6 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

6 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

SINEMA Filmcilik Sendika ve oyuncular Kadın orta yaşlı ve iyi giyimliydi. Elindeki renkli küçük ipek mendi- lini gözlerinden ayırmadan kesik ke- sik e bir yandan da söyle- niyordu “— Şimdi başvuracağım hiç bir yer yok. Âdeta oltada kaldık. gibi dan, Salih için hiç bir şey yapamı- yoruz. Şaşırdık kaldık." Orta yaşlı kadın, ölümü üzerin- den henüz iki ay bile geçmemiş olan sinema ve eski tiyatro oyuncusu Sa- lih Tozanın karısıydı, kocasının ölü- müyle karşılaştıkları acıklı durumu hikâye ediyordu. Tozanın bankada bı- raktığı para ile birkaç film şirketin- den olan alacağı söz konusuydu. Mi- rasçıların kesin tayini mahkemece henüz yapılmamış olduğundan, aile — konu bağlı bir durumda . Yerine getirilmesi gereken dini la bile yapılamaz olmuştu. Geride bıraktığımız hafta içinde uzda- Ln! i dalında oyuncu olarak çalışanlara gelecekleri bakı- mından ibret verici bir ders yerine geçecek nitelik taşımaktadır. Fakat, be s siste- kadar durmadı. Bir-iki baş sallama, birkaç "cık cık"dan sonra mesele u- nutulup gitti,, Halbuki konuyla ilgi- lenmesi gereken herhangi bir kurum, ya da bir seni bulunması mut- laka şarttır ama, Türkiye Sineme» İşçileri Sendikası -bu endüstri kolun- da sinema gişelerinde bilet satanla- rı kabullenmesine rağmen tüzüğü gereğince sinema oyuncularını sine- ma emekçisi veya sinema işçisi say- lı uygulamanın, gelecekte tekniker- lerle oyuncular arasında istenmeyen bir çatışma doğurması, olumlu dav- ranışlar beklenen sendikayı gerek- siz bir fırtınanın ortasına atması mümkündür. Amacın dışında Sendikalar, kuruldukları iş kolların- da, o iş kolları emekçilerinin hak- larını korumak ve güvenliklerini sağlamakla görevlidirler. Böyleyken, Türkiye Sinema işçileri Sendikasının ışıkçıları, o asistanları, ontörleri, stüdyo işçilerini, fotoğraf "direktörle.” rini, senaryo yazarlarını, rejisörleri ve sinema salonları işçilerini kendi çatısı altına toplamasına karşılık, o- yuncuları niçin dısarda bıraktığı il- gililerce henüz kesin olarak açıklan- mış değildir. Oyuncunun, bir filmin yapımında ' öbürleri kadar emeğinin geçmediği iddiası veya öbür emek" İlân ve Reklâmlarınız için Yurdun ve Dünyanın dört bucağında BASIN İLAN KURUMU Cağaloğlu, Türk Ocağı Caddesi No. 1 ŞUBELER İstanbul Ankara İzmir Adana Bursa Diyarbakır Erzurum Eskişehir Konya Zonguldak Telgraf Adresi: Genel Müdürlük İstanbul Telefon: 22 43 84 — 22 43 85 BASIN KURUMU DIŞ MUHABİRLER A.B.D. Almanya (Federal) Almanya (Doğu) Avusturya Avustralya Belçika Bulgaristan Çekoslovakya Danimarka Fransa Hollanda İngiltere İspanya İsrail İsveç İsviçre İtalya Japonya Lübnan Macaristan Norveç Pakistan Polonya Portekiz Romanya Yunanistan (Basın 690 A - 2587) - 176 AKİS 29