6 Nisan 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

6 Nisan 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

TÜLİDEN HABERLER Türk Kulübü Paristeki binlerce türk iyi bir Başkonsolosa sahip olmanın faydalarını bu yıl anladılar. Uzun süreden beri ilk defa olarak bu türkler bir Türk Kulübünün çatısı altında bir araya gelmek fırsatını- bul- dular. Hareketin öncüsü genç Başkonsolos Talât Kulaydır. Tabancı şehirlerdeki türk nüfusun miktarını doğruya en yakın tarz- da bilenler konsolosluklarımızdır. En ciddi çalışan konsolosluklar bile bunu doğru olarak değil de doğruya en yakın nisbette bilirler, zira hiç bir konsolosluğun defterleri, günü gününe tutulamamaktadır. ris gibi bir şehirde öyle bir " kânsızdır. Hele Pa- trafik" vardır ki doğru defter tutmak im- Buna rağmen Talât Kulay, aşağı yukarı dört bin türk tebaasının Fransa başkentinde yaşadığını tesbit etmiş ve bu miktarın bir gazel Türk Kulübünün kurulması için kâfi geleceğini görmüştür. Kulüp kurulmuş ve faaliyete başlamıştır. (o Tabi! gelişmesi ve başarısı üyelerinin gösterecek- leri ilgiye, gayrete bağlıdır. Ama adımın atılmış olması bir başarı teş- kil etmektedir. Bunu diğer başkentlerdeki başkonsoloslarımızın takip et- mesi son derece hayırlı olacaktır. Paristeki türklerin, bir araya gelmelerinde en ziyade fayda bulunan vatandaşlarımız oldukları herkes tarafından inanılan gir gerçektir. başka masada Berkemler ve Sırıklıoğ- lular, cazın karşısına gelen omasada Koç müessesesi müdürlerinden Enis Tokcan ve eşi Nazlı Tokcan, aile dost- ları bir çiftle oturuyorlardır. Dr. Fevzi e pistin yanındaki masada, ku- Dr. Yavuz Renda ve eşi, El sı ile gelmişti. Şanatsevenler Kulübü nihayet adı- na lâyık bir şiir gecesi tertip ede- bildi. o Geçen hafta pazartesi gecesi yaptığı toplantıda Yunus Fu- zuli, Abdülhâk Hâmit, Ahmet Haşim, Necip Fazıl ve Orhan Velinin temsil ettikleri devrin şiirleriyle dinleyiciler; doyurdu. Okuyucular arasındaki genç Cihangir Göker. özellikle Fuzulinin "Su Kasidesi" ve "Beni candan usan- dırdı" şiirlerinde çok başarılı idi. Su- nullah Arısoy, Yunus Emrenin "Gel AKİS/26 gör beni aşk neyleri!" şiirinde pek duygulu idi. Munis Faik Ozansoy da Ahmet Hâşimin "Merdiven'ini pek içli okudu. Hele Halük Kurdoğlu, Or- han Velinin "Şereserpe"sini âdeta ya- şadı! Peyiler arasında o akşam saç tuvaleti pek yerinde olmıyan Kasım Gülekle, Tolga Tiğine kavuşmanın 'Se- vinci içinde bulunan Yılmaz Gruda göze çarpıyordu. Geetiğimiz haftanın sonundaki pazar akşamı, Konser Salonunda. Cum- hurbaşkanlığı Orkestrası eşliğinde a- merikalıların "Ankara Kilise Korosu" bir koro konseri verdi. Programı Haendell'in "Mesih" adlı oratoryoso teşkil ediyordu. Böylece ankaralı mü- zikseverler şahane bir koro dinlemek fırsatını buldular. Ünü fransız sanat tarihi profesörü Mme. Valentine Feujer, geçirdiği- miz hafta içinde Sanatsevenler Kulü- bünde, "Kukla ve Maskeler" hakkın- da çok ilgi çekici bir konferans ver- di. Kulüp Başkanı Munis Faik Ozan- soy tercümeyi bizzat yaptı. Yazık ki iyice ilân edilemediği için dinleyiciler pek azdı. yine geçen hafta içinde aynı kulüp- Dil ve Tarih-Coğrafya Fakül- tesi “Tiyatro Kulübü üyeleri, uzun za- mandır, evvelâ (Nihat Akçan, sonra Tijen Par rejisörlüğünde hazırladıkla- rı Marcel Aymee'nin "Başkalarının Kellesi" adlı eserini oynadılar. Bu a- matör toplulukta o Julliette Maillard rolünde Nazire Gökberk. Valorin ro- lünde Göker Müftüoğlu başarılı idi. Roberta. Bertolien rolünde de Lâle Par, ablası Tijen Par gibi rolünün ka- dını olmasını bildi. Oyun bütün olarak aksamadan devam ederken, sahnenin, biçimsizliğiyle göze batan . perdesinin tam kapanamaması (gibi bir. inik yapması yüzünden, rol ica maş- ol dolaş olan gençler dakikalarca heykel. leştiler., Gestiğimiz, haftanın en ilginç hadise- si, Ayten Sirmenin - kızı Bahar Gü- reli ile Dr. Eflâtun Gökşinin nişanı ol- du. Nişan evvelâ, gelinin amcası Mu- hittin Gürelinin Gazi Osman Paşa mahallesindeki evlerinde verilen bir kokteylde takıldı. Bir müddet sonra Ayten Sirmenin, kendi evinde verdiği akşam yemeğinde yüzükler' tekrar çı- karıldı ve yeniden, merasimle takıldı. Genç nişanlılar daha sonra birlikte Süreyya Pavyonuna gittiler. (Geçen hafta Fransız Kültür Heyeti Cine Club'ünde "Le' Doulos" isimli film oynadı. Cidden güzel olan filmin ilk gecesi, en ön sıralara kadar do- luydu. Asıl filmden evvel de yarım saatlik bir film gösterildi. O kadar be- genildi ki, uzun uzun alkışlandı oO gece bulunanlar arasında Tunus Bü- yük Elçilik Müsteşarı Fehameddin Ar- vay ve eşi. Etibank Umum Müdürü Nafiz Önsoy ve fransız eşi, Ferit Kro- mel ve çok güzel türkçe konuşan al- man eşi Tuta, Kromel, hariciyeden o- lup, çoktan beri ortalarda görülmeyen Oktay Cankardeş vardı. giz hafta (perşembe günü saat 17'de yapılan bir törenle, Anka- ra Arkeoloji Müzesi salonunda Bugün- dü İtalyan Resim Sergisi açıldı. Ser- gi 5 Nisan akşamına kadar açık kala- caktır.