26 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

26 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Akisler Sendikalar — Haftanın başındaki Pazar günü. Kı- zılay salonunda, Ankara Gazeteciler Sendikasının Ge- nel Kurul toplantısı yapıldı. Toplantıya Çalışma Bakanı Bülent Ecevit, Gümrük ve Tekel Bakanı Orhan Öztrak, Millet Meclisi Başkan Vekili Nurettin Ok ile, işçi dava- larını savunan Orhan Apaydın, Şükrü Koç, Şeref Bak- ışık, İsmail Hakkı Akdoğan, Mehmet Ali Demir ve TİP senatörü Niyazi Ağırnaslı da geldiler. Kongrede Basın teknisyenleriyle birleşme kararı görüşüldü ve kabul edil- di. Bu arada Çalışma Bakanı Ecevit uzun ve son derece önemli bir konuşma yaptı. t konuşmasında, iş kollarında birleşmenin sen- dükacılığın geleceği bakımından önemini ve bu birleşme- nin öncülüğünün fikir işçileri tarafından yapılması ge- rektiğini belirtti. Ayrıca, çalışma hayatımızla ilgili çok önemli kanunların hazırlanmakta olduğunu da ifade et- ti Çalışma Bakam, tarım işçilerinin emi ilgili kanunun Bakanlıkça hazırlandığını, bunun yan da İşçi Sigortalarında teşkilât kanununun da tamam- lanmak üzere olduğunu, bu kanunların yürürlüğe girme- siyle, organize edilmesi gereken tarım işçilerinin sosyal hayatlarında büyük değişiklikler olacağım söyledi. İş- sizlik sigortasıyla ilgili çalışmaların ilerlediğini, Çalışma Bakanlığı teşkilât kanununun büyük yenilikler getire- ceğini belirten Bakan, sendikaların, rejimin oturmasın- daki önemini açıkladı. Çok hareketli geçen kongrede, hazırlanan yeni tüzük oylandı ve kabul edildi. Ankara Gazeteciler Sendikası- nın adının "Türkiye Basın-İş Sendikası" olarak değiş- tirilmesi alkışlarla karara bağlandı. Gümrükler — Bundan kısa bir süre önce İzmir Cu- maovası Hava Alanına, değirmenlerde kullanılmak üze- re, bir balya eleklik tül gelmişti. Muayene ve izin gibi formalitelerin tamamlanmasından sonra balyayı şehre götürecek olan kamyon tam hareket ettiği sırada hava alanı gümrüğüne bir ihbar yapıldı. Buna göre. tüller as- lında eleklik değil, perdelik tüldü. Gümrük memurları Bülent Ecevit Ankara Basın-İş Sendikası kongresinde İşçilere yeni haklar AKİS/4