26 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

26 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 487 Cilt: XXVIII Yıl : 10 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker, Atilla Bartınlıoglu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Erdo- ğan Kıral (İstanbul), Seyfi Özge- nel (İzmir) - Diş Haberler Kısmı: Halük Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan, Tüli Sezgili, (Bihin Anter, Hüseyin, Korkmazgil — İş Alemi: Fasih İnal — Tiyatro: Na- ciye Fevzi, Lütfi Ay — Radyo: M.. T. Öngören — Spor: Vildan Âşir Savaşır Resim Ali Parmakerli Fotoğraf Sungar Taylaner Klişe Özdoğan Klişe Atölyesi Tel : 11 70 15 Yazı işleri Rüzgarlı (oSokak No. 15/2 Tel: 1189 92 İdare Rüzgarlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira Hân şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Devintes Ticaret ve Sanayi Koll. Şti. Matbaası Basıldığı tarih 25.10.1963 Fiatı 1 lira HAFTALIK AKTÜALİTE AKİ KendiAramızda Sevgili AKİS Okuyucuları B- mecmuanın, D.P. ye karşı alan uzun mücadele yıllarında bir görüşü olmuştur. Bu mecmua demiştir ki: Vatandaşlar arasında anlaşmazlık- lar, tartışmalar, suçlamalar ve iddialar olabilir. Bunların en son hal yeri, daima hakim önüdür. Teminatlı hakimin olacak, bir. İddialara ispat hakkı tanıyacaksın, İki. Bu şartları yerine getirdin mi, ne basın hürriyetinin su- iistimalinden, ne demagoglardan, ne de mur sıvayıcılarından çekinmene lüzum kalır. Zira haklının hakkı ve haksızın haksızlığı mahkeme önünde tescil edildi mi. dava biter. MECMUASI Ama D.P. iktidarı, süngü zoruyla işbaşından uzaklaştırılıncaya kadar bunu kabul etmedi. Aksine, söyletmemek, yazdırtmamak için elinden gelen her şeyi yaptı. Gösterdiği mazeret, haklar mahkeme önünde belli oluncaya kadar atı alanın Üsküdara geçeceği, şeref ve haysiyetlerin yalancılar tara- fından mutlaka zedeleneceğiydi. Haksız ve mesnetsiz, kendine güveni olma- yan bir idarenin mazereti! Nitekim o mücadele yıllarında bu mecmuama bütün mensuptan, bazen bir kaç defa, ispat imkânı verilse ispat edebile- cekleri hususları yazdıklarından dolayı Menderesin hakimleri tarafından mahküm edilmek suretiyle cezaevlerine sıra sıra sürüldüler. Bugün demagoglar da var, iftiracılar da, çamur sıvayıcıları da.. ONe gam! Bunların yanında teminatlı hakimler ve ispat hakkı da mevcut. İkin- ciler mevcut oldukça, birincilerin çanları daima otla tıkalı kalacaktır. Bir lokomotif ihalesine AKİS'i karıştırmak yolunda bir kampanyama yürütüldüğü hiç kimsenin meçhulü değildir. Daha bu kampanyanın başın- da bunun bir baştan ötekine uydurma olduğunu söylemiş, kampanyayı yü- rütenlerden iddialarım ispat etmelerini istemiş, aksi halde adalet önünde hesap vereceklerini bildirmiştik. Şimdi, o an gelmiştir. Mecmuamız avukatı Abdülkadir Uras geçen haftanın »onunda bir ba- sın toplantısı yaparak bu hususu açıklamıştır. Aldığımız vaziyet, Urasın şu sözleriyle umumi efkâra bildirilmiştir. ".. Şimdi, hiç kimsenin içinde bir uktenin kalmaması, meselenin şu veya Sü Kebeple, şu veya bu tesirle örtbas edildiği yolunda bir şüphenin da hi belirmemesi için Lokomotif ihalesiyle AKİS Mecmuasının bir gayrımeş- ru ilişiği olduğunu söyleyip yazanları tarafsız türk hâkimi önünde ispata davet ediyoruz. ianın ısrarlı sahiplerinden Son Havadis, Yeni Sa- bah ve Adalet gazeteleri hakkında ibreti müessire olacak miktarda tazmi- nat, Akbaba mecmuasında yazan Yusuf Ziya Ortaç hakkında ceza ve keza tazminat, Millet Partisi Genel Başkam Osman Bölükbaşı ile bu partinin milletvekillerinden İ. Hakkı Akdoğan baklanda ise sembolik miktarda taz- t davaları açmaktayız... Doğru değil mi? (saygılarımızla AKİS çindekiler Günlerin Getirdiği 4 Tüliden Haberler 25 Yurtta Olup Bitenler 6 Tiyatro 27 Haftanın içimden 7 Radyo 29 Basın 20 ; Hı 32 Iş Alemi 21 EK yi Dünyada Olup bitenler 23 Spor 34 AKİS 3