26 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

26 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

TÜLİDEN HABERLER Açıklama gen hafta bu sütunlarda ya- yınlanan bir haber, elde ol- mayan sebepler yüzünden yan- aş çıkmış ve yanlış anlamala- ra Sebebiyet overmiştir. o Habere konu olan genç romancı oNevcalı Alakavuk, evli ve üç çocukludur. Becerikli (oObir ev hanımıdır ve "Bir Saatlik Koca" adlı romam üçüncü eseridir. Okuyucularımızdan ve genç romancıdan özür dileyerek dü- zeltiriz. Avm Radyosunun en güzel sesli spikeri Mukaddes Gözaydınla en genç redaktörü oReyman Somer ni- şanlandılar. En kısa zamanda evlene- "en" birleşince en mesut" bir yuva kurulacak, inşa- Halen Sivasta askerliğini yap- makta olan damat namzedi oldukça sabırsız. Şubatta yapılmasına (karar verilmiş olan nikâh -yollar kapanır korkusuyla- Kasıma alınmış! (Gecen haftanın başında Ulus sinema- sında elektrik kesilmesi oyüzünden filmin geç başlaması vesaire gibi sı- kıntılara katlananlar arasında Ahmet Tahtakılıç ve eşi. Dr. Bahtiyar Demi- rağ ve eşi, Halük İltuş ve eşi Nuran İltuş ile Behzat Silâhtaroğlu ve eşi Se- vim Silâhtaroğlu da bulunuyordu. Çi Büyük Elçiliğinin, milli bayram- ları münasebetiyle Oo geçen hafta Bulvar Palasta verdiği kokteyl epey- ce kalabalıktı. İrfan Tansel ve eşi, a- çık renk elbisesiyle Kasım Gülek - Gü- leğe doktorlar (ofikri faaliyete biraz ara vermesini tavsiye etmişler! o De- mek, bedeni faaliyete oOcevaz vari- Kanada Büyük Elçisi, çok iyi türkçe konuşan, beyaz üniformalı Kanada A- taşesi, Nusret Fişek ve Perihan Fişek, Tevfik Alam ve eşi Hariciyeden Os- man Başman ve eşi kokteylde hazır- dılar. Bayan Başman siyah elbisesi ve beyaz kolyesiyle pek zarifti. | Ayrıca, Fransız Büyük Elçisiyle eşi, Dr. Fev- zi Renda ve eşi, Kara Kuvvetleri Ko- mutanı Ali Keskiner - sivil giyinmiş- ti - ve Şinasi Osma ile Fethi Tevetoğ- lu bulunuyorlardı. inekoloji semineri (o dolayısıyla ilâç Armalarının hepsi kokteyl verdiler. Orta Şark ilâç firmasınınki Washing- ton Restoranda oldu. Çok zengindi. AKİS/26 Hazır bulunanlar arasında Dr. Necdet Erenus ve mavi dantel bir. elbise giy- miş olan eşi, Ana Çocuk Sağlığı baş- tabibi Dr. Celal Cansunar, Dr. Ahmet Esendal, Embil lâboratuarı mümessili ve Sağlık Bakanlığı Müsteşarı ve e- şiyle, Danimarkadan gelen hanımlar göze çarpıyorlardı. Davetlileri zarif eşiyle birlikte kar- şılayan Necdet Uğur, 17 Kasımda ya- pılacak olan mahalli seçimlerde Be- lediye Başkanlığı için - bağımsız ola- rak dahi- adaylığını koymamak ka- ralında olduğunu bilhassa belirtti, Localar nisbeten dolu, koltuklarda ise sıra sıra boşluklar vardı. Sayılıp davet edilenler, gelip gelmiyeceklerini telefonla olsun bildirmek (o nezaketini göstermemişlerdi. . Bu hal, maalesef, memleketimizde yıllardır (sürüp git- mektedir. Davetliler arasında göze çarpanlar şunlardı: İstanbulun sempatik Va- lisi Niyazı Akı ve eşi, eski Belediye Başkanı Kamaran Görgün, perde ara- larında alman dostlarıyla sohbet yü- zünden diğer dostlarım ihmal eden Nejad Eczacıbaşı ve eşi, Sıkı Yönetim ve Ordu Komutam, Türk Hava Yolla- rı Genel Müdürü Sami Şehbenderler ve eşi, eşinin İzmir seyahati sebebiy- le bir süreden beri İstanbulda bekâr hayatı yaşıyan yazar İbrahim Hoyi, Şirin Devrim, Anadolu Ajansı İstan- bul Bürosu Müdür Muavini (o Selçuk Emre ve yakında bebek bekliyen eşi Nesrin Emre, İngiliz Basın Bürosu Müdürü John Hyde ve dalma gülen, eşi, herkes smokinli olduğu halde acık gri pantalon ve koyu gri ceketle gel- miş olan tiyatro eleştiricisi Fikret A- dil... Bu arada, günlük elbisesiyle gel- miş olanlar da yok değildi. Nedense bazıları, galalarda smokin Oo giymeye hâlâ alışamadılar! Programda artık adına yer verilme- yen, Operanın sabık oOOrkestra Şefi Demirhan Altuğ ve eşi, YTP İl Baş- kanı Süreyya Ağaoğlu, CKMP'nin Be- lediye Baikan, adayı Kadri İlkay, bazı konsoloslar, İstanbulun babacan Mer- kez Komutanı General Selâmi Pekün, Emniyet Müdürü, Vali muavinleri Ha- di Sağnak ve Fikret Aslan ve eşleri de göze, çarpanlar arasındaydılar. Aydın Günün yabancı sanatkâr merakı, yılın ilk operasında da kendi- ni gösterdi. Zira programda, italyan tenor Amedeo Zambon, soprano Clara Sârto ve Orkestra Şefi Bruno Bogo vardı.