26 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

26 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

Tüli'den haberler (e haftanın an büyük sanat ola- yını, Devlet Konser (o Salonunun, soprano Leyla Gencerin iştirakiyle ve- rilen bir konserle sezona girişi teşkil etti. 15 Ekim Salı gecesi, bu yıl Cum- hurbaşkanlığı Senfoni Orkestrasının konserlerini (o yönetmek üzere gelen orkestra şefi Prof. O. E. Lessing'in idaresinde 1963-64 konser mevsimine başlandı. Konser cidden çok güzeldi. Gündüz yapılan basın toplantısında. Orkestra Müdürü ye Orkestra Flüt Şefi Mükerrem Bark. bu yılki prog- ramları açıkladı ve her yıl biraz daha üstün bir seviyeye (o ulaşan orkestra hakkında izahat verdi. Bu yıl gelecek yabancı orkestralara ilaveten, her Sa- lı Senfoni oOrkestramızın o vereceği konserlere dünyanın en büyük virtü- özlerinin iştiraki eN Ay- rıca, cumartesi günleri 39 Üniversite ve gençlik konseri mere ki ki, bu konserler için davetiyeler her zaman Konser Salonundan temin edilebileceği gibi, konserlere dâvetiyesiz gidilmesi de ka Bu konserlerin çoğu izahlı olacak, memleketimizde bu konuda tanınmış bir çok ilim adamı konuşacaktır. Gecenin son parçası olan Debussy' la beğenildi. Leylâ Gencerin günden- güne ilerlemiş olduğu ( anlaşılıyordu. Beş-altı defa arka arkaya sahneye çı- kartılan Gencer çılgınca alkışlandı. Gece. misafirlerin bir kısmı, aşağı katta hazırlanan çok zengin büfede ağırlandı Konsere İnönü ile Mevhibe İnönü da gelmişlerdi. . Yanlarında Turhan Feyrioğlu ile Leylâ Feyzioğlu oğlu ile beraber gelmiş olan Muallâ Akarca (o- fevkalâdeden Oo şapkasızı -, Necii Karun Akses, Ferhunde ve Ulvi Cemal Erkin, A. Adnan Saygun ve Ni- lifer Saygon, mimar Selçuk Milâr ve bu vesile ile sosyeteye hemen hemen ilk defa birlikte çıktıkları eşi Aynur Milâr, yüksek mühendis Feyyaz İnce- r ve eşi İ i elbisesinin üzerine giymişti -, Dr. Hayati Sevgen, eşi he- nüz Ankaraya dönmediği için mahzun abildir. görünen yüksek mühendis Erol Yalt- kaya bulunuyordu Yeni salon ve koltuklar çok rahat bir hale getirilmişti. Yalnız» çıkış ka- pılan epeyce aşağıda ve yanyana ol- duğu için, bilhassa arka sıralardan dışarı çıkmak çok e oluyordu. Ham. epeyce sıcaktı da.. Orkestra, dış memleketlere yaptığı türneden dönüşte, 7500 ik yurtiçi bölge turnesi yapmıştır. Hak- kariden Edirneye, hemen hemen gidil medik şehir kalmamıştır. Evvelâ ya- dırgayan halk. kısa bir süre sonra Ba- Mükerrem Berk programları Mevsim ti müziğine alışmış ve adetâ tiryaki hâle gelmiştir. Her konserde uzun u- zun alkışladıkları gibi. denildiğine gö- re, yazdıkları mekuplarda vatandaş- lar, Orkestrayı yine şehirlerinde gör- mek arzusunu belirtmektedirler. eni içişleri Bakanımız Seçkin, haf- tanın başındaki Pazar sabahı sarı, sevimli sveteri ile Yenişehirde ufak bir alışverişe çıkmıştı. Mütevazi İlyas Seçkini yakından tanıyanlar, Onun hangi bakanlığa geçse değişmiyeceği- ni söylüyorlar. (çe hafta T.B.M.M. müzakereleri- ni takibe gelenler hemen hep ay- nı kimselerdi. Adeta meraklı bir tef- rika takip eder gibi hergün muntaza- man Meclisin yokuşunu tırmandılar. Bu arada meselâ Zarife Koçak, Şefi- ka Çoruh ve Meliha Çalkın kardeşler, Dr. Zülfikâr Berkemin eşi Nilüfer Berkem, Nezahat Çakmak, geç vakit- lere kadar merakla toplantıları izle- açıklıyor başı diler. GG gazetecilerimizden Güneş Te- celli geçen hafta cumartesi gecesi, Yenişehirde (Meşrutiyet caddesinde yeni açılan Filiz pastahanesinde nişan landı. Yer müsait olmadığı için fazla kimse çağınlamadığından o çağrılması gerekli kimseleri ihmal etmemek dü- şüncesiyle, bazı akrabaları feda etme yoluna gidilmişti!