6 Nisan 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

6 Nisan 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER İyimser Melen Maliye Bakanı Ferit Melen dört- beş saatlik (Meclis (o çalışmasına rağmen hayli dinç neşeli idi. Bir yandan Meclis koridorunu üyük ve seri adımlarla arşınlıyor, bir yandan AKİS muhabirinin soruları- nı cevaplandırıyordu. "— Beyfendi tasarıların (kabul edilmesi gecikirse ne gibi mahsur- lar ortaya, çıkar?» kme, gümrük resimleri ile akaryakıt nisbet artışlarında her ay için yüzde 12 lik bir zarar ve- rir. Bunun dışında Gelir Vergisi mü- kelleflerinden bir yeni eyan ra istemek zorunda kalacağız. (o Çünki beyanın verilme mühleti 31 Mart" ta dolmuş ve yeni beyan istemek za- rureti ortaya çıkmıştır. Ben bu ver- gilerden 800 milyon gelir umuyorum. Görünüşe bakılırsa, (yapılacak deği- şiklikler o sonucunda 200 milyonluk, bir eksikle bunlar (o Meclisten geçe- cek. Fakat vergilerin (o açıklanacağı haberleri (o yüzünden Gelir (o Vergisi mükelleflerinin beyannamelerinde yüksek gelir (o gösterdiklerini (o tesbit etmiş bulunuyoruz. önemli- dir. Hattâ Mecliste yapılacak deği- şikliklerle gelirden vereceğimiz fire- yi bu şekilde kapatmak bile müm- ti Üstatik, herkes emin ola- bilir ki bu gibi oObeyannameler gö- rülmemiş nisbette kontrol edilecek ve vergi kaçırmış olanların canı fena halde, hiç unutamayacakları şekilde yakılacaktır. » Melen li veygilerin çok faz- la gecikmesinin Konsorsiyumdan alınacak yardıma da menfi tesir ya- pacağını bildirdi. Konsorsiyum top- lantısının Marttan Nisan ayına alın- dığını, ancak toplantı (o bağladığında vergi konusunda ( büyü hassasiyet gösteren Konsorsiyum üyelerinin, vergi tasarılarının hiç olmazsa Mec- listen geçtiğini Oo görürlerse tatmin olunacaklarını izah etti. Tasarıların ne kadar lamanda çıkacağı hakkındaki tahminini so- ran gazeteciye, bu hafta sonuna ka- dar Meclisten. 20 Nisana kadar da Senatodan çıkabileceğini (o ifade eden Melen, en son şöyle, dedi : «— Tasarılar dejenere edilmez- se, bir miktar gecikme uzun boylu tahribat yaratmıyacaktır,» Bu satırların o yazıldığı dar devam eden görüşmelere bakı- lırsa, vergi tasarıları n bah- settiği dejenerasyona da pek yara- mıyaçaktır. B mukabil bir iş adamının delikli odemirden şikâyetçi bir Kö- roğlu edasıyla bu hafta söylediği bir söz Başkentte tekrarlanıp durmak- tadı ır: — Reform çıktı, ticaret bozuldu!" AKİS/14 C.H.P. Senato seçimlerine doğru Fanın başında Salı gecesi, saat sıralarında toplanan Merkez İdare Kurulu, önümüzdeki m en önemli konusu üzerinde rüşmelere ve çalışmalara başladı. Me rkez Yönetim Kurulu üyelerinden Zeki Baltacıoğlu pürtolaş İstanbul- dan dönmüş ve bu toplantıya katıl- Baltacıoğlunun acelesi boşuna değildi, Merkez Yönetim Kurulu, bu toplantıda, 7 Haziranda yapılacak olan Senato ara seçimleriyle | ilgili egea görüşmeye bağlıyacaktı ve seçimler konusunda Merkez Yö- netim Külü kendisini görevlendir- mişti. 7 Haziran 1064 Pazar günü 26 ilde —Eskişehir ve Çorumdaki boş senatörlükler de doldurulacaktır- nisbi usulle yapılacak olan Senato ii seçimleri CHP. için büyük önem taşımaktadır. - Çünkü bugün CHP 1049 yılından bu yana ilk defa, iktiz darın bütün sorumluluğunu sırtında taşıyarak bir seçime girmektedir- Bu el politikası ise, «reform» dur. Türkiye seçmeninin reform m po- litikasına kullanacağı oyun rengi. hem reform fikrinin, hem de CHP' nin kaderini tayin edecektir. Hattâ 7 Haziran seçimlerini o 1965 yılında yapılacak Millet Meclisi oOGenel se- çimleri için bir ölçü. kabul edenler ve bu bakımdan Senato ara seçimle- rinin Türkiye rejiminin geleceği için de bir istikamet çizeceğini söyleyen- ler, artık bu fikirlerinde yalnız kal- düşünenler, CHP. Merkez yöneticilerinin ve teşkilatı- nın, konuyu sadece 50 senatörün se- çilmesini çok aşan anlamı ve önemi ile ele almalarını arzu etmekte, se- çim mücadelelerinde beceriksizliği adet haline getiren eski partinin şöyle bir silkinip, dinamik bir ham- le yapmasını istemektedirler. CHP'lilerin gönüllerinde (o yatan bu hamleyi gerçekleştirebilir ümidi ile Genel Sekreter (yardımcılığına getirilen Prof. Turhan Feyzioğlu bu hafta - «— CHP, bu seçimlere hasırlan- mak için kuranın çekilmesini bekle- memiştir dedi. Seçim hazırlıklarına ne zaman başlanacağım (osormuş olan OAKİS muhabirini bir an süzdü ve sözüne devam e ilâ 9 Şubat tarihleri ara- sında yapılan iller toplantısında se- çim ve propaganda konularında ak- sayan noktalarda (alınması gerekli tedbirler ve en verimli çalışma usul- lerinin hangileri olduğu konusunda incelemeler yapılmıştır. Önümüzde- ki günlerde ve teşkilâtınızın Senato seçimlerinde dikkat edeceği us- lar, eli isabet eden illere bildirile- cekti Görüşme, CHP Genel Merkezi- nin ikinci katındaki Genel Sekreter odasında yapılıyordu. Genel Sekrete- rin masasına göre sağ taraftaki du- varı boydan boya bir Türkiye hari- tası kaplamaktaydı. Gözlerini hu ha- CH.P, Merkez Yönetim Kurulu çalışıyor