24 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

24 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

T Milliyetin Ankara mümessili (oOtart Sedes ve zarif eşi her yerde bir- likte görünüyorlar ve Bayan Sedes ek- seri bol elbiseler giyiyor. Acaba ya- unda bir küçük Sedes mi gelecek? Ankaranın on zarif kadınından biri se çilen Handan İnan, yaz tatilini Bay- ramogiu mahallesindeki evlerinde kar- deşleri ile beraber geçiriyor. Eşi Şefik İnan Ankarada yaz bekarı olarak kal- dı. Bayramoğlu mahallesi de İstanbu- lun en güzel olduğu kadar orijinal bir mahallesi, sahibi mahallenin başına bir tren geçiti ve bekçiler koymaktan başka bütün etraftaki güzel tabii kum- sala yanlışlıkla herhangi bir vatan- daş girer de denizden bir an istifade eder korkusu ile teller çektirmiş ve HEPİMİZİN EL KİTABI İslami Bilgiler Ansiklopedisi İslamiyetle ilgili bütün konuları bir araya toplayan kitap - ÇIKTI — Lüks ciltli, kuşe gömlekli : 12,50TL.. HİZMET KİTAPLARI Babıali Cad. 64, İstanbul Ödemeli gönderilir. (AKİS — 1079) üli'den tiler Bankası Genel Müdürü Selâhat- tin Babüroglu Cumartesi günü bir aylık iznini alarak ailesi ile beraber Tuzladaki İller Bankası kampına git- ti. Çok çalışmaya alışık olan Babür- oğlu her halde sakin geçen bu gün- lerde biraz sıkılacak. oOSon günlerde Babüroğlu ailesi akşam emeklerini hep birlikte Yenişehirdeki İnegöl köf tecisinde yiyorlardı. Ahmet Tahtakılıç hafta tatilini eşi- ni de yanına alarak Çiftliğe dol- Rauf Orbay Göçen hatıralar muşla gidip gelmekle geçiriyor, Böy. lece sayın Tahtakılıç galiba her za- man halkla beraber olduğunu da is- pat etmiş oluyor, Adnan Öztrak son günlerde pastaha- nelerde artık T.R.T ellerle birlikte görünüyor. o Galiba hazırlık hızlandı haberler Geçen hafta Türk ulusunun yetiştir- diği büyük kıymetlerden birini da- ha kaybettik. Hamidiye kruvazörüyle tek başına sefere çıkarak düşmanlara karşı tek başına savaşa devam eden, böylece herşeye rağmen Türkün mü- cadele azminin yenilemiyeceğini dün- yaya gösteren büyük denizci ve devlet adamı Rauf Orbay hayata gözlerini yumdu. Gençliğinde ateşli ve atılgan bir asker olduğu kadar olgunluk çağında. da değerli bir devlet adamı olmasını bilen Orbay İstiklâl Savaşında (o her basiretti aydın gibi Atatürkün açtığı bayrağın altına katıldı, ona bütün gü- cüyle yardıma oldu ve Büyük Millet Meclisi hükümetlerinde birçok önemli görevler aldı; tonunda Başbakanlığa yükseldi. Devrimler Türkiyesini yurt dışında tanıtmak ve etkileyici kişili- ginin gücünü de kullanarak temsilci olarak gönderildiği yeyi sevdirmek suretiyle vatana hiz- metlerini çok uzun yıllar devam. et- tirmiştir. o Ölümünden az önce ta- mamladığı hatıraları onun tarih say- falarına geçen anılarını ebedileştirmiş tir. Sıcak yaz gecelerinde hem biraz se- rinlemek hem de tanıdıkları gör- mek isteyenler akşam yemeklerinden sonra bulvar kahvelerinde oturmayı itiyat haline getirdiler. Hafta içindi gene çok kalabalık bir gecede Milkada oturanlar çoktandır özledikleri bir a- na kıs birlikte gördüler: Devlet Ti- yatrosunun değerli (osanatkârı, uzun kollu emprime keten bir elbise giymiş. olan Mediha Gökçer ve gri ve sarı bü- yük desenli arkası volanlı şık elbise- si ile kızı Deniz Gökçerdi. Milli Reasürans oOUmum Müdürü, papyonlu sosyalist Cemil Sait Bar- las hafta içinde bir kaç gün kalmıya gene Ankaraya geldi. Barlas zaten son zamanlarda Ankarayı komşu kapısı haline getirdi yok sık gidip geliyor. AKİS/25