26 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

26 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

SOSYAL HAYAT Moda Sade görünüşlü saç Timi bir fransız berberi, "ka- bartılmış saçla bütün kadınlar gü- zel oluyor" demişti. Bir başkası, "ka- lınlar, kabartılmış osaç modasından hiçbir zaman vazgeçemiyecekler. Çün- kü bugünkü moda ile, berber dük- kanından güzel olmadan çıkan kadın foktur" diye iddia etmişti. Ama üç yıl sona erince, kabartılmış saç mo- dası, diğer modalar gibi birden tari- Çok kabarık bir saça bu- gün artık gülümsemeden Oo bakmak mümkün değildir. Yarın bu, göze, da- ha, da çirkin görünecektir. fi Kadın, giyiminde' ve görünüşünde yeniliği, alışkanlığa daima tercih et- miştir. Bu bakımdan, kabarık saç mo- dası bu kaideden kurtulacak değildi. S Bugünün saç modası, gündüz için çok sade görünüşlü, kısa, kısmen ve- -- tamamen kulağı gösteren bir mo- dadır. Gece topuzları, süslü başlar modasını devam ettirmekle ( beraber, gündüz saçlarındaki bu sadelik moda- ya hakimdir. (o Saçlar yanlara doğru kısacık inerken, içten hafifçe kabartıl- mıştır ama, o başları uzun gösteren yükseklik yok olmuş, yüz, saçın yanın- da daha fazla önem kazanmıştır. Yandan taranan bu saçlarda kâhkül modası yer almış veya yana taranan saç, bir yandan alnın üzerine düşürül- müştür. Bazen bir, bazen iki kulak a- çıktadır. Ortadan ayrılan kahküllü ve- ya kahkülsüz saçlar düz olarak kulak hizasından biraz aşağıda içe veya dışa doğru hafifçe kıvrılmaktadır. Yeni tip saç, giyim modasının bir tamamlayıcısı Ve esasıdır. Dernekler Kadınlar işbaşında ayının 15 'inden itibaren baş- Ene sosyal faaliyetler 'birdenbire başladı. Tatil bitmiş, okullar açılmıştı. Son model saç tuvaleti ||| Hanımlara müjde! AKİS/32 Anneler artık kendilerini rahat rahat sevgili işlerine, toplumla ilgili (o faali- yetlere verebilirlerdi. Bunun ilk işare ti Türk-Amerikan Kadınları Kültür Derneğinde göze çarptı. Vazifeliler ye- ni üye kaydetmeye yetişemediler ove- 800 üye ile yeni yılı açtılar. Hacette- pe Gönüllüleri, Çocuk Sevenler, Üni- versiteli Kadınlar Derneği ve daha bir- çok dernekler, geride bıraktığımız haf- ta içinde bu konuda âdeta yanşa giriş- tiler. Çocuk Sevenler: Ankaralıların çok iyi tanıdıkları faal bir kadın derneği; Çocuk Sevenler Derneğidir. Bu derne- gin ancak 150 üyesi vardır, fakat he- men hemen bütün üyeler faal olup, içlerinde haftanın beş günü çalışan- ları çoktur. Çocuk Sevenler Keçiören Çocuk Yuvasına, Aktaş ve Gazi Ye- tiştirme Yurduna muntazam ziyaretler yapmakta, çocuklarla meşgul olarak onların maddi mânevi birçok ihtiyaç- larına cevap vermek üzere devlete yar- dımcı olmaktadırlar. 14 Ekim pazarte- si günü Zirkayı Yetiştirme Yurduna yapılan ziyarette, üyeler, Oo çocuklara çaylı bir sohbet toplantısı tertipledi- ler ve Yetiştirme Yurdunun çalışkan müdürü Mevlüt Baytal ile çocukların ihtiyaçları üzerinde konuştular. Dernek, Keçiören Çocuk Yuvasına muntazam günlük ziyaretler yapmak- tadır. Üyelere göre, çocukların herşey- den çok sevgiye, okşanmaya, sevil- meye ihtiyaçları vardır ve çocuklara gidecek en güzel hediye, kucak dolusu sevgidir. Türk — Amerikan Kadınları: Türk ve amerikan" kadınlarından teşekkül eden ve iki memleketin kadınlarının birbirlerini daha iyi tanımalarını sağ- lamak üzere kurulmuş olan bu dernek, gönüllü derneklerin sistemli bir şe- kilde, bülten neşrederek, o sorumluluk duyarak, hesap vererek çalışmalarını gelenek halinde yerleştiren bir der- nektir. Arkeoloji, dahili dekorasyon, di- kiş-örgü, moda, köy kadınına yardım, lisan, müzik, sanat ve el işleri, tiyatro, yemek, beden eğitimi, gönüllü yardım- cılar gibi çalışma kollarına ayrılmış- tır ve bu kollarla kesif bir faaliyet gös- termektedir, özelliği, dernek üyeleri- nin evlerde toplanmalarıdır. Biriken para ile kültürel yardımlar yapılmak- ta, 25 öğrenciye burs temin edilmekte ve maddi imkânı az olan mahallede kitaplıklar, çocuklar için okuma oda- ları anılmaktadır. Türk-Amerikan Kadınları Kültür Derneği 16 Ekimde Büyük Millet Mec- lisinde, Şeref Salonunda verilen oçay ile faaliyet yılına girdi. Çalışma kola-