26 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

26 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Millet Hazin manzara Ü: haftaya yakın bir süredir, T.B.M. M. ilk nazarda boşa dönen bir çark, bir avare kasnak manzarası o göster- mektedir. Türkiyeye meselelelerine, davalarına ve dertlerin hiç bir fayda getirmesi ihtimâli bulunmayan iki su- ni mesele, Bekata-Azizoğlu çekişmesi ve Lokomotif Hikâyesi Parlâmentonun bütün vaktini almaktadır. Halbuki Mec lisin 25 Ekime kadar çıkarması fere- ken kanunlar komisyonlarda o pinek- lemektedir, gerçekçi bir tek teklif bir tek milletvekili veya senatör tarafın- dan ortaya atılmamak tadır. Bütün baslıkları bu boş çabaya ayrılmış ga- zeteler haklı feryatların içindedirler: Bu daha ne zamana kadar şurup, gide- AKİS/6 T. B.M. M. toplantı halinde Haramda su döğülüyor cektir? Bu, daha ne zamana kadar sürüp gidecektir? T.B.M.M. 'nin değil, bü- tün devlet ve hükümetin işlerinin bir avare kasnak manzarası (o göstermesi daha ne zamana kadar sürüp gidecek- tir? Zira. şu veya bu kanunun çıkma- masından daha önemli olarak, bir dağınıklık toplum hayatım gittikçe kavramakta ve hükümetin verimliliği konusunda milletçe beslenen şüpheler mütemadiyen artmaktadır. Halbuki şu sırada muhtacı bulunduğumuz hükü- met, tam bir hizmet hükümetidir. İki yıllık İnönü Hükümetlerinin bütün ba- direlerden çıkmış olması bu iki yıl için- de şöyle salim kafayla ve hislerden u- zak düşünüldüğünde sahiden çok şeyin yapılmış olduğuna vatandaşın ve mem- leketin sağlam kuvvetlerinin inanma- sı, bunu görmesi neticesidir. Halbuki bugün. Parlâmentonun kendisini, belki ihtiyarı dışında kaptırmış olduğu ha- va, hamamda su döğmek havası dalga dalga bütün diğer çevrelere de yayıl- makta ve bir ümitsizlik, gene bir bed- binlik rüzgârını estirmektedir. Bu, baza belirli hedef güden kimse- lerin belki arzusuna uygundur. Ama demokratik sistemi yaşatmak ve işlet- mek isteyenler, hangi sayasi veya si- yaset dışı teşekkülden olurlarsa olsun- lar rejim için asıl büyük tehlikenin bu olduğunu bilmekle mükelleftir. | De- mokrasi bir kelime, hatta bir boş çer- çeve gibi. kaldığında kendisini savu- nabilecek kuvvetleri yanında bulmaz. Türk milleti şu anda, en ziyade hiz- met bekliyor. Bu hizmetin yapılmadığı, yapılamadığı endişesi umumidir