26 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

26 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Tüli'den haberier Ankara Körler Okulunu ve Öğrenci- lerini Koruma Derneğinin okul O bi- nasında tertip ettiği sünnet düğünü geçtiğimiz pazar günü kalabalık bir davetli kütlesi huzurunda yapıldı. O- kul öğreticilerinden oObeş çocuk, bir gün evvelden hazırlanan süslü ve te- miz yataklara yatırılmışlardı. ayni zamanda okulun müsamere salo- lediye Başkan Muavini Ali Çankayanın bir okonuşması ile başladı. Çankaya "kendisi küçük mânâsı büyük" diye adlandırdığı bu töreni hazırlayanlara ve törene katılanlara teşekkür etti Ve küçükleri de kutladı. Daha sonra, bu yıl Keçiörende bu okuldan yeti- şenlere bir yurt ve ayrıca bir rehabi- Sergi — başladı. Son sergi Mübin Beken ve Nalân Afet Kuşçunun sergisiydi. Sergi ev Velâ basın mensuplarına sonra larına gönderilen davetiyelerde san Göğüş takdim etmekteydi. nudur. Çocuklara muhtelif dernek ve şahıslardan hediyeler getirildi. Küçük- lerin, elleriyle yoklıyarak Oo hediyeleri teşhise çalışmaları göz yaşartıcıydı. O- kul Müdürü Şahap Akıllıoğlu, evlâtla- rının mürüvvetini gören bir babanın helecanı içindeydi. Türen, Koruma Derneği Başkanı, Be AKİS/26 Havalar ısındıkça başkentte sergiler de birbirini da ankaralılara açıldı. sergiyi Turizm ve Tanıtma Bakanı Ali ih- Sergi kovalamağa Basın mensup- bir müddet daha devam edecektir. litasyon merkezi yapılacağını müjde- ledi. Ali Çankayayı takiben Milli Eğitim Bakanlığı İlk Öğretim Genel Müdürü Osman Türkmen bir konuşma yaptı. Türkmen bu görmiyen çocukların di- ger okullara geçtikleri zaman umumi- yetle birinci, ikinci, üçüncü oldukları- nı ve bilhassa estetik ve el mehareti isteyen işlerde çok başarı kazandıkla- rım söyledi. Esasen, törenden evvel okulda hazırlanmış olan,çocukların el- işi hasır oda takımları, etajerler, ha- maklar vesaireyi teşhir eden sergiyi ilgiyle izleyen davetliler, hayranlık i- çindeydiler. Daha sonra okul cazının bir konserini ve onu takiben de yine öğrencilerden teşkil olunan saz heye- tini ve solisti dinlemek mümkün ol- du. Onun ardından Ankara Radyosun- olklor ekipi göste rilerde bulundular. Davetliler hazırla- nan büfede ağırlandılar. Haftanın başındaki (oPazar sabahı Başbakan İsmet İnönü ve eşi Mev- hibe İnönü, Başkan Johnson'un özel u- çağı "Beyaz Kuş" ile Amerikaya hare- ket ettiler. Görülmemiş bir kalabalık tarafından coşkun bir şekilde uğur- lanan İnönü, bir ara basın mensup- ları ile de görüştü. Sonra, uçağa doğ- ru ilerlerken etrafına bakınıp eşini, a- radı. Lâcivert kruaze, çok şık tayyörü ve lâcivert beyaz pötikareli çok şık şapkası ile göze çarpan Mevhibe İnö- nüyü önüne geçirdikten sonra da, uça- ga binerken, uğurlayanları tekrar tek- rar selâmladı. Geçen haftanın, içinde. Çocuk Dost- ları Derneği yararına, Vali Reşit Caddesinde, Perihan Ballkçıoğlunun geniş, güzel, havuzlu bahçesiyle meş- hur evinde bir çay verildi. Tamamen Bayan Balıkçıoğlu tarafından hazırla- nan çayın geliri- Derneğe kaldı. An- karanın tanınmış bir çok hanımının bulunduğu çay âdeta bir defile man- zarası arzediyordu. Çünkü herkes, bir- birinden daha şık olmağa âdeta özel bir itina göstermişti. Nevin ve Baha Bursalı, geçen hafta içinde İstanbula hareket ettiler. O- radan, uzunca sürecek bir Avrupa se- yahatine çıkacaklarmış. Türkiye radyolarının altın sesli spi- keri Mukaddes Gözaydın nihayet, nişanlısı Reyman Semerle evlendi. Ni-