24 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

24 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Sıkı Yönetim Kumandanlığı tarafından İstanbulda ya- larında girişilen grev teşebbüslerini yasaklamıştır. Bun- lardan en önemlileri Bank-İşin İş Bankasında, Türkiye Basın-İş Sendikasının da Başbakanlık Devlet Matbaasın da başlıyan grev hâdiseli bir şekilde devam etmektedir. Sıkı Yönetim Başkentte ayrıca OLEYİS, Servis İşçileri Sendikasına da grev müsaadesi vermemiştir. Sıkı Yönetim Kumandanlığı tarafından İstanbulda ya- saklanan grevler İş Bank-İşin İş Bankasında ve Türkiye Basın-İş Sendikasının da Tifdruk Matbaacılık A. Ş. giri- şeceği grevlerdir. Spor — Gazetelerin son sayfalarını uzun zamandan beri işgal eden bir konu bu haftanın başında bağlandı. 23 Mayısta İzmirde oynana ve 4-0 Kar nın lehine neticelenen maçın, şike olduğuna dair Futbol Federasyonunun verdiği kararla, Karşıyaka küme düştü, buna mukabil aldığı puan miktarına göre küme. düşmüş ve bütün kıymetli (o futbolcularını sağa sola (kâptırmış olan bir İstanbul klübü: Beykoz, hiç ummadığı şekilde Milli Ligte kalmış oldu. Hemencecik dalgalanmağa ve karışmaya politikacı- lardan da müsait olan spor çevreleri mutadları üzere hallaşlanmış pamuğa dönüverdiler. Kararın : taraflı ol- duğu, bölgeci endişelere dayandığı, İstanbulu kolladığı, İzmiri hedef aldığı istikametindeki çeşitli demeç ve yo- rumlar gazetelerin spor sayfalarını yukarıdan aşağı kap layıverdi. Ciddi memleket meselelerinde O söyliyecekleri söz olmadığı için eğlendi konulara can atan bazı politi- kacılar da derhal duruma el koydular. Kararı politik bir demogoji haline getirmenin yollarını aramayp başladı- lar. İzmir AP Milletvekili Şinasi: Osma derhal bir de- meç vererek Devlet Bakam Malik Yolaça çeşitli itham- lar savurdu. Kararı takip edecek olan gürültüler daha bir süre devam edeceğe benzemektedir Ancak b malarda dikkati çeken husus, gürültülerin Kasımpaşa - Karşıyaka maçında şike olup olmadığı konusunda değil - bu husus parayı alan futbolcuların itirafan ile ispat edilmiştir - delillerin kifayetli olup olmadığı, (kararın şekli bazı kaidelere yüzde yüz uyup uymadığı noktala- rında koparılmasıdır. Bu da Türk sporunda söz sahibi bazı çehrelerin "kızarmak" hasletlerini ne derecede mu- hafaza ettiklerini yeterince göstermektedir. Kongreler — Bilgiç ve takımı ile; muhaliflerini karşı karşıya getiren AP İl Kongreleri bütün yurtta ha- raret ve şiddetle devam etmektedir. Bunlardan en çok dikkatleri üzerine topluyanı önümüzdeki Pazar günü ya pılacak olan İstanbul İl Kongresidir. Adalet Partisinin en karışık ve çeşitli cereyanları içinde toplıyan teşkilâtı İstanbul Teşkilâtıdır, Bu bakımdan Pazar, günü nelerin cereyan edeceğini kestirmek pek mümkün olamamakta- dır. İstanbulda, Genel Merkezi elinde tutan Bilgiç ve titanına en şiddetle kafa tutan bazı AP'li gruplar at oynatmakta ve oldukça büyük bir kuvvete sahip bulun- maktadır. İl Başkam Nuri Eroganın Senatör adaylığının Genel Merkez tarafından veto edilmesini takip oeden gürültüler daha unutulmamıştır. o Erogan ve arkadaşları sebeplerle İstanbula çöreklenmiş ve vaziyetlerini almış- lardır Durumun- vehametini farkeden Genel Başkan Vekili Bilgiç, Kongreden dört gün önce pür telaş İstanbula gel- miş ve çeşitli yerlerde "Tesanüt!" konuşmaları yapma- ya koyulmuştur. Bilgiçin istediği, AP teşkilâtının Ana- doluda yapılan İl kongrelerinde kendi hizibine gösterdiği bağlılığın Oo İstanbulda a devam etmesidir Yolsuzluklar — Memleketimizde “Atatürkçü lüğün ne şekilde ve kimler tarafından istismar edildiğine dair yeni bir misâl son günlerde Başkente günlük ko- nuşma konuları arasına girmiştir. Türkiye Kemalistler Teşkilâtının fikir ve yayın organı 00 son sayfasın da ilân eden ve kapağında Atatürkün bü boy bir resmini taşıyan "Kemalizm" adlı dergi son mi im- zasız bir hasmakele yayınlamıştır. "Atatürkçülük Tasfiye mi ediliyor" başlıklı bu yazı- da "12 yıl evel kahraman Türk ordusunun şanlı oca- ğında şerefli bir subay olarak vazife gören Yaşar Tokan adlı Atatürkçü bir devrim kahramanının" Makina Kim- ya Endüstrisi Genel Müdür yardımcılığından o alınarak daha önemsiz bir göreve nakline büyük bir hiddetle hü- cum edilmektedir. Tirajına ve meçhul şöhretine göre olağan üstü mik- tarda ilanı sinesinde toplayan bu dergide (savunulan Yaşar Tokan hakkında AKİS okuyucularına uzun boylu bilgi vermek pek gerekli değildir. AKİS okuyucuları da- ha önce dergilerinde Makine Kimya Enstrisinde ortaya çıkan ve mahkemeye intikâl eden bir yolsuzluk hakkın- da geniş bileri bulduklarını hatırlıyacaklardır İşte bu dergi tarafından "Atatürkçülerin © tasfiyesi" olarak adlandırılan nakil işlemi ile başka bir önemsiz göreve alman Yaşar Tokan bu usulsüzlüğe ad» karışanlar dan biridir! .. İşin bir diğer ilginç yönü "Kemalizm" adlı bu der- ginin aynı sayısında başka bir sayfada da "Atatürkü is- tismar edenlerle mücadele edilmesini istiyoruz" başlıklı bir yazının yer almış olmasıdır. AKİS/5