15 Mayıs 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

15 Mayıs 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

m A K | > Yıl: 11,15 Mayıs 1964, Sayı: 517 Cilt XXIX HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Millet Baruta giden fitil B' hafta, şu satırların yazılmakta olduğu sırada, Kıbrıs her an patla- mak tehlikesinde bir barut fiçısı ha- linde bulunuyordu. Aralık ayında ha- diselerin başlamasından bu yana, du- rum hiç bir zaman bu derece tehlike- li olmamıştır. Kıbrıstaki türk ve yu- nan birlikleri mensuplarının sivil gi- yinmeleri yasak olduğu halde sivil gi- yinen, silâh taşımaları yasak olduğu halde silâh taşıyan ve rumların türk kesimine girmeleri yasak olduğu hal- de bu kesime giren üç yunan suba- AKİS/6 Türk milleti bir Kıbrıs Mitinginde Tek millet, tek iman, tek azim yıyla bir kıbrıslı rum çetecinin türk- - tarafından vurulması Adada, Yu- anistanda ve Türkiyede heyecan ya- altin Yunan birliği (o Lefkoşede olduğu halde, bu yunan subaylarının Magosada "yollarını kaybederek türk Ke girdikleri" yunanlılar tara- fındat ileri sürülmüş ve Atinada türklerin hareketi "cinayet" tabiriyle vasıflandırılmı istenilmiştir. çeteciler Kıbrısta derhal, on silâhsız ve masum türkü rehine diye almış- lardır. Şu anda bütün dünyanın bilmesi gereken husus şudur: Eğer Kıbrısta- ki türk alayının mensuplarına karşı mukabele-i bilmisil olarak tahrik e- dilmemiş bir tecavüze geçilirse, eğer türk rehinelerin kılına halel gelme- sini ek Milletler Kuvvetleri te- iz kaldıklar ını bildirirlerse, bu yeller rumlar tarafından giri- şilecek bir taarru: önleyemezlerse mevcut anlaşmalara tamamile uygun olarak türk kuvvetleri, Adadaki türk ve Kıbrıs uyruklu türklerin niyetini korumak üzere derhal mü- dahale (edeceklerdir. . Türk Silâhlı Kuvvetleri böyle bir ihtimale karşı ta- mamile hazır halde beklemektedirler. Bu müdahale yunanlılar tarafından, panda yüksekten attığı gibi bir tecavüz ve dolayısıyla harp sebe- bi Sayin türkler ile yunanlıların