6 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

6 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

süngüsü tamamile düşüktür, "Ankaraya Giriş Günü" ndeki çalımından eser kalmamıştır ve kendisinden hep "Ben bir Aciz adamım" diye bahsetmektedir. “Açlık Grevi Oyunu" Bayarın son itibar halkasını kifin kalkması" için yaptığı talebin dosyasının üyeler- ce tetkiki için meselenin (o görüşülmesini hafta sonuna bırakıyordu. Zabıta — Son günlerde, eski M. B. K. üyesi Suphi Ka- ramanın evinde cereyan eden bazı anormal hâdiseler Ankara polisini meşgul etmiş, fakat bunlar incelendi- ğinde bazı garip hususlar tesbit edilmiştir. Karaman tehdit mektupları almış, günlerce evinin ( sigortaları çalınmış, pencereleri taşlanmıştır. Ancak, polis, tehdit mektuplarında yemek yapan bir kadının etinden bulaş- tığı intibaıı veren yağ lekeleri bulmuş, cam. kırıkla- rının evin içine değil dışına düştüğünü tesbit etmiştir. Hadiseler bu hafta bir safha daha ileri gitti. Sup- hi Karamanın eşi Ayseli Karamanın iddiasına göre Sa- lı günü evin kapısı çalınmıştır. Bayan Karaman, zin- cirli bulunan kapıyı aralamıştır. Aralar aralamaz iri yarı bir adam bir şiş uzatıp kendisini yaralamış ve kaç- mıştır. Ancak polis yaptığı keşifte, o aralıktan böyle bir yaralamanın imkânsızlığını görmüştür. Daha gari- bi, hâdisenin cereyan ettiği bildirilen saatte evin kapı- sı önünde beklemekte olan vazifeli memur, ne iri ya- rı, ne cılız hiç kimsenin apartmandan içeri girdiğini UT Suphi Karamanla aynı evde oturan bir eski Milli Birlikçi, m Yurdakuler de bu çeşit bazı rahat- sız etmelere maruz kalmıştır. Polisin kanaati, failin aynı kimse olduğu merkezindedir Dünyadan Akisler Yunanistan — Birbirini takip eden grevlerden so- nuncusu bu hafta başında Pazartesi günü sona erdi. iki günden beri devam eden bu grev, avukatlar tara- fından yapılmıştı. Grev yapan 11 bin hukukçu, hükü" metin, hukuk mezunu olup da diğer işlerde çalışanla- ra avukatlık ruhsatı vermemesini ve emeklilik süre- sinin 40 yıldan 35 yıla indirilmesini istiyorlardı. Fa- kat hükümet bu talepleri yerine getirmeyi kabul et- medi. Herhalde grevciler de, işlerin kendileri (oolma- dan da yürüyebileceğini herkesin anlamasından kortu- tular ve iki gün sonra işlerine döndüler. Kıbrıs — r rum gazetesinin yazdığına göre, ge- çen hafta sonunda Ürdün Kralı Hüseyin gizlice Kıb- rısa geçmiş ve İngilterenin hava üssünde vazifeli ku- mandanlarla bir görüşme yapmıştır. Gazeteye göre, bu temas sırasında Ürdünde bir ihtilal olması halinde İn- gilterenin Ürdüne nasıl yardım edeceği meselesi ko- nuşulmuştur. Bu haber, İngiliz üssünde (vazifeli su- baylar tarafından yalanlanmıştır. Ürdün resmi çevre- lerinin de bu habere.fena halde sinirlendikleri anla- şılıyor. Fakat Hüseyinin tahtı sallanmaya devam et- tikçe böyle haberlerle karşılaşacaklarım bilmeleri la- zım. İspanya — Başkan Kennedy'nin son olarak Costa Rica'da toplanan Orta merika Cumhurbaşkanları konferansında söyledikleri İspanyada geniş tepkiler yarattı. Kennedy, koşuşmasında. İspanyolların in ve Güney Amerikaya bu bölgenin altınlarını alıp g türmek için geldiklerini söylemişti. Şimdi İspanyol 0. rencileri ellerinde amerikalıları evlerine dönmeye ça- ğıran tabelâlarla sokaklarda nümayiş yapıyorlar. AKİS/5