6 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

6 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

Ss P Haberler Dış turizm gönüllüsü idarecilerin a ektikleri güreş fut- bolda derbederlik ve perişanlık de- vam ededursun, atletizmin geliştiril- olan lı larının meyvelerini devşirmeğe baş- ladı bile. Balkan Kros şampiyonasında gençlerin elde ettikleri dereceler hiç te küçümsenecek başarılar değildir. Ne bilgide kusuru, ne idarede, ne o- toritede, ne disiplinde ve ne de or- ganizasyonda en ufak bir lâubaliliği affetmeyen bu spor branşında aldı- Şumız bu netice gerçekten ümit ve- ricidir, kuvvetli ve tecrübeli rakip- leri arasında kendisine en yakın o- lan eski bir kurdu 300 metre geride bırakan Dalkılıcın birinciliği kadar 29.54.8'lık derecesi de mühimdir. Bu, parlak bir derecedir. Kır koşularınınklâsik koşular gi- bi şart eşitliği içinde yapılamayışı, derecelerin değeri üzerinde (Okonuş- malara ve onları biribirine ölçmeğe imkân vermemektedir. Ne var ki, ne olursa ' olsun, mesafe gene 10 bin metredir ve kronometreler de gene şaşmayan aynı hızla çalışmaktadır- lar. Hattâ mevsim, parkur, hava şartları, yarışmaya iştirak eden ra- kip sayısı, her şey atletin aleyhine- dir. Ciddi ve disiplinli bir çalışma ol- madan, ne söylediğini bilen bir safenin ve şartların istediği fizik ve moral gayrete tahammül etmek mümkündür, ne de bu başarıya u* taşmanın yolu bulunur, Spor basınımızın, organizasyo- nun kusursuzluğunu, işteki ciddiyeti ve ağırbaşlılığı, çocukların ve idare- cilerinin davranışlarını övdüğü, kim- senin gözünden kaçmamıştır. Spor yazarlarımız Sezerin hakkını hiç bir zamen Sezardan esirgememişlerdir. Yamlanlar, lâyık olmadıkları alkışı bekleyenlerdir. Aradan bir hafta geçmiş olmasına rağmen, İtalyanlara karşı o dığımız maçın yankıları devam edi- yor. Tertipten şikâyet edenler, spor anlayışı ile bağdaştırmadıkları tak- tiği yerenler, organizasyonu beğen- meyenler, görüşlerini gazetelerde sü- tun sütun açıkladılar. Bunlar arasın- da Necmi Öktenin şahsına hitaben yazılmış açık mektuplar da çıktı. AKİS/34 OR Spor işlerinin Başbakan adına mu- rakabesi ile görevli Devlet Bakanı Öktenin bütün bunlara karşı, alıştı- rmz davranışında bir değişiklik olup olmıyacağın, bilmiyoruz. Ama gene de, bir hususun belirtilmesinde sayı- sız fayda vardır. 27 Mayıs 1960dan tam bir ay sonra, Devlet Başkanı ve Orgeneral C. Gürsel imzası ile Bakanlıklara, onlara bağlı dairelere ve Sayıştaya hitaben bir emir yayınlanmıştı. 7/1894 sayılı bu üç maddelik kısa e- mirde kesin bir ifade ile aynen şöyle denilmekte idi: "Ziyaret ve kokteyl gibi taraf usüllerine nihayet verile- cektir. Resmi zaruretlerle ancak kok- teyl vermekle iktifa edilecek ve ga- yet sade ve mütevazı surette tertip olunacaktır." Bu tamime aykırı masrafların muhasiplerce imza ve kabul edilme- mesi hususu ise ayrıca belirtilmişti. Aradan sekiz ay kadar bir zaman geçtikten sonra gene Başbakanlığın 6.2.1961 tarih ve 27/534 sayılı yeni bir tamimiyle "...sade ve mütevazi kokteyllerle iktifa olunmasıun bir kerre daha hatırlatılmasına" lüzum görülmüştü Bu emirler halen yürürlüktedir ve dayandıkları mucip sebepler de ortadadır. Memleketin, bir israf dev- rinin bıraktığı borçları ödemek için kemerleri nasıl sıktığı, plânlı bir kal- kınmanın zaruri masraflarını karşıla- mak için nelere katlandığı kimsenin meçhulü değildir. Ama, Fatin Rüştü Zorlu Hariciyesinin ağırlama işleriy- le, şampanyalı ziyafetlerinin ziyade- siyle meşhur baştertipçisi şimdi Fut- bol Federasyonunun Başkanıdır ve el- bette ki eski alışkanlıklarına bağlı- dır. Onun için, geçen haftaki gaze- telerin spor sayfalarını boy boy düş- leyen striptizi!, göbek danslı, masum sporcu ziyafetlerine ait resimleri kimse yadırgamadı!.. Merak edilen husus şudur: Mali- ye Bakanlığının bir memuru olan Be- den Terbiyesi Umum Müdürlüğünün Muhasebecisi, lüks gece lokallerinde verilen bu ziyafetlerin sarf evrakım nasıl imzalayacak ve mahsup edecek- tir? Dikkatli Maliye müfettişleri bu, emir hilafı ziyafetler hakkında ne söyleyeceklerdir ve Devlet Bakanı Ökten ne yapacaktır?.. AKİS ie önceki e ei yüzme vuzlarının klorlama ve süzme tesislerinin ea yapılan yanlışları ve tutumdaki akla sa- pa gelen emin belirtmiş ve ilgililerin dikkatini çekmişti. Bunun için işlere elkoymuş olan müfettiş- ler çalışadurşunlar, Beden Terbiye- si Umum Müdürlüğü, keyfi öyle is- tediği si bozduğu ihaleyi e ilân etmiş bulunmaktadır. Yeni' şart- namenin 12. maddesinde şöyle de- nilmektedir: “..bu şartname hü- kümlerine uygun olmayan veya şartname dışında kalan hususları be- lirten teklifleri de nazarı itibara a- lp almamakta dairesi serbesttir." Yâni efendim, bizim (beklediğimiz bir teklif gelir de şartnameye ouy- mazsa ve tatlı canımız isterse, her- kesi gene ihale dışı eder, işi diledi- ğimize veririz! Gelgör ki. Umum Müdürlüğün Tesisat Dairesi Reisi, ilk ihaledeki tutumu dolayısıyla bu işe karışma* makta ve görüşü sorulan Maliye Bakanlığı ilgilileri de: "Maliye Ma- liye olalı böyle şartname görmedi. Teklif isteme desen, o değil. Kapa- lı zarf desen, o değil" demektedir- ler. (AKİS . 180)