6 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

6 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

KİS Sayı: 458 Cilt: XXV Yı: 9 6 Nisan 1963 YURTTA OLUP BİTENLER Millet Dananın kuyruğu "Bu satırların okunmakta olduğu sı- rada, Millet Meclisinde bir koz pay laşılacaktır. Buna daha ziyade, kart- lanı masa üzerine serilmesi demek kabildir. Zira bir yandan iktidar, di- ger taraftan muhalefet birbirleri hakkında bildiklerini millet önünde açıklayacaklardır. Yapılan O hazırlık- lara ve hâdiselerin cereyan tarzına bakılırsa bu savaştan İnönü harple- ri galibinin gene muzaffer çıkacağı- nı tahmin etmek kehanet değildir. Zi- ra Hükümet, A.P. nin tam bir tah- rip metodu ile çalıştığını ve her ta- rafa nifak tohumları serpip bir "halk hareketi" adını verdikleri hayali ha- reketle eski devri geri getirme peşin- de olduğunu delilleriyle, o vesikala- rıyla tesbit etmiştir. Bu marifete te- vessül edenler isimleriyle bilinmek- tedir ve yarattıkları hâdiselerin her biri tesbit edilmiştir. Buna mukabil A.P. nin mücadele metodu, beylik AKİS/6 T-B.M.M. de milletvekilleri Ak koyun ile kara koyun köprü üzerinde” metod olacaktır: C.H.P.yi ve onun Başkanını Ordu İle Gençliği tahrik etmek, sokağa dökmek ile suçlaya- caktır. Tabii C.H.P. nin yanında, Or- du ile Gençliğin tahrikçileri olarak komünistler de yer alacaklır. AP. nin aksiyonunun reaksiyonu olan bir hareketten okomünistleri (osorumlu tutmaya kalkışmak, yani bunları en "'Kuvwvetli oldukları bir sahada ithama yeltenmek elbette ki Türkiyede mev- cudiyetini herkesin bildiği kızıl fa- aliyetin ekmeğine yağ sürecek ve komünistleri itibarlı kılacaktır. Zira memleketin sağlam kuvvetleri Gök- hanıyla, Gümüşpalasıyla, Türkeşi ve avenesiyle AP. den ve sağcı blok- tan öylesine nefret etmektedirler ki bunların karşısına (o çıktıkları oOher kuvvet otomatik olarak sevimli, sem- patik hale gelmektedir. Nitekim bu mecmua, Türkiyedeki I numaralı komünist hamisinin meselâ Peyami Safa olduğunu çok yazmıştır, oçok söylemiştir. Peyami oSefanın yeri- nin boş kalmadığı görülmektedir. Millet için önemli olan, Cuma günkü Meclis müzakerelerinden ne- nin çıkacağıdır. Kirli çamaşırlar or- taya döküldüğünde bir çok sözün ve ithamın adalet mekanizması için ih- bar yerine geçeceğini tahmin etmek lâzımdır. Doğrusu istenilirse, Hükü- metin de müsamahası yüzünden a- dalet mekanizması isleri şimdiye ka- dar hayli ağırdan almıştır. Şimdi, memleketin kaderiyle birlikte ada- letin çok şükür kavuşmuş olduğu is- tiklâlinin deformasyonu neticesi Za- reji- me sahip çıkmaları suretiyledir ki sistem devam edecek, payidar ola- cak ve bünyesindeki silâhlarla müte- cavizleri bertaraf edecektir. Ama bu silâhlar işletilmezse, (Demokrasinin yenilmesini önlemek son derece güç- leşecektir. Bu bakımdan şu anda millet gö-