24 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

24 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

günlerin getirdiği Yurttan Orgeneral Cemal Tural Görevi bitti Sıkı Yönetim — 20-21 Mayıs ayaklanması üzeri- ne Ankara, İstanbul ve İzmirde ihdas olunan Sıkı Yö- AKİS/4 Akisler netim bu haftanın başında Salı günü saat 15'te sona enli. Daha önce İzmirde kaldırılmış olan Sıkı Yönetim, Ankara ve İstanbulda yedi defa uzatılmıştı, İlânından kaldırılışına kadar 425 gün devam eden Sıkı Yönetimin uzamasına 20/21 Mayıs sanıklarının infazlarının oMec- hatça imâl edilebilmiş, kötü niyetli fısıltılar alabildiğine çoğaltılmıştır. Buna karşılık ihdas sebebi ortadan kalkar kalkmaz Sıkı Yönetimin sona erişi, faaliyetlerini o dedi- koduya ve fısıltıya dayayanları yalancı çıkartmış, bu çe- şit siyaset erbabının, bu meseleyi, hayatları boyunca bağ lı kaldıkları karanlık çalışma üslübunu devam ettirmek için bir vesile saydıkları ortaya çıkmıştır. önümüzdeki günlerde Türkiyede artık bir Sıkı Yö- netim olmıyacaktır. Bu, dillerinden salt demokrasiyi hiç ama hiç düşürmiyen bazı kişilerin aslında odemok ne kadar sevdiklerini ortaya koyacak güzel bir fırsattır... Bu kimselerin, bir intikâl devresi geçirmekte olan türk demokrasisini daha ışıklı günlere götürmek okonuşunda üzerlerine ei e ne derecede sahip çıkacak - arını zam gösterecekti Ancak bu adina fazla iyimser olmak, daha Sıkı Yönetimin kalktığı ilk gün cereyan eden bir olay yü- zünden pek mümkün değildir. Muhalefetin nasıl yapı- lacağını bilmediği için çıktığı günden beri (o şaşkınlıklar içinde bocalayan AP taraftan bir gazete, Salı sabahı pi- yasaya çıkarttığı nüshasının baş sayfasına mal mağribi gibi Menderesin kocaman bir resmini mokrasinin başına 22 Şubatlarda, 21 Mayıslarda ne ba- direler açtıkları hiç bir zaman unutulmamalıdır. Sıkı Yönetim Salı günü sessiz sedasız tamamlanan işlerle sona ermiştir. Olağan üstü çalışmanın verdiği yor- gunlukla eski görevlerine dönecek olan Orgeneral Cemal Tural ile Orgeneral Refik Yılmaz sivil makamlara dev- redecekleri formaliteleri tamamlamışlar ve veda, etmiş. lerdir. Grevler Sıkı Yönetimin kalkmasıyla (o Anka- ra ve İstanbulda çeşitli iş kollarında yeni grevler bek- lenmektedir. 14 ay kadar devam eden sıkı yönetim, bu süre içinde 10 dan fazla greve müsaade etmemiştir.