ilgisi ol- madığını Pariste cereyan eden bir © lay ne güzel ispat ediyor... Pariş Konsolosumuz Birsen Top- çuoğlu güzel bir apartmanın üçüncü katında oturmakta ve kapıcısına da itimat etmektedir. Fransada kapıcı- larm ev sahibinden daha otoriter ol- duğu malfüm, Konsolos hanım bir gün eve geldiğinde kapının kırılarak açıl- mış ve odaların da altüst edilmiş ol- duğunu görür, Hırsız, evi hallaç gi- bi attığı halde sadece plâklarla fo" toğraf makinesini alıp gitmiş. Polis son derece lâkayt ve gevşek bir tah- kikat yapmış, Kapıcı ise, “haberim yok” diye, Hazreti İsanın o tzerine bol bol yemin etmiş... Netice olarak, şimdi Birsen Top- çuoğlu Paristeki cici evini üç sürgü, bir zincir, bir kilitle muhafazaya ça- lışmaktadır. (Gecirdiği feci trafik kazasından sonra ayaklarına felç geldiği sa- nlan Kerime Altanın, Çetin Altanın pPiyesinin Prömiyerine kocasının ko- lunda gelmesi büyük sürpriz oldu İstanbul sosyetesi yılbaşı için oriji- nal eğlenceler peşinde... İşte bir tanesi. Belkıs Söylemezoğlu: "— Kendi kendime randevu ver- dim, Sâkin bir köşe arıyordum, aklı” ma Şifa Yurdu geldi. Yılbaşı gecesi ni Şifa Yurdunda tek başıma şam” panyamuı içerek kutlıyacağım ve son- ra hususi surette yaptırdığım ipek yorganıma sarılıp uyuyacağım” de- mektedir, Bu fikri beğenen sosyete hanım” ları hemen telefona sarılıp hastaha- neleri aramağa başlamışlar. o G ânseli Tunca, “Değil Avrupaya git- mek, İzmire Zor gittik” diyerek, hakkında yazılan Avrupa seyahati dedikodusunu tekzip ediyor. 1952 Av- Tupa güzelinin başı bu aTa bir hayli dertte, 25 kilo vermiş olan eşi Faruk Tuncayı şişmanlatmaya, babasmı ye- ni gören ve hâlâ yadırgayan Aslıyı babasına alıştırmaya “çalışırken, bir de Üvey kızı Ayşenin kaybolması hâ- disesi çıktı ortaya... Genç ve güzel Ayş. 'Tuncanın İzmire kaçabileceği- ni düşünen Faruk 'Tunca ve Günseli Tunca, İzmirden hiçbir netice alama” dan döndüler, ANKARA PALAS, SAYIN MÜŞTERİLERİNİN YENİ YILINI TEBRİK EDER. (AKİS - 727) Hayat Seftetinden ır AY Doğdu. Sadık Eratik ile Sezi Erati- kin bir kızları oldu. Bebeğe Sumru adı verildi. Doğdu. Günay Duraçe ile İhsan Du- Taçenin bir oğulları oldu. Nisanlandılar, Devlet Bakanı Raif Aybarın yeğeni Dilek Aybar ile Yük- sek Mühendis Eymen Sağlam nişan' landılar. Ankara Palasta yapılan ni- . Genç çift ilk defa dünyaevine girmektedir. Eymer Sağlam 33, Dilek Aybar ise 23 ya- şındadır, Evlendiler. Büyük Millet Meclisi Başkanı Fuat Sirmen ile, ev sahibesi Ayten Somay evlendiler. Bu Fuat Sir menin ilk, Ayten Sirmenin ise ikinci evliliğidir. Sirmen 63, Ayten Sirmen 30 yaşındadır. Evlendiler, Akşam Gazetesi men- suplarından A'bdullah Başkonuş ile Müşerref 'Türer evlendiler. Evlendiler, İstanbul Vilâyet Özei Kalem Müdürü Orhan Göktürk ile İmer İmer evlendiler, Nikânta çift- lerin şahitliklerini İstanbul Valisi Niyazi Akı ve tanınmış iş adamı Vehbi Koç yaptılar. Öldü. Kayseri mahkümlarından sa” bık Cumhurbaşkanı Celâl Bayarın eşi Reşide Bayar, Kayseriye gitmek Üzere İstanbuldan Ankaraya gelirken trende geçirdiği bir kalb krizi sonu” cu öldü. Reşide Bayar 76 yaşındaydı. Öldü. Avukat Rasih Yeğengi! ile A- liye Yeğengilin kızları Ayşe Yeğengil öldü, Ayşe Arnavutköy Amerikan Kız Koleji dokuzuncu sınıf öğrenci- siydi. Öldü. Ziraat Bankası eski Genel Müdür muavinlerinden Enver Evliyazade öldü, Cenazesi kuyu mezarlığına defnedildi, Öldü. İstanbul Halk Sandığı Çarşı" içi Şubesi Müdürü Hasan İlkesen öl dü. Cenazesi Şişli Camiinden «aldâv rılarak Zincirlikuyu mezarlığına def” nedildi,