9 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

9 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

nekleri Birliğine ei bir ziyaret sı- rasında önce gayet iyi karşılanmasına ağmen konuşmanın & donlama doğru birbiri üstüne potlar kırarak bir çu- val inciri berbat etti. Ö demek üyeleri Eroganın biç hoşlanmadığı bir takım sorular sor- muş, onu bir hayli terletmişlerdi. Nihayet bir ara üyelerden Yusuf İncegüzelin Mümtaz Tarhanın aday- lığı sebebiyle AP deki hizipler hakkın- da sorduğu bir soru, Eroganı kelime- nin tam anlamıyla şaşırttı.. Erogan bit süre donuk bakışlarla İncegüzeli süz- dükten sonra: "— Efendim, Mümtaz Tarhana teklif yapması için müracaat ettik. Bi- ze, adaylık istemediğini ve seçimlere katılmayacağını bildirdi. Sonra beni bir emrivaki karşısında bıraktılar (ove zorla aday olmamı istediler. büyüklerimi Oo kırmayı kabul Yoksa kendilerine defalarca söyledim. Ben gencim, tecrübesizim, yapamam dedim. Ama ısrarlar karşısında daha fazla direnemedim" * yerek ocevap verdi. Erogan partisi içinde hizip bu- lunmadığını ispata çabalarken telâş- la bu işi kıvıracak çapta olmadığını kendiliğinden itiraf etmişti. Eroganın hayal sukutu ile netice- lenen teşebbüsleri bundan ibaret kal- madı. Haftanın başlarında Pazartesi günü Parkotelde basın mensuplarına verdiği öğle yemeği de başka bir fiyas- ko ile sona erdi. Saat 19 de başlıyan yemeğe üçyüz kadar gazeteci çağırıl- mış, masalar çeşitli nefis yemekler ve içkilerle donatılmıştı. Yemek için tes- bit edilen saatten birkaç dakika önce salona gelen hazırlıkları son bir defa ettikten sonra davetlileri koyuldu Erogan, eşi ile birlikte daha tetkik beklemeye Ama ilerleyen o dakikalara rağmen Parkotelin camlı kapısından tek bir basın mensuba dah görünmü- ordu. Oysa bütün gazel zieie ayrı ay- rı davetiyeler gönderilmiş, fıkra yazar lan, yaza işleri müdürleri Bâbıalinin kalburüstü bütün simaları davet edil- mişti. Bir ara Eroganın içine bir şüp- he düştü. Acaba yemek tarihi yanlış, mı anlaşılmıştı? Neyse, acemi politi- kacı korktuğuna uğramadı. Saat 13 de başlıyan kokteylin -Öğle yemeğinden Önce bir de kokteyl vermek Eroganın dahiyane bir buluşudur- sonlarına doğru 60 kadar basın mensubunu bir araya getirmeğe muvaffak oldu. Ama üçyüz davetli için hazırlanmış olan ko- ca salonda bu 50 gazeteci adetâ kaybo- luyorlardı. Nitekim yemekten sonra bir basın omensubu dayanamıyarak küçük bir kahkaha attı ve arkadaşı- na : "— Erogan üçyüz kişi tahmin et- miş ama sadece elli kişi geldi. Eğer se- çim şansı hakkındaki tahminleri de bu kadar isabetsizse oİşçan çok rahat seçilir" diye fısıldadı. Gerçekten AP deki Erogan ve Tar- han hizipleşmesi CHP nin işine yara- mış ve Apaydın ile TİP in parçalaya- cağı oyların da yardımıyla İşcanın se- çim şansı daha da yükselmiştir. Kibarın maceraları Izmirde kampanyanın Osman Kibardı. Bundan kısa bir süre önce tamir İl Başkanı Şevket Adalan, eski AP İzmir Milletvekili Kadri Özekten son derece enteresan bir mektup aldı. Mektup daha çok mahalli seçimler ve Rebli Başolun belediye başkanlığına adaylığını koyması ile ilgiliydi. Özek bu karardan dolayı memnuniyetini i- fade ediyor ve mektubunun bir yerin- de : "Belediyeyi de yürütebilirler. Bu gülü meşhur YURTTA OLUP BİTENLER bakımdan AP liler kazandığı takdirde di kendine bir süre düşündü. AP baş- kan adayı Osman Kibarı, yıllar boyun- ca İzmir Belediyesinde çevrilmiş al kaşkarikoları hatırladı ve acı acı lümseyerek mektubu çekmecesine yl litledi. Gerçekten Kibarın belediye başkan- lığına adaylığım koyması son günler- de İzmirin en aktüel konusunu teşkil etmekte ve politika oçevrelerinde bu DP devrinin ziyadesiyle meşhur iş a- mının maceraları kulaktan kulağa fısıldanmaktadır. Bunlardan ESO şirketindeki -Kibar * samanlar bu şirketin İdare Meclisi Başkanıydı - 7 4 0 bin liralık bir yolsuz- luk dâvası hâlâ devam etmektedir. Ayrıca Osman Kibar aleyhine türlü ithalât meseleleri sebebiyle açılan da- valara İzmir Birinci Ağır Ceza Mah- kemesinde bakılmaktadır. Bu davalara göre Kibar çeşitli devletlerden itha- lardan sonra Kibarın nasıl olup da Türkiyenin en büyük partilerinden bi- rinin belediye başkanı adayı seçildiği meselesi çözülmesi hayli güç bir prob- em olarak zihinlerde İstifham doğurmaktadır. Ancak AP deki gara- bet bundan ibaret değildir. Parti için- de bir takım disiplin cezaları veril- mekte fakat bunlar açıklanmak İsten- memektedir. kararların ogerekçesi omahalli seçimlerle ilgili olarak yapılmakta o- lan propaganda konuşmalarım hiç de- gilse bir dereceye kadar frenlemekte- dir. Ancak bu arada şark kurnazlığı da ihmal edilmemekte ve disiplin cezala- rının açıklanması seçimlerin sonuna bırakılmaktadır. Böylece seçimler ka- zanılırsa dosyalar hasıraltı (o edilecek, kaybedilirse "İşte suçlu bunlardır" de- nilerek disiplin kararlan gürültüyle açıklanacaktır. AP içindeki bu keşmekeş diğer iki büyük ilde de olduğu gibi fena CHP nin işine yaramaktadır. Bu ilde CHP adayı Rebii Başolun bütün gayreti 1 9 6 1 seçimlerinde AP ve CHP arasındaki 27 bin oyluk farkı kapatmak çabasından ibaret olacaktır. İzmirde hakim olan kanaate göre TİP in AP'den kapacağı oy miktarı Başolun ve dolayısiyle Ki- barın kaderini tayin edecektir. Seçim kampanyası hararetle devam etmektedir. AKİS/23