15 Mayıs 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

15 Mayıs 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

SOSYAL HAYAT u yaşa kadar hiç flört etme- dim, hiç bir kız arkadaşım da olma- dı. Buna sebep olan şey, çevrenin ve toplumun çok mutaassıp oluşudur. Ben bu yüzden çok zarar gördüm" İlimler o Akademisindeki genç, kızlarla normal arkadaşlık ku- ramıyan tek genç değildir. Birçokla- rı çevrenin taassubundan şikâyet et- mekte, flört edenler de etmiyenler bir takım kurallar receye kadar etkili olduğunu göstere- cek niteliktedir. Yüksek tahsil gençliği arasında ya- pılan bu ankete göre, kızların yüzde 60'ı üniversiteye girmeden önce flört etmekte, flörte, yüzde 30 oranında, 17 yaşında başlamaktadırlar. 16 yaşın- da flörte başlıyanların ise oranı yüz- de 20 olup, bu yaşlardan aşağı ve yu- karıya doğru gittikçe odüşmektedir. Kızların yüzde 50'si kendilerinden bü- yüklerle, yüzde 25'i aynı yaştakilerle, yüzde 15'i az yaş farkı ve yüzde 10'u da çok yaş farkı olanlarla flört et- mektedirler. Üniversite öncesi flörtlerinde ta- nışma daha çok okulda -yüzde 25- olmakta, ondan sonra ev partileri ve Sinemada tanışma gelmektedir. Üniversite (o öncesi en çok gittikleri yerler, yüzde 33 sinema, yüzde 27 ev partileri, yüzde 20 parklar, yüzde 20 de değişik yerlerdir. Üniversite öncesinde flört, o yüzde 26 yanak yanağa dansetmek, yüzde 45 el tutanak, yüzde 15 öpüşmek, yüzde 11 sadece arkadaşlık, yüzde 2 karşılık- lı tahrik ve yüzde 1 cinsel münase- bet şeklinde tezahür etmektedir. İlk flört, genel olarak -yüzde 25 oranın- a- bir yıldan fazla sürmekte, kızla- rın ancak yüzde 2'si ilk flörtleri ile evlenmektedirler. | İlk flörtten sonra kızların yüzde 55'i başkalarıyla flörte devam etmekte, yüzde 60'ı en fazla 3 kişi ile, yüzde 34'ü 3ten fazla ve yüzde 6'sı 10'dan fazla kimse ile flört etmektedir. Yüzde 60'ı üniversite ön- cesi flörtünü derslere faydalı ve yüz- e 40' da zararlı bulmuşlardır. Anke- te göre, yüksek tahsil yapan gençkız- ların yüzde 83'ü Üniversite yıllarında flört etmekte, yüzde 17si flört etme- mektedir. Bu devrede flört edenlerin yüzde 31'i öpüşmekte, yüzde 25'i ya- nak yanağa dansetmekte, yüzde 20'si el tutuşmakta, yüzde 13'ü sadece ar- kadaşlık yapmakta, yüzde 10'u hamile- lik ihtimali olmıyan bir çeşit cinsel AKİS/26 birleşmeye ve yüzde I'i de tam cinsel birleşmeye gitmektedir. Gene bu dev- rede sık sık flört değiştirenlerin nis- peti yüzde 33, az değiştirenlerinki ise yüzde 67'dir. Sık değiştirenlerin, yüz- de 34'ü bıktığından, yüzde 40 aradı- ğını bulamadığından, yüzde 17'si bağ- lanmaktan korktuğu için ve yüzde 8'i de evliliğe hazır olmadığı için bu şe- ilde hareket ettiklerini bildirmişler- ir. Kızların yüzde 77si bekârete önem yüzde 5'i arabalı ve zengin, yüzde 2'si uysal, kolay idare edilir erkek ara- maktadır. Olgun erkekleri tercih eden- ler, olgunların daha anlayışlı olacak- larını sandıklarını bildirmişlerdir. Kızların yüzde 17'si hoş vakit ge- çirmek için ,yüzde 40'ı aradığı tipi bulmak, yüzde 7'si tecrübe edinmek, yüzde 30'u , kendisini yalnız hissettiği için ve yüzde 3'ü seks ihtiyacını kar- şılamak, için flört etmektedir. Üniversiteli kızların yüzde 36'sı Kolej önünde "kızını" bekleyen bir genç Modern hayat vermekte, yüzde 23'ü ise önem verme- flörtleri ile Fakültede, yüzde 64'ü top- mektedir. Kızların yüzde 50'si cinsel konu- lardaki bilgilerini yayınlardan, yüzde 2Tsi ailesinden, diğerleri de arkadaş- larından öğrenmektedirler. Yüzde 60'ı genç erkekleri olgunlara ve yüzde 40'ı da olgunları gençlere tercih etmekte- dirler. Kızların yüzde 70'i akıllı ve kültürlü erkek istemekte, yüzde 15'i yakışıklı erkek, o yüzde 8'i popüler, lantılarda ve değişik yerlerde tanış- maktadırlar. Beraber gittikleri yerler yüzde 20 sinema ve tiyatro, yüzde 15 kültürel faaliyetler, yüzde 65 danslı yerler ve ev partileridir. Kızlar flörtleri ile yalnız kalabil- mek için yüzde 45 oranında evlere, yüzde 30 oranında parklara, yüzde 25 oranında kırlara gitmektedirler. Be- raber gezmeye çıktıkları zaman gele-