6 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

6 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 458 Cilt: XXVII Yıl: 9 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdür» Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Civa- oğlu. Egemen Bostancı Kenan Taşçıoğlu (İstanbul), Seyfi OÖz- genel (İzmir) . Dış Haberler Kıs. İktisadi ha- Kısmı : Jale Candan, Tüli Sezgin, Hüseyin Korkmazgil - Tiyatro : Lütfi Ay, Naciye Fevzi - Sinema : T. Kakınç - Spor : Vildan Âsir Savaşır. esim Parmakerli Hakkı Tümgen Fotoğraf Sungur Taylaner e» Kutay Kayalı Klişe Doğan Klişe Atelyesi Yazı İşleri RüzgarlıSokak No. 15/2 Tel: 1139 92 İdare Rüzgarlı sokak No: 15 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha ) 10.00lira 1 aylık (20 nüsha) 10.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlan Şartları imi 20 Lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 4.4. 1963 Fiyatı 1 lira AKİS HAFTALI K AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda. Sevgili AKİS Okuyucuları, Bu hafta bir müesseseden iki mektup aldık. Müessese, M. B. K. nin bir gün kendisini "Basın Mütehassısı** olarak keşfeden üyesi Ahmet Yıl- dızın Türk basın âlemine unutulmaz hediyesi Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğüdür. İki mektubun birinde, bu kurumun ilâncılık konusundaki görülmemiş usullerini bahis konusu eden AKİS'in "Görülmemiş bir usul” başlıklı ya- zısına cevap verilmektedir. Hem de, pek iğneli olmaya çalışan bir pole" mikçi edasıyla.. AKİS okuyucuları, “Görülmemiş bir usul" başlıklı yazı- yı hatırlayacaklardır. Hani, bankaların bir mecmuaya ilân verirken, Ko- rumun Genel Müdürü -o zatın ihtisası da "Ahmedin arkadaşı" olmaktan ibarettir- tarafından yapılan tavsiyeye uyarak "Bu ilânımızı şu mecmu- anın şu sayısının şu sayfasına veriniz" diye değil de, isim tasrih etmek- sizin meselâ "Bu ilânımızı Ankarada çıkan en yüksek tirajlı haftalık si- yasi aktüalite mecmuasına veriniz" tarzında talimat yazmalarını emre- den usulü anlatan yazıyı.. Nitekim ilân sahibi bankalar, bu dışardan ga- zel okumayı reddetmişler ve bu görülmemiş usulü, haklı olarak kendi iş- lerine müdahale sayarak Basın İlân Kurumuyla iş görmeyi kabul dıe mişlerdir. Ama doğrudan doğruya İlân vermeyi de "Ahmet Yıldız Kanu- nu" men ettiğinden bütün mecmualar bu ilân kaynağını kaybetmişlerdir. Kurum, yazısında bildirdiğine göre, meğer efendim bu usulü neden koymuş? İlan sahiplerini himaye etmek için Evet, yılda yüzmilyonlarca lira ciro eden ve ticari esaslara göre çalışan, milyonlarca lira kâr eden bu müesseselere bizim Basın İlan siir kendini vâsi tâyin edivermiş! Ne lütuf, değil mi? Ama bakın üesseselere.. Teşekkür edecek yerde, Kurumun mektubunda kullandığı tâbirle, (o direnmiyorlar mıymış? Hey yarabbi, sanki Menderes geri geldi Zira, aldığımız ikinci mektup, ortaklarından olmaya fiilen mecbur bu- lunduğumuz bu Devlet Çiftliğinin, ortaklarına ne miktar kazanç sağla- dığını bildirmektedir. AKİS'in Kurumdaki iştirak hissesi 10 bin liralık- tır. Bu 10 bin lira, Kurumun dahiyane idaresi sayesinde -ve Kurum tam bir tekel olduğu halde- bir yılda bize 250 lira kazandırmıştır! 250 lira! Her halde Türkiyede başka hiç bir 10 bin lira bu müthiş kârı yapmamış- tır. Bankaları himayesine alan Kurum işte bu işletmedir, Hey Allahım, aklımız sana emanet! Hey Hükümet, şu resmi ilân le- zaletinin Türk Basınını altüst etmesine, bütün ölçüleri okarıştırmasına daha ne kadar süre göz yumacaksın? Saygılarımızla AKİS Içindekiler Günlerin Getirdiği 4 Hayat Defteri 26 Yurtta Olup Bitenler . 6 Sahi Şimdi Neredeler?. 27 Haftanın içinden 7 Yıldızlar Şakacıdır 28 Basın 18 Sinema 29 Hâdiselere Bakış 19 Tiyatro 31 İş Âlemi 21 JaleCandan 32 Dünyada Olup Bitenler o 23 Sosyal Hayat 33 Tüliden Haberler 25 Spor AKİS/3