6 Nisan 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

6 Nisan 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

zararlı akıma karşı olduğunu belirtti, açılış töreninin 31 Marta getirilişinin bu bakımdan özel bir anlam taşıdı- ğını bildirdi, türk kadınlarının bütün devrimci davranış- ları sonuna kadar destekleyeceğini o söyledi. Daha sonra, törende hazır bulunan İnönü kurdelâyı kesti, e ve samimi bir konuşma yapara yük Atatürkü hayata getiren kisi anayı Türk Milleinin ebedi şükran ve saygılarına takdim edi- yoruz" Bu sırada bahçede toplanmış olan yüzlerce öğrenci ve ankaralı, Atatürkün her bakımdan en yakın arkada- şına sevgi gösterileri yapıyorlardı. rotokola dahil, diğer erkânla birlikte törende o bu- lunan A.P, Genel Başkanı Ragıp Gümüşpalanın, gericili- ği telin eden konuşma yapılırken kalın gözlüklerinin ar- kasında ne düşündüğü pek belli olmuyordu. " Politikacılar — Geçen hafta cumartesiyi opazara bağlıyan gece oAdalet Partisi Giresun milletvekili Et- hem Kılıçoğlu hafiften sallanarak AP Genel Merkezinden çıktı. Kılıçoğlu, AP lilerin son günlerde, bir yandan nu- tuk atıp; bir yandan da alkol ihtiyaçlarını pe iti- yat haline getirdikleri Işık Kulübünde - nel Mer- kezinin bir kat altındadır - birkaç saat per ti arasında itilip kakılırken görüldü. Biraz hırpalandığı bel- li olan Kılıçoğlu bir ara dayanamadı : — Bana dokunmayın, benim dokunulmazlığım var!" diye bağırdı. Öfkeden çılgınlaşmış gençlerden birini bu söz daha fazla yi : Şuna bak!.. de demi etti Başında da rölöve şapkası var" şeklin Bir diğeri, nı toparladı, tikerek i — Âh. bana in o teklifi, öldürürdüm diye dişlerini gıcırdatt Kılıçoğlu bir süre din hırpalandı, bir ara yolunu bulup kurtuldu ve derhal oradan uzaklaştı. Olayın bu kısmına ankaralı iki gazeteci şahitti. Ancak, Kılıçoğlunun hangi sebeple bu duruma düştüğü kesin olarak o anlaşı- lamadı. Olaya şahit olanlar. Kılıçoğlunu hırpalayanlârın, onun, bir arkadaşlarına yaptığı gayritabii bir teklife sinir- lendiklerini gösteren sözler söylediklerini (o anlatmakta- dırlar. Giresun milletvekili Kılıçoğlunun yakası- nefretle parlayan gözlerini onun gözlerine sen Olaydan sonra birkaç gün ortalıklarda görünmeyen Kılıçoğlu ise, olayın, kendisinin politik düşmanları tara- fından düzenlendiğini, kendisini hırpalayanların bir par- tiye yakın gençler olduğunu söylemektedir Konu, Par- lâmento kulislerini birkaç gün meşgul etti. CHP'liler. Nu- ri Beşer ve Reşat Özardanın yüksek gayretleri ile 1961- den bu yana AP'liler tarafından yaratılan skandal zin- cirine bir yeni halkanın eklendiğini söylerlerken, AP'liler olayın düzmece olduğunu ısrarla tekrarladılar ve gazete- ler'de, yer almaması için bütün imkânlarını seferber et- tiler. Sümerbank — Sümerbank Genel Müdürünün özel kalem müdürü Necata Özaydın, AKİS muhabirinin soru- suna ki HGEGSİİMNL bir edayla cevap verdi: — Valla. I Nisan şakası olabil'ir. Biz de söylenti ola- rak duyduk, ama sadece söylenti olarak... Birisi haberi Nisan Balığı olarak uçurmuş olabilir... Fakat. Nedim bey bugün gelmedi." AKİS'ci bu defa Genel Müdür Nedim Rüştü Aksalın . evine telefon etti: "— Beyfendi, haber doğru mu? İstifa ettiniz diye duy- duk." "—Evet. doğru. Dün sabah istifamı gönderdim." — Kabul edilmemesi ihtimali var mı? Kabul edil- mezse ne yapacaksınız? bu konuda biz de tereddütteyiz. (Kabul edilmezse, ” düşünece gim.' "— İstifa sebebiniz nedir?" Nedim Rüştü Aksal telefonun öteki ucunda, birkaç sa- niye düşündü ve sonra hafif bir sesle; "— Öyle lüzum gördüm" dedi. Müstafi Genel Müdür bu arada, evinde bir emekli hayatı e başladığını “ifade ett Gerçi Nedim Rüştü Aksal istifa sebebini açıklamak istememiştir ama, bu, Sümerbank camiası içindekilerce pek meçhul değildir. Sümerbankın yönetici kadrosunda bir sü- reden beri bir klikleşme ve mücadelenin süregeldiği bilin- mektedir. Bu mücadele son olarak, Teftiş Heyeti Reisi Cemil Erkökün aniden Beykoz fabrikasına tâyin edilmek istenmesi ile patlak vermiştir. Bundan bir süre önce, Ge- nel Müdür Aksalla ayrı paralelde bulunan Genel Müdür Muavini Şinasi Çelikkol ile Teftiş Heyeti Reisi Cemil Er- kök bir meseleden dolayı karşıkarşıya gelmişler ve alev- li bir mücadeleye girmişlerdir. Bunun sonucu olarak Ge- nel Müdür Aksal. Teftiş Heyeti Reisini Beykoz Deri Fab- rikasında bir göreve tayin etmek için harekete geçmiş, fa- kat bu teşebbüs istifasına sebep olmuştur. Sanayi Bakan- lığı, Teftiş Heyeti Reisinin Beykoz fabrikasına tâyin edil- mesini tasdik etmemiş, bu durumda da, en az ağabeyi İsmail Rüştü Aksal kadar prestijine lk olan Nedim Rüştü Aksala istifa etmek düşmüştür ümerbank çevresini tanıyanlar Aksalın arkasından. Teftiş Heyeti Reisi ile mücadeleye girerek istifa olayına sebep olan Genel Müdür Muavini Şinasi e da istifa etmesinin beklendiğini ifade etmektedir! I Nisan günü patlak veren bu istifa ei büzünlere sallantıda bulunan bir başka Genel mi uğraşmakta olan Sanayi Bakam Muam bir iş lw tâyin etmi Bu sorunun cevabı merakla beklenmektedir. E Ertene yeni Sümerbank Genel Müdürlüğüne kimi AKİS/5