15 Mayıs 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

15 Mayıs 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

Başbaşa iki genç Ayda yaşayanlar nek muhafaza edilmekte ve yüzde 80 oranında masrafı (oerkek ödemekte, yüzde 10 yarıyarıya ve yüzde 3 kız vermektedir. Geriye kalan yüzde 7, bunun erkeğe göre değiştiğini işaret etmiştir. Gene ankete göre, kızların aileleri- cinsel bilgi kaynağı olarak şahsi tec- rübelerini işaret etmişlerdir. Hiç flört etmiyen erkekler de düzenli bir cin- sel hayatları olduğunu bildirmişlerdir. Genel olarak, (o profesyonel kadınla- ra gitmektedirler. (o Zaten genellikle, 18 yaşından küçük çocukların genel- nin yüzde 65'i kızlarının arkadaşlık- evlere gitmeleri yasak olduğu halde, larını bilmekte ve hoş görmektedirler. Yüzde 35'i ise bilmemektedir, muhafa- zakardır. Kızların yüze 50'si bu ko- nudaki toplum kurallarını tasvip et- memekte, yüzde 50'si ise bunları be- nimsemektedir. Yüzde 52'si için flört- te aşk şart değildir, e yüzde 48'i ise flört için aşkı öngörmektedir. Erkekler arasında yüksek tahsil gençliği arasında yapı- lan anket, erkeklerin birçok konu- larda kızlara yakın cevaplar verdik- lerini, meselâ genel olarak, kızlarla sokağa çıktıkları zaman parayı ödedik- lerini, ailelerin arkadaşlıklarını bilip hoş gördüğünü, bekârete aynı oranda önem verdiklerini göstermiştir. o Yal- nız, bazı konularda erkekler kızlar- dan tamamiyle ayrılmaktadırlar. Me- selâ hemen hemen bütün erkekler 16 yaşından itibaren bu teamüle uy- ukları anlaşılmaktadır. Kızların a- kılı ve kültürlü erkekler aramaları- na mukabil, erkekler daha çok seksi kuvvetli ve mazbut kızlar aramakta- dırlar Anket tten çıkan sonuca göre - keklerin yüzde 90'ı yüksek tahsil dev- resinden önce flört etmekte ve bunla- rın yüzde 25'i flörte, kızlara yakın bir oranda, 17-18 yaşında başlamaktadır. Yüzde 40'ın ilk flörtü kendisinden kü- çük, yüzde 45'inki ayni yaştadır. Yalnız yüzde 10 vakada kız daha büyük ve yüzde 5 vakada da kızla erkek ara- sında büyük yaş farkı vardır. Gençlerin yüzde 20'si flörtleri ile sinemada, yüzde 10'u evlerde, yüzde 40'ı okulda, yüzde 20'si danslı parti- lerde, yüzde 10'u değişik yerlerde ta- nışmaktadırlar; (oyüzde 40 sinemaya, SOSYAL HAYAT yüzde 30 açık havaya, yüzde 30 ev partilerine gitmektedirler. Üniversite öncesinde münasebet derecesi yüzde 35 öpüşmek, yüzde 15 yanak yanağa dans, yüzde 15 el tutuşmak, yüzde 15 sadece arkadaşlık, yüzde 10 karşılıklı tahrik, yüzde 7 hamilelik ihtimali ol- mayan bir çeşit cinsel birleşme ve yüzde 3 tam cinsel birleşme şeklinde tezahür etmektedir. ilk flört yüzde 50 oranında bir yıl- dan uzun sürmekte, küçük yaşlarda cinsel münasebet derecesi arttıkça de- vamlılık ihtimali de artmaktadır. İlk flörtten sonra erkeklerin yüzde 80'i flörte devam etmektedir. Üniversite- ye girinceye kadar yüzde 45'i 3 kişi- den az ve yüzde 35'i 3 ten fazla kim- se ile konuşmuştur. Yüzde 20 ise sa- yısız şekilde flört ettiğini belirtmek- tedir. Üniversite öncesi flörtünü, yüzde 50 öğrenci dersleri için zararlı, yüzde 45'i ise faydalı bulmuş; yüzde 5'i ise hiçbir etkisi olmadığını söylemiştir. Ankete cevap veren yüksek tahsil gençliğinin yüzde 75'i flört ettiğini, yüzde 25'i etmediğini ( işaretlemiştir. Flört yapanların yüzde 16sı sadece arkadaşlık etmekte, yüzde 8'i el tu- tuşmak ve yüzde 7'si yanak yanağa dans etmekle iktifa etmektedir. Öpü- şenler yüzde 32'yi bulmakta, karşılık- lı tahrike bir çeşit cinsel birleşme ve tam cinsel birleşmeye gidenler sırası ile yüzde 12, yüzde 16 ve yüzde 9 dövletmektediş Gençlerin yüzde 40'ı sık flört değiş- tirmediklerini, yüzde 60'ı ise sık de- Siştirdiklerini “Şöylemişlerdir. Buna sebep olarak, gençlerin (Oyüzde 20'si bıktığım, yüzde 15'i tecrübe edinmek istediğini, yüzde 35'i aradığını bula- madığını, yüzde 13'ü bağlanmaktan korktuğunu, yüzde 7'si evliliğe hazır olmadığını, yüzde 6'sı ekonomik sebep- lerin mevcudiyetini, yüzde 10'u da çe- şitli sebepleri göstermiştir. Erkeklerin yüzde 76'sı evlenecek- leri kızda bekâreti muhakkak surette aramaktadırlar. Yüzde 24'ü bekârete önem vermediğini bildirmiştir. Cinsel bilgi kaynağı, erkekler için yüzde 95 şahsi tecrübelerdir. Bunu yayınlar, arkadaş izahı, nihayet de aile uyar- maları izlemektedir. Erkekler flört için yüzde 75 kız- ları, yüzde 25 kadınları tercih etmek- te, yüzde 50 mazbut kızların, yüzde 45 seksi kuvvetli kızların, yüzde gin kızların üzerinde durmaktadırlar. Yüzde 57 oranında genç, düzenli bir cinsel hayata sahip olmadığını söyli- yerek bunun zararını belirtmiştir. AKİS/27