29 Mayıs 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

29 Mayıs 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Tüli'den Geçtiğimiz pazar günü Teknik (o Üniversitesi (o tarafından Ankaraya (30 kilometre (omesafedeki Eymir gölünde oOdüzenlenen o piknik umulmadık bir ilgi (Ogördü. oOUzun bir S çizen gölün kıyılarında biriken yüzlerce otomobil, otobüs ve binlerce ankaralı renkli bir tablo meydana ge- tiriyordu. oOrta Doğu Teknik OÜni- versitesinin geleneksel "Bahar Bayra mi" dolayısıyla yapılan piknik, biraz da, bozkır şehri Ankara sâkinlerinin binalardan, caddelerden ve sinemalar dan ibaret hayatlarını (o değiştirmek istemeleri anlamını taşımaktadır. Orta Doğu Orta Doğu Teknik Üniversitesinin yaptırdığı iki plaj tesisi ve bunların etrafına (öğrenciler tarafından o diki leh bir kaç ağaç dışında Eymir gölü nün kıyıları sarp ve kayalık yamaçlar dan, sazlıklardan ibarettir. Buna rağ men çoğunluğunu Orta Doğu Teknik Üniversitesi (o öğrencilerinin ( âileleri- nin ve yakınlarının teşkil ettiği kala- balık, bu sarp yamaçlara serdikleri bat taniyelerin oüzerinde, gölün kıyı- tozlu yollarda, nadiren bulu- nan el kadar çimenin ve cılız ağaçla- rın altında eğlendi, sıkıntılarından kurtulmağa çalıştı. Bunda, o ünki güzel havanın da rolü vardı. Eymire sabah erkenden İlk olarak yüzme yarışları Ankaralı çocuklar bu yarışlarda, A nadolunun orta yerinde de yüzme sporunun yapılabileceğini ler, mevsim başı olmasına rağmen Ol dukça iyi bir form gösterdiler. Bu gidildi. yapıldı. yarışta gençlerin sportmenliği oelden bırakmamak için gösterdikleri (o gay- ret gerçekten güzel bir şeydi. Uzun mesafelerde bazı yarışçılar iyice yo- rulmalarına rağmen yarısı tamamla maktan vazgeçmediler. e Yüzme yarış larının mükâfatları Orta Doğu Üni- versitesine şahsiyeti ile büyük bir canlılık getiren Rektör Kemal Kurdaş tarafından verildi. Daha sonra eğlenceli yarışlar ya- pıldı. Okulun en şişman öğrencileri halat çekme müsabakası yaptılar, kâ zanan ekip, kaybeden ekipi sırtta ta şıdı. Öğleden sonra Eymirde bulunan AKİS/26 ankaralılar bir deniz şehrinin o lüksü- nü yaşadılar ve Türkiye çapında kü- rek yarışları seyrettiler. o Fenerbahçe, Anadoluhisarı, Beykoz, Hereke gibi Türkiyenin en iyi kürek ekiplerinin yanında Orta Doğu Teknik Üniver- sitesinin genç Oo kürekçileri de yarış- tılar ve İstanbullu arkadaşlarına kısa bir zaman içinde yetişebilecekleri (o ü- midini verdiler. Ankara Valisi, (Kürek Federasyo nu Başkanı ve amerikanlarla Pakistan- lıların çoğunluğu teşkil ettiği birçok yabancı, Pazar günü Eymirde idiler. haberler geçtiğimiz hafta içinde İstanbulda, Vali Konağı caddesinde Huzur a- partımanındaki dairelerinde Prof. İh- san Şükrü Aksei ve eşi Leylâ Aksel, Dünya Sağlık Teşkilâta ruh sağlığı bö- lümü şefi Mr. Buckle ve eşi şerefi- ne bir yemek verdiler. Akseller yaz i- çin Adaya naklettikleri için evde hah filan kalmamıştı. Buna rağmen ev, çok zarif ve güzeldi. Adadaki bahçele- rinden gelme taze salata, Adanın meş- hur dülgerbalığı ve Bayan Akselin ö- zel bir itina ile hazırlattığı pilâv bü- yük sükse yaptı. Eymir Gölü kıyısında piknik yapan O.D.T.Ü. li gençler Sağlam Bu piknikte bulunanlar, Eymir gö lünün Ankaranın sayfiyesi olarak de- gerlendirilmesi Oo gayretlerinde (o Orta Doğu Teknik (Üniversitesinin ' yal- nız bırakılmamasını yürekten diledi- ler ve hiç olmazsa ilerisi için ümitli olarak şehre döndüler. Bir memur şehri olan Ankaraya, yazın uzak ve pahalı sayfiye yerlerine gidemiyen or ta halli, hattâ fakir halkın faydalana bileceği sayfiye yerlerinin Oo kazandı- rılması zarureti bu vesile ile bir defa daha ortaya çıkmış bulunmaktadır. vücutta sağlam kafa Yemekten sonra başka misafirler de geldiler. İstanbul Üniversitesi psi- kiyatri kliniğinden birçok doktor ve eşleri geldiler. | Yemek tariflerinden sonra uzun meslek! konuşmalar baş- ladı ve doğrusu hanımlar, bu konular- dan pak hoşlanmadılar. Haftanın başında Pazartesi günü, Erenköy Lisesini Bitirenler Derne- ği üyeleri, üyelerden Sitare Şimşekin Çankayadaki geniş ve zarif evinde bir çaylı toplantı yaptılar. e Toplantıda