9 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

9 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

T pe bu haftaki otemsili gene çok doluydu. Galaya herhangi bir Sebeple gelememiş olanlar bu ikinci temsili kaçırmak istememişlerdi. Rad- yo çocuk saati yöneticilerinden eski öğretmen Perihan Bakanoğlu eşi ile beraber gelmişti. (Fikret Çeltikçi ile eşi Jale Çeltikçi küçük kızlarını da birlikte getirmişlerdi. Küçük Lâle ar- tık yavaş yavaş bir (o gençkiız olmaya li'den başladı. Rus Büyük Elçisi Rijov ve eşi, İtalyan Büyük Elçisi Luciolli ve pek zarif eşi Loredana Luciolli, Milli Eği- timden Orhan Çaplı ve eşi de gece- nin misafirleri arasındaydılar. * His çi içinde bir akşam Ankara Kör- Ok müsamere Salonunda güzel bir li yapıldı. Gösteriler insanın içini burarak zevk veriyordu. O Faizenin moda defilesi Gözlere şenlik AKİS/28 haberler kul ve çocuklar için âdeta kendini fe- da edercesine çalışan okul müdürü Şahap Akıllıoğlunun gayretleri doğru- su övülmeğe değerdi. Bu, görmeden m çocuklar o gece şiirler okudu- r, "Giyom Tel" isimli bir piyes tem- sil “ettiler, alafranga ve alaturka kon- serler verdiler. Ayrıca, iki âmâ çocu- gun çaldığı piyano hakikaten güzel- di. * nkara Üniversitesinin açılışı 2 Ka- sım Cumartesi günü Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesinde yapıldı. Törene Riyaseticumhur Orkestrasının çaldığı İstiklâl Marşı ile başlandı. Sonra ü- niversite Rektör Yardımcısı Neşet Ça- gatay bir açış konuşması yaptı. Bir öğrencinin konuşmasından sonra da Hacettepe Tıp Fakültesinin yeni pro- fesörlerinden Dr. Doğan Karan sene- nin ilk dersini verdi. * P2z ar günü Türk-Amerikan Derneği salonlarında Erol Pekcanın izahla- rı ile Duke Ellington'un plâkları ça- lındı. Herhalde çok iyi duyurulamamış olacak ki dinleyici epeyce azdı. Ta- bii hep gençler gelmişlerdi. A Duke Ellington iki konser vermek üzere şehrimize gele- cektir. o Müzikseverler, Devlet Kon- ser Salonunda kendisini dinlemek fır- satım bulacaklardır. pia günü Yenişehirde, bu yıl açı- lan Kent Oteli salonlarında C.H.P. İl Kadınlar Kolunun çayı vardı. Çay, Pek muntazam ve rahat hazırlanmıştı. Hemen herkes birbirini tanıdığı için, toplantının samimi bir havası vardı. Kapıdan girilince .pencere yanında- ki ilk masada Zarife Koçak, Firuze , Zekiye Baban, Muzaffer An- tebelli, “Türkân Azizoğlu, Neriman En- gür Ene Nilüfer Berkem, mi- safirleri Necmi Aran ve eşi Eşref A- ranla beraberdi. Saadet Üçok beyaz lâme bluzu ile pek şıktı. * pi günü Ankara Palasta Fa- ize moda salonunun defilesi vardı. Kısa zamanda işlerini hakikaten yok geliştiren ove ilerleten bu müessese bilhassa titiz ve muntazam çalışması