29 Mayıs 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

29 Mayıs 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

bulunanlar arasında İbrahim Öktemin eşi, Nesrin Silimen, Oo Perihan 'Fişek (eski Tahan), Hürriyet (o Sırmaçek, Mazlum Kayaların eşi, toplantının en genci (o1954 mezunu Bayan Ârgun, Necla Sarı, Rezin Gündoğdu, İnci İlk- ray ve o günkü güzel elmalı pastayı yapmış olan Gülbin Bayilikten vardı. Sânatsevenler (oKulübünün yıllık ge- nel kurulu bu hafta pek mahdut sayıda üyenin iştirakiyle minyatür bir topluluk halinde yapıldı. (Bir hayli çatışmak geçen kongre divanı baş- kanlığına, her sone olduğu gibi, Dr. Şinasi Kıpçak, sekreterliklerden biri- ni de İncigül Doruk seçildi. Çelik ira- deli bir üye, her genel kurul toplantı- sında üzerinde durduğu "demirbaş es- yalar" konusu »a tekrar değindi. De- gişmez Başkan Munis Faik Ozansoy, tenkitler karşısında pek sinirlendiy- se de, yeniden yönetim kuruluna seçi- lince rahatladı. Dr. Haayati Sevgen ye- dekte kaldı. Yönetim kutuluna giren sanatçılardan Muazzez Kurdoğlu ve Nihat Akçandan üyeler pek çok şey bekliyorlar. İnşallah, geçen senenin başarılı Sanat Kolu üyesi Ergun Savı aratmazlar. Almanyada olduğunu ileri sürdüğü halde bir hayalet gibi kong- rede gözüken Bülent Sokullu da se- çim sonucunu merakla bekliyenler a- rasındaydı! Annelerinin vefatı dolayısıyla uzun. zamandır sosyal toplantılardan u- zak kalan Rebia. Cemile ve Necip Alâ- iyeli kardeşler, İhmal ettikleri dostla- rım yeniden aramak maksadile büyük bir kokteyl verdiler. Çok kalabalık o- lan toplantıda . birçok kordiplomatik mensubundan başka, hariciyeden Ok- tay Cankardeş Pertev Subaşı. Nermin Berki ve kızı Leylâ Berki, yüksek mü hendis Feyyaz Koksal ve çok şık eşi, Dr. Rasim Adasal, Nimet Balkar, İdi- ye Day, Barika ve Vedat Sirmenle ar- kadaşları Bayan Gültekin ve Cemal Zi- ya, Ferdiye Dikel varlardı. Geçen haftanın sonunda Cuma akşa- mı, Ankara Koleji Orta kısım öğ- rencilerinin, Devlet o Tiyatrosundan Haldun Marlalının rejisörlüğünde ha- zırladıkları "Pollyanna" temsili Lise kısmı konferans salonunda gösterildi. Büyük bir kalabalığın ilgiyle izlediği oyun, okul temsilinin çok çok üs- tündeydi. o Seyircilerden çoğu - er- kekler de dahil- gözyaşlarına hâ- kim olamadılar. Sadece yirmi günlük bir çalışma sonunda ortaya çıkan oyun cidden kusursuzdu. Pollyanna rolünde- ki Mine Hamzaoğlunu (o seyredenler, TÜLİDEN HABERLER Antalyada Aspendos Tiyatrosu Güneş var, güneş kendisini herhalde uzun zaman u- nutamıyacaklardır. Bu çocuk, son sah- nede birçok profesyonel artistle rahat- ça boy ölçüşebilecek (o kabiliyetteydi. Temsilin ondan sonraki başarılı oyun- cusu da Nancy ölünde Semra Başerdi. Oyun bittiği Zaman ( alkışların sonu gelmedi ve sahne sepet sepet çiçekle doldu. < Son günlerde yağmurlar yüzünden pek rahatça güneşlenemeyen anka- ralılar, 19 Mayıs günü bol bol gez- mek, baharın tadını çıkarmak imkâ- nını buldular. Bu arada, sabahleyin Yenişehir sokaklarında o spor sveter- lerle yürüyüşe çıkmış iki genç gözden kaçmıyordu! Kimdi bunlar, bilir mi- siniz? Turhan Kapardı ile Vedat Ta- nır!.. Almanyadan yeni dönmüş olan tiler Bankası Umum Müdürü Sefahat- tin Babüroğlunun Şeker Şirketi U- mum Müdürlüğüne getirildiği hakkın- daki söylentilerin aslı olmadığı anla- şıldı. Özel öğretmenlerden ders alan genç istidat Gönül Çelikiz, Sanatseven- ler Kulübünde bir piyano resitali ver- di. Seçkin bir davetli kalabalığı kar- şısında icra edilen konser, başarılıy- 1. İçişleri Bakam Orhan Ötrak ve eşi Ayten Öztrak, Ferda Güley ve esi. Milli Eğitim Bakanı adına Güzel Sa- natlar Umum Müdürü Halil Dikmen konseri dinleyenler arasındaydılar. Tahsile gideceği Köln konservatu- arından döndükten sonra Gönül Çe- likizin daha başarılı konserlerinin din- leneceği kuvvetle tahmin ediliyor. Antalya, geçen hafta sayılı günle- rinden bir kaçım yaşadı. Dört gün içinde yerli, yabancı (o birçok turist, Antalyaya akın etti. Antalya Turizm Derneği tarafından düzenlenen ve Vali Nuri Teomanın baş kanlığında kuvvetli bir ekip tarafın- dan yönetilen Müzik ve Tiyatro Fes- tivali son derece başarılı oldu, kor- diplomatik, yerli, yabancı basın men- supları ve diğer bütün dâvetliler ta- rafından hayranlıkla izlendi. (o Tarihi Aspendos tiyatrosu, ilk defa olarak onbeş binden fazla, hiç de küçümse- nemiyecek bir seyirci topluluğunu si- nesinde barındırdı, önemli bir sanat olayı olarak, Shakespeare'nin dörtyü- züncü ölüm yıldönümünde Devlet Ti- yatrosu sanatçıları, 1800 yıllık maziye sahip Aspendosta (o"Jullius Caesari'ı başarıyla oynadılar. Antalyanın tarihi şöhreti, düzenle- nen ve başarıyla sonuçlandırılan Mü- zik ve Tiyatro Festivali ile yurt dışı- na taşmış, büyük yabansı gazetelerde ve radyolarda kendinden bahsettirmiş- tir. Sanatsever antalyalılar, türklerin sanat anlayışım vww takdirini dile ge- tirmek için bir örnek olmuştur. Baş- ta Nuri Teoman olmak üzere, Festi- val Komitesi ve Antalya Turizm Der- neği güzel bir organizasyon, devamlı ve yerinde çalışmalarla Antalya Mü- zik ve Tiyatro Festivalini büyük bir başarı ile sonuçlandırmış, güzel An- talyanın adından bahsettirmesini bil- mistir.