5 Haziran 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

5 Haziran 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

izdıvacı yaptığını söylüyor, o ötekinin seçimlere yatırım yaptığı söyleniyor. Bu söylenti yanlış olsa gerek. Çünkü Ayvalıklı seçmenler için Karaca adı, Koraltandan daha iyi tanınıyor. Ka- raca ailesi, Sezai Madralarla birlikte Yunan Adalarından Ayvalığa gelen ilk türklerdendir. Çamlıkta çok gü- zel bir köşkleri, obüyük zeytinlikleri var. Gönül Karacanın bu kadar eski, tanınmış aile adını bırakıp, hayli yıp- ranmış başka bir soyadıyla seçimo ka- tılması akla uygun gelmiyor. Bayan Karacayı yakından tanıyanlar, bu ev liliği politikayla ilgisi olmayan egzan- trik bir davranış olarak yorumluyor- lar, "Gönülün böyle fantezileri var- dır, hiç akıl ermez" diyorlar. Dikmende bir defile Terrzi Nail, Dikmende, bir havuz ba- al yaz modellerini gösterdi. aşındaki Pazar günü An- kadara bir grup, Dikmen tepe- lerinin rüzgârında serinleyerek bu mo- delleri seyretti. (o Seyirciler arasında Org. Refik Tulga ve eşi, aktris Ma- cide Tanır, Polonya Büyük Elçisinin eşi Bn. Gebert, Şeref Gürsoy ve eşi de varlardı. Jale Tulga moda ile il- gili bir kadın değil; şıklığından, elbi- sesinden bahsedildiği zaman horlan- madığı bile söylenir, ama bu defile. nin modelleriyle ilgilendi, Galiba, kı- zı Nimet Tulga evleniyor. Annesi de Av. Naim Tezmen İzahlı herhalde, modeller nişan, ve nikâh elbiselerini seçiyordu. Defilenin misafirleri bir de süp- rızle karşılaştılar. Meğer Selâhattin Tukyu da doğum gününü o kutluyor- muş. Selahattin Tukyuyu tanıdınız değil mi? Bir zamanlar adı çok du- yulan kişilerden biriydi, sonra kayıp- lara karıştı, şimdi yine sahnede gö- rünüyor. Serinleyenler Başkentin gözde lokali Süreyyanın sahibi Süreyya, yaz aylarında Mo- da Kulübüne gider, pavyonunu kapa- tır. Bu süre içinde sosyetenin gece ha- yatı da biraz duraklar. Bitirdiğimiz haftanın sonunda sosyete. Süreyyada son defa bi . Adana milletvekili Cavit uklarıy la beraberdi. Nasır Zeytinoglu i ise bazı dostlarıyla... Pavyonun en güzel kızı da Nazlı İdil- di. Eski Kore elçilerinden Kâmil İ- dilin kızı bu yıl Orta Doğu Üniversi- tesini bitiriyor, sonra Amerikaya gide- cek. Nazlı İdil çok güzel dansediyor, fakat Amerikaya gidince milli oyun- lar oynamak kararında. Şimdi bir yandan imtihan, bir yandan da halk oyunları festivaline hazırlanıyor. Mevsimi kapatırken Süreyya da Ankara; elmişti; masalar arasın - la dolaşıyor, başkentli dostlarını Be- bekteki lokantasına çağırıyordu. Masa- Av. Tahsin Atakan İçtihatlı İŞ HUKUKU VE SOSYAL SİGORTA KÜLLİYATI Satışa arzedilmiştir. Bu kitap, Sosyal Sigorta Kanunu, İş Kanunu, Toplu İş Sözleşmesi Grev ve lokavt Kanunu. Sendikalar Kanunu ve bu kanun- larla alakalı diğer bütün kanun, Nizamname. Talimatname ve ilgili 1000 den fazla Yargıtay, Danıştay içtihatlarını toplamıştır. 1160 Sahife, Lüks ocildi.Fiat 50— Liradır Ankara Cad. No: 80 İSTANBUL AKİS, 5 HAZİRAN 1965 (AKİS: 343) TULİDEN HABERLER larda oturanlar da Sürayyanın bu pavyonda neler seyrettiğini düşünü, yorlardı. Bu eski pavyon, şimdiye ka- dar az olaya, az maceraya sahne ol- madı da... Şimdi bile, seçim sonrası- nın ilk pazarlıkları burada yapılıyor. Pistte Ayşe Kulin nefis danslar ya- parken, e masalardan biri, Türki- yenin geleceği üzerine hararetli tar- tışmalara sahih oluyordu. "Mazi kalbimde yara..." Rahmetli Cevat Süberkin eşi Hale Süberk İsatanbula yerleşiyor. An- karada yanlız kalmak kolay değil, İs- tanbulda ailesinin yanında oturacak. Oğlu Ahmet Süberk de yakında A- merikaya gidiyor, üniversite öğrenimi- ni orada yapacak. Hale Süberk büyük ıstırabına cesur ve vakur bir şekilde göğüs gerdi ama, uzun yılların hatı- rasıyla dolu bir şehirde yalnız yaşa- mayı göze alamadı. Gereksiz yorumlar Fethi oODogançayı Ayhan Aydan ile raber görenler bazı yorumlarda bulunmuşlar. Aslında, bu beraberlik hiç bir şekilde yorumlanamaz. Ayhan Aydan böyle konulardan çok uzak görünüyor. Yalnız dünyasını de- -il Dogançay, hiç kimseyle paylaşmak niyetinde değil, Son günlerde bir çok evlenme teklifi aldı, hepsini geri çe- virdi. Golfcular çok hızlı Ankaralı golfcular çok hızlı, her gün saatlerce golf oynuyorlar. Şadi ile Alman Büyük Elçisi ve eşi Kulübün en iyi oyuncuları. Alman Büyük Elçisi, fazla ki- lolarun eritmek için golf oynadığını söylüyor ama, görünüşünde hiç bir değişiklik yok. Şadi Kavur (o golfden sonra çok zaman briç maçına başlı, yor. Senegale gidince golfcular da, briçciler de kendisini çok arayacaklar Zira iyi bir arkadaş.. Yalnız,kadınla- rın arayacağı biraz şüpheli, Çünkü be- kâr elçiye eş olmayı ümidedenlerin hepsi hayal kırıklığına uğradı. Galiba biraz fazla hayale dalmışlar, Şadi Ka- vuran Abbaae Kemahlıdan sonra ko- layca evlanemiyeceğini yakınları çok iyi bilir, Şimdi Tevfik Kasım Kemahlı ve eşi resmen ayrıldıklarına göre, ye- niden evlenmeleri bile düşünülebilir. Dışişleri geleneklerine biraz aykırı a- ma, ne yaparsınız?...