5 Haziran 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

5 Haziran 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

Tüli'den haberler Buzlar eridi 27 Mayısın Oobeşinci (o yıldönümünde MBK üyeleri arasındaki buzlar iy- ce eridi.Anıt Kabirdeki oObuluşmada radyo konuşması üzerine soğuk, bir ha- va esti ama, bu hava çabuk kayboldu, Ankara Palastaki balo çok neşeli geç ti. 13 Kasımda bölünen MBK'cılar hep beraberdiler. Ekrem Acuner. Meh- met Özgüneş, Vehbi Ersü ve İrfan Solmazeri aynı masada görenler, beş yılda köprülerin altından çok su geç- tiğini, MBK'cıların da politika öğren- diğini birkere daha anladılar. Baloda CHP'liler de çoğunluktay- dı. YTP'lilerden sadece Recai İsken- deroğlu vardı. AP'lilerden ise kimse- cikler yoktu tabii... Tarafsız Başba- kan Suat Hayli Ürgüplü, Fuat Sir- men ile birlikte oturuyordu. Nigâr U- luerin Ürgüplüye şarkılar söylemesi gecenin en neşeli sahnelerinden biri- ni teşkil etti. CKMP'nin. son olaylar içinde büsbütün şaşkınlaşan Başkanı Ahmet Oğuz gecenin o birçok saatini koridorda. Emanullah Çelebi ile ko- nuşarak geçirdi. Bayan Çelebi bu yüz- den kocasıyla dansetmeye fırsat bu- lamadı. Gecenin adamı Salim Başol- du. Başol çok alkışlandı. Buna karşı- uk, Ömer Altay Egeseli kimse tanı- Egesel yalnızca, çizgileri hayli yuvarlak genç eşiyle danseder- ken, dikkati çekti. Gecenin dans kralı da Albay Dr Saim Bostancıoğlu idi. Bostancıoğlu, yeni danslara çok meraklı bir hanım- la dansederken bütün salon onları sey- retti. Milletvekili olamadı ama... Turan Güneş son seçimlerde milletve killdğini kazanamadı, fakat şu dört yılı birçok milletvekilinden daha iyi değerlendirdi. Meselâ, profesör oldu. Şimdi CHP'nin, hemen hemen aynı adı taşıyan iki profesörü var: Turhan Feyzioğlu ile Turan Güneş!.. Güneyin profesörlüğüne (o Kurulda üç kişi karşı oy vermiş diyorlar, Üç kişiden birinin Aydın Yalçın olduğun- dan kimse şüphe etmiyor. Acaba öte- kiler kim? Dondurma eriten samimiyet Fransız Büyük Elçisi Hardion'la eşi- nin veda kokteyli çok kalabalıktı. Emekliye ayrılan diplomatı ve Osman- lı devrinin o saraylılarına (o benzeyen Mme, Hardion'u selâmlamak için bü- tün Ankara, Elçiliğe taşındı. Kalabalık güzel salonlarda dalgalanırken, bir- den fırtına çıktı ve herkes, gök gürül- tüleri, şimşekler, uçan perdeler ve kı- rlan camlar arasında vedalaştı. Fransız Elçisi şerefine İtalyan El- çiliğinde verilen yemek ise aksine çok sıcaktı. Salonda bunalan misafirler se- rinlemek için dondurmayı beklediler. Fakat aksilik bu ya, dondurma gelince iki Büyük Elçinin karşılıklı veda ko- nuşmaları başladı, onları dinlerken dondurmalar eriyiverdi! Nikâh mı, yatırım mı? Refik Koraltanın evlenmesiyle ilgili bir haberimiz ortalığı iyice karış- tırdı. Gazetelerde çarşaf gibi resim- ler: Koraltan delikanlı pozunda; Gö- nül Karaca ise kırkbeşinden sonra e- ve kapanmış kız pozunda... Bira aşk 27 Mayıs Balosunda Nigâr Uluer söylüyor, Nigâr Ürgüplü dinliyor biri söyler, biri dinler Böyledir 24 alemin düzeni, AKİS, 5 HAZİRAN 1965