26 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

26 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

© İki işgalidir. İşgalde okul tatil edilince, küçük kız, Alaşehire Nokta Kuman- danı tâyin edilen babası binbaşı Ha- lit Güran ile oraya gitmiş v. dip eliyle itilâf devletlerine gönder- meğe başlamıştır. - Bu mektupların bir tanesi oranın başpiskoposu tara- fından yakalanınca, bir saat içinde, babası tarafından İstanbula gönde- muş ve devam ettiği Çamlıca Lisesin- de, memleket gerçeklerinden haber- siz yaşayan arkadaşlarına milli mü- cadeleyi anlatarak, piyanoda Anado- lu türküleri, zeybek havaları çalarak, le Anadoluya gecen Mebrure Keskinde, gönüllü olarak, ilkokulda tarih, coğrafya, yurtbilgisi, müzik hocalığı yapmış, daha sonra da Çan- kayada bir özel ilkokul açmıştır. Mebrure Aksoley, 1964 Senato a- ra seçimlerinde, (İstanbul (Kadın Kolları teşkilâtının ısrarı ile yokla- malara girmiş ve bu yoklamalarda en fazla oyu alarak listenin en ba- İstanbul teşkilâtı ş bir kadın partiliyi destekliyerek devrimlere o- lan bağlılığım da ispat etmiştir. Mebrure Aksoley 36 yıldır içinde bulunduğu ve yaşadığı o politik ha- yatı, çimdi daha fazla imkânı elinde tutarak, devam ettirecek ve tecrübe- lerinden Senatoda faydalanıp, bu yolda memlekte daha yararlı olmağa çalışacaktır. Teknik Öğretimde yenilik Senatonun diğer devrimci yeni üye- si Zerrin Tüzün ise. memleket hiz- metine gene kendi sahasında, fakat bu defa Kız çi Öğretim Umum Müdürlüğü (okoltuğunda değil de Er Senatosunda devam ede- cektir. vanan ve yıll çalışan Zerrin Tüzün; Senatoda Mil- li. Eğitim Komisyonuna O seçilmiştir ve mesleği ile ilgili kanunlar ve ka- nun teklifleri (Oüzerinde çalışarak teknik öğretimin, memlekette haket- tiği önemi kazanmasına yardımcı ol- maya azimlidir Kendisini ziyaret e- den AKİS muhabirine, Tüzün şu sözleri söyledi: Kadın " — Gerçi bugün memleketimizde teknik öğretimin değeri düne. filtre çok daha iyi bir' şekilde anlaşılmış bulunmaktadır ama, gene de konu, politikacılarımıza oldukça dır. Hele k nomik kalkınmayı kolaylaştırır. Eğer faydalanmasını bilmezsek, ekonomik imkânları kullanabilir miyiz? Dev- rimler üzerine kurulmuş bir zihniyet, bugün, köy evine kadar bu müessese vasıtası ile gelmektedir. İşte ben bu bakımdan, bir yandan bu müessese- nin sosyal kalkınma alanındaki fay- dasına inanırken, bir yandan da, bu Zerrin Tüzün müesseseyi daha prodüktif hale ge- tirme m e aranması taraf- tarıyım. Yani gençkız, sanat okulla- rma elde ettiği bilgilerden faydala- cak, dişlerini aşa arzederek pro- düktüğ olacaktır Zerrin Tüzün, Senatoya seçilme- den önce, işgal ettiği kız Teknik öğ- mu tirme alanında çalışmalar yapmıştır, dişlerinden turizmde faydalanma yolunu açmak üzere bir yeni iş koo- peratifi kurulmuş, bu kooperatifin çalışması, Sanat Okullarını Bitiren- Ş lamıştır. Ayrıca, bu okulları bitiren- lerin prodüktif hale gelmelerini sağ- lamak amacı ile, ders programların- da değişiklik yapılmıştır. Sanat okullarında programlara i- lâveten şimdi bir büro eğitimi bölü- mü, bir okul hemşireliği bölümü ve çocuk gelişimi (bölümü el Bunlar sekreter, okul hem na okulları için çocuğun »zyo lojik ve ruhi ihtiyaçlarını karşılıyabilecek yuva öğretmeni yetiştireceklerdir. Kız Teknik Öğretime bütün bu yenilikleri getiren Zerrin Tüzün, 1933'te İstanbulda doğmuş, İlkokul ve enstitü tahsilini Bursada yapmış ve Ankara Kız Teknik Öğretmen O- kulundan mezun olup. aynı okulda asistanlık yapmış ve yirmi yıl süre ile moda atölyesi şefliğinde bulunmuş., bu sırada pek çok öğrenci yetiştir- miştir. Zerrin Tüzün, meslek haya- tının en heyecan verici tarafım işte bu öğrenci yetiştirme sahasında tat- tığını söylemektedir. Çok çocuklu ol- duğunu belirtmesi de bundan ötürü- dür. Yoksa, nisaiye mütehassısı Dr. Halim Tüzün ile evli olan Zerrin Tu- zunun sadece bir oğlu vardır. 39 yı- kete büyük hizmetlerde (bulunması beklenmektedir AKİS/17