26 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

26 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER, mesi gerektiğine birdenbire inanıver- mişti!.. Bu arada sorulara da cevap veren Evliyaoğlu, güven oyuna Oo katılmaya- cağı için ini zannetme- diğini, AP teşkilâtının bu disini ir Söyledi” " Meselenin içyüzünü tahmin eden bazı muhabir- lerin, ei ise cevapsız bırakıp, bu konularda Büyük Kongrede açıklama yapacağını beyan etti. nuda ken- Gökhan Evliyaoğlu takvimlerin 21 Haziranı gösterdiği Pazar günü İstan- bul Gazeteciler Cemiyetinde yukarı- daki cevherleri sıralarken, aşağı yu- karı aynı saatlerde Ankarada gazete- sinin bir muhabiri, harıl harıl AP Ge- nel Sekreteri (oOOrhan Süersanı ara- dı. Gökhan Bege hâlâ sempati besleyen nadir AP'lilerden biri olan Süersanı biraz sonra yakalayan bu mu- habir için gazetesinin başyazarı le- hinde bir demeç koparmak pek zor ol- madı. Süersan, verdiği demeçte, "Fikir ça- lışmaları ve gerekse medeni cesareti ile AP'ye gönül vermiş olan milyonların yüreklerine su serpmiş olan Gökhan Evliyaoğlunun sebebiyle yanlış tefsirler yapıldığını" söylüyor ve bil- meden kendi, bindiği dala kuvvetli bir balta darbesi indirmiş oluyordu... Yeni bir Apaydın mı? Gökhan Evliyaoğlu ve takımını son günlerde bu umulmadık çıkışa iten sebep, aslında Gümüşpalanın vefatile boşaltma ve Bilgiçin seçilmesiyle pek Gökhan Evliyaoğlu Beg! Günaydın, AKİS/14 doldurulamamış görünen AP tahtıdır, Gazete idarehanelerinde uyuduğu gün- lerden sonra, politika hercümercinde ummadığı bir süratle şöhret basamak- larım tırmanan Evliyaoğlu, geçen haf- tanın sonunda bir de baktı ki, kendin- de liderlik için tek kusur olarak gör- üğü "yaş" meselesi, yapılan seçimde hiç de önemsenen bir nokta olmamış, 43 yaşındaki Saadettin Bilgiç iifaka yakın oyu alıvermiştir. Bilgiçin Genel Başkan vekili seçildiği 18 Haziran ge- cesi, zihnine gündüzden saplanmış o- lan bu fikir sebebiyle Gökhan Beg için uyumanın pek mümkün olmadığı tah- min edilebilir. O gecenin sabahı İnönüye güven oyu vermek için toplanan AP Grupun- da arkadaşları, Evliyaoğlunun, Bilgi- -in gösterdiği istikametin aksine bir tutum takınarak Hükümetin destek- lenmesini istediğini hayretle gördüler. O toplantıda Evliyaoğlunun konuşma- sını dinlerken bir AP'li. yanındakini dürtüp "— Yahu, eskiden bu tip konuşma yapanları İnönist diye suçlıyan Gök. han değil miydi? Yoksa söylenenleri yanlış mı işittim?" diye sormak gere- ğini duydu. Bunu ,güven oyu oylama- sına katılmamak Jesti, bu yüzden hay- siyet divanına verilme bahtsızlığı, ga- zetelere verilen ateşli beyanatlar, çek- tirilen mahzun ifadeli resimler ve Ye- ni İstanbulun sol köşesinde Kennedy'- nin "Fazilet Mücadelesi" kitabından aktarılma imalarla dolu başmakaleler takip etti, AP'de başa oynayanlar arasına Ev- liyaoğlunun da fiilen katıldığı böyle- ce anlaşılmış bulunmaktadır. Şimdi artık, onun başarı şansı münakaşa e- dilmekte ve tarafsızlar bile bu konu- da pek olumlu bir hükme varmamak- tadırlar. Evliyaoğlunun bir zamanlar Burhan Apaydının Gümüşpalaya karşı açtığı mücadeleye benzer bir çabanın içinde olduğunu söyleyen gözlemciler, onun da ayni akıbetle karşılaşmasını muhtemel görmektedirler. Bu görü- şün dayandığı sebep, Balıkesirden Ge- nel Merkez kontenjanı vasıtasıyla mil- letvekili (o seçilebilen oO(Gökhan Begin herhangi bir il teşkilâtına dayanma- ması v bu yüzden, değil Kongrede bü- yük sayıda delegenin desteğini sağla- mak, Önümüzdeki devre Meclise gele- bilmekte bile büyük güçlüklerle karşı karşıya bulunmasıdır Dert bir değil Son günlerde AP'nin başı. hakikaten sıkıntıdadır. Derdin biri bitmeden bir yenisi ortaya çıkmakta, yöneticiler bu yüzden ne yapacaklarını şaşırmak- tadırlar. Kongreye doğru başgösteren genel başkan adayı spekülasyonu, parti içen- bir havaya girmiştir. ven oylamasında Gru idareciler derhal işe vaziyet etmişler ve bunlardan 14'ünü Müşterek Grup Haysiyet Divanına sevketmişlerdir. Bu arada, bambaşka yönden gelen bambaşka bir ses, AP yöneticileri için yeni bir sıkıntı olmuştur. Parti kuru- cularından Mehmet Yorgancıoğlu yap- tığı bir basın toplantısında, AP'nin i- daresinin yeni yönetici ekip tarafından “faşist bir üslüba götürüldüğü"nü söy- lemiştir. Bu basın toplantısı, AP bün- yesinde başlıyan "eski Demokratlar - Saadettin Bilgiç ekipi" mücadelesinin gündengüne kızışacağını göstermekte- dir, Eski bir Demokrat olan Yorgan- cıoğlunun bu son ithamı, mücadelenin Kongreye doğru bu cephede de çok ha- raretleneceğine bir sinyal olarak ka- bul edilmektedir Bir AKİS'çi, haftanın ortalarında, AP Genel Başkan vekili (Saadettin Bilgiçle bir konuşma yaptı ve türk halkoyu İçin merak konusu olan bazı noktaları kendisinden sormak fırsatını Fethi "Maksud Tevetoğlu eserse..."