9 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

9 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan İhsan Doğramacı At binenin kılıç kuşananındır. Üniversite — Haftanın başlarında Pazartesi günü An- kara Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesinde toplanan Anka- ra Üniversitesi Senatosunda, Hacettepe Çocuk Hastahane- si Başhekimi İhsan Doğramacı Ankara Üniversitesi rek- törü seçildi. Senato seçim teamüllerine göre tur sistemiyle yapılan aday yoklamasında Doğramacı, seçime katılan 219 öğre- tim üyesinden 1511 tarafından aday gösterilince, esasen ekseriyet sağlanmış olduğundan, otomatikman seçilmiş kabul edildi. Daha ilk turda kazanan Doğramacının ya- AKİS/4 Akisler nısıra Siyasal Bilgiler Fakültesi adaylarından Fehmi Ya- z 56 Bedri Gürsoy 39, Cahit Talas 31 ve Tahsin Bekir Balta ise 3 oy aldılar. Seçimi riisakip hemen göreve başlıyan Doğramacı, basın mensupların — Ün ein camiasında yapacağım (çalışmalara benden önceki arkadaşlarımın bıraktıkları yerden devam edeceğim" dedi. Yeni Rektör, teknik öğretime özel olarak önem ver- mekte ve üniversitelere 5 Yıllık Planda vazedilmiş bulunan prensipler ışığı altında bir yön vermek gerektiğini ifade etmektedir. Doğramacı şimdilik ilk plânda henüz bir binadan mah- rum bulunan Ankara Eczacılık Fakültesini ele almış ve bu eğitim müessesesine en kısa zamanda yer temini için gerekli temaslara başlamış bulunmaktadır. o Doğramacı ayrıca Fen Fakültesi üzerinde de durarak lâboratuvarla- rın teknik bakımdan geliştirilmesi için çareler araştır- maktadır. Yeni Rektör, bu konularla ilgili olarak, haftanın or- talarında Çarşamba günü, bir AKİS muhabir — Şimdilik arkadaşlarla birlikte Üniversitenin ihti- yaçlarını araştırıyor ve tesbit ediyoruz. Ancak bu çalış- malar tamamlandıktan sonra alınacak tedbirlerle proje ve plân safhasına geçebileceğiz" dedi. Sendikacılık — Türkiye Gazeteciler Sendikasının ge- çen hafta içinde İstanbulda, Yakın ve Orta Doğu Çalışma Enstitüsünde düzenlediği "Basında Toplu Sözleşme" ko- nulu seminer son derece verimli oldu. Uluslararası Gazeteciler (oFederasyonundan o David Schlek ve New York Gazeteciler Sendikası Yönetim Ku- rulundan Donald Watts'ın da hazır bulundukları toplan- tılara Ankara İstanbul, Bursa, İzmir ve Eskişehir Gaze- teciler Sendikaları Yönetim kurulu üyeleri de katıldılar. Toplantıda uzun bir konuşma yapan watts, sendika Üyelerine, toplu sözleşme hazırlıklarında karıları ile fikir teatisinde bulunmalarım tavsiye etti ve toplu sözleşmenin işçi lehine sonuçlanabilmesi için psikolojik etkilerin de dikkate alınması gerektiğini belirtti. Amerikan Gazeteciler Sendikası toplu sözleşme uzma- nı David Schick ise sempati grevinin türk işçilerine ta- nınmamasını ve Sendikalar Kanununa göre işyerlerinde çalışanların işçi air yi olma mecburiyetinin bulunmayışını tenkit etti v - Toplu sözleşme masasına Oturan sendikacılar bü- tün üyelerin kendileri i gibi düşündüğüne ve aynı şeylere inandığına emin olmalıdırlar. Ayrıca sendika yöneticile- rinin ve işyerlerindeki sendika temsilcilerinin, işyerinin, bölgenin, memleketin ve dünyanın ekon nomik ve sosyal al şartlarım iyi bilmeleri gerekir" dedi