6 Nisan 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

6 Nisan 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

Tüli'den Uzun zamandır hazırlıkları yapılan li balosu nihayet, gimi, martesi gecesi Ankara Palas salonlarda, çok kalabalık davetlile- rin iştirakiyle yapıldı. Birçok şanssız- lık ve aksiliğe rağmen, çok kimse ba- lodan memnun ayrıldı. Saat 30'den itibaren dolmıya başlıyan salonlar, u- zun saatler boyunca eğlenen, münha- sıran bu balo için hazırladıkları elbi- selerini gösteren ve görmek için çalı- şanlarla, zengin piyango için gelmiş olup, hemen bütün gece piyango ka- pısının önünden ayrılmıyanlar tara- fından geceyarısından çok sonralara kadar terkedilmedi. yalnız geldiler, kendilerine ayrılmış o- lan masada oturdular. Sonradan, Tur- han Feyzioğlu ve eşi Leylâ, Feyzioğlu ile birlikte gelmiş olan aziz ahbapları Emin Paksüt ve eşi İstiklâl Paksüt de aynı masada Başkan ve eşine bir nevi ev sahipliği yaptılar. Daha sonra, bir ara, aynı masada Sanayi Bakanı Mu- ammer Erten ile sarışın eşi Feride Er- ten de görüldü. Bayan Erten yeşil, u- zun bir tuvalet giymişti. e Yeşil kolye ve küpeleri de elbisesine çok yakışmıştı. Kemali Beyazıt ve balo hazırlık- larının büyük yükünü omuzlarında ta- şımış olan eşi Aliye Beyazıt, kızları ile geldiler; uzun, trapez bir elbise giy- miş olan Memduha Satırın masasına oturdular. Bayan Satır da, Balo Ko- mitesi Başkam olarak iki aydır, gece- gündüz, bu gece için çalıştı. Kemal Satır epeyce geç geldi. İsmail Rüştü Aksal ve eşi Jale Aksal, Sahir ve Av- niye Kurutluoğlu ile birlikte geldiler. Nilüfer Berkem, pırıl pırıl elbisesi ile tin Doğu eşi ve kızı ile gelmişti. Esp- rili ve güzel bir şekilde çıkan Balo Gazetesinde Doğunun epeyce emeği var Cihat Baban ve eşi Zekiye Baban biraz geç geldiler ve kapıdan girer girmez, yerlerine dahi (ooturmadan, dansa başladılar Bayan Babanın Ba- lo Komitesindeki faaliyetini aksatma- mak için bir süre önce Beyruttan etme işi, görümcesi Firuze Cimiliye düşüyordu. Naim Tirali fevkalâdeden olarak eşi ile birlikte gelmişti. Bulut Göle de eşi Gönül Göle ile saat 22'den sonra geldiler, fakat Nesrin Sipahiyi dinle- meden balodan ayrılmak istemediler. Çok kimse de uzun zaman sanatkârı , fakat o da içeride, salonda, büyük bir aksilik yüzünden o bozulan mikrofonun düzelmesini (o bekliyordu. Nihayet tamirden ümit tamamen ke- sildi ve Sipahi, sarkışını mikrofon- suz olarak söylemek zorunda kaldı. Geç vakit gelenlerden Meclis Baş- haberler dılar. Piyango başlayınca ilgi tama- men o tarafa çekildi ve hep birlikte a- lınmak istendiği için o kısımda çalı- şan hanımlar epeyce ter döküp, ko- şuşmak zorunda kaldılar. Karışıklığa ara, Günseli Özkaya ve bir kaç arka- daşı âdeta zorla içen girdiler ve Ka- dınlar Birliği Başkanlığını ileri süre- rek, içeri girip görebileceklerini ifade ettiler. Bu müdahale, ilgililer tarafın- dan pek hoş karşılarım adıysa da. ev sahipliği icabı, karşı konulmadı. Bir, ara, piyango odasından ince bir kadın C.H.P. balosunda eğlenenler "Bir nim neşe. kanı Fuat Sirmen, genç kayınvalde eşi Ayten Sirmen, kızı Bahar Güreli ve nişanlısı Eflâtun Gökşin, Be yazıtlar ve Satırlarla birlikte oturdu- ar, Bu seneki balo İlin balosu olduğu için, misafirleri İl Başkanı emekli Ge- neral Nevzat Gökeri karşılayacaktı, fa- kat rivayete göre, eşi müsaade etme- diği için, Paşa masadan pek fazla u- zklaşamnd Anlaşılan, generallik ev- de sökmüyor! Davetlileri, kapıda. Belediye Mec- lisi üyesi Handan Şemin ve partili gel- miş olan eltisi Halavet Babanı mii hanımlardan Seniha Sayarı karşıla- sesi yükseldi: "Halı çıktı size!.. demi almadan, dünyada vermem e - 'Talihli zat bir yemek vaadinde bu- lunmadan ses dinmedi. Nihayet bir davete sulh' oldular ve halı da sahi- bine verildi. i dan Nesime Ünsavaş da böylece rahat etti. Geçen hafta ir gecesi Sürey- ya Pavyonu, geç vakit, her zaman- ki kalabalığına ilaveten, balo dönü- şü uğrayanlarla doluydu. Bir masa- da Aksallar ve Kurutluoğlular, bir AKİS/25