5 Haziran 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

5 Haziran 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

5s POR Atletizm Bir yıldız doğuyor (Kapaktaki Atlet) Bundan on yıl önceydi. Gaziantepte kulüplerarası bir kros yarışması düzenlenmişti. Her kulüp bu yarışa katılacaktı. Ancak atlet bulmak bir meseleydi. Birçok kulübün yalnız bir- iki atleti vardı. Bu kulüplerden biri de Kale Gençlik Kulübüydü. Kale Genç- lik Kulübünün yetkililerinden (oKara Kemal çareyi futbolculardan bir ekip kurmakta bulmuş, özellikle de Mu- harrem Dalkılıçın üzerinde durmuştu. Muharrem Dalkılıç, Gaziantep Kale Gençlik Kulübünde iki yıldır solhaf oynuyor, süratiyle, canlılığıyla ve ni- hayet enerjisiyle dikkati çekiyordu. Kara Kemal, onyedi yaşındaki bu genç futbolcuya, "sen çok iyi yanşa katıl" demişti. Muharrem yerinde duramayan bir gençti, o güne kadar da bir yarışa ka- tılmamıştı.Spor denilince Muharremin aklına yalnız ve yalnız futbol geliyor- du. Çünkü gözünü futbolla açmış, ma- halle aralarından seyirci önüne fut- bol sayesinde çıkmıştı. Ama kulüp yö- neticisinin isteğini kiramazdı, hem koşmak da istiyordu. Birkaç gün sonra, beklenen yarış yapıldı. Bu, Muharrem Dalkılıçın ilk olarak katıldığı yarışmaydı. Futbol sa- hasından alınmış, atletizme sokulmuş- tu. Yarışa Gaziantebin en ünlü atlet- leri de katılmıştı. Onlarla boğuşmak taptaze bir sporcu için şüphesiz ki im- kânsızdı. Kale Gençliğin futbolcu at- leti Muharrem Dalkılıç, katıldığı ilk yarışta, koşmasına sebep'olanları u- tandırmadı, yarışın büyük bir kısmın- da Gaziantebin sayılı atletleri ile çekiş ti ve sonuçta dördüncü oldu. Gerek al- dığı derece ve gerekse yarış içindeki çekişmesi Gaziantepli atletizm adam- larının gözünden kaçmadı. Bunla- rın başında Gaziantep atletizm antre- nörü Memik İşdenizle Gaziantep Atle- tizm Ajanı Saip Aksoy bulunuyordu İkisi de "bu çocukta iş var" dediler. Onyedi yaşındaki Muharrem kısa sü- re içinde sivrilebilir. adını atletizm a. lanında duyurabilirdi. Memik İşdenizle Saip (Aksoy bir kabiliyetin yok olmaması için ilk gün- den teşebbüse geçtiler, durumu Mur- harreme anlattılar ve onu atlet olma- ğa razı ettiler. Artık futbolcu Mu- harrem sahneden çekilmiş, yerini at- let Muharrem almıştı. Genç sporcu için yeni bir yol açılmıştı. Atletizmin 33 iyi koşarsın, bu. Gaziantepte yayılması ve ilerlemesi i- çin olanca güçleriyle çalışan obirkaç spor adamı onun bu yolda başarıyla yürüyeceğine oinanmışlar, "yarının en büyük atletlerinden biri olacak" de- mişlerdi. İşte, türk atletizminin uluslarara- sı alandaki tek temsilcisi (Muharrem Dalkılıcın atletizm hayatı böyle baş- ladı. Hayatının hikâyesi Muharrem Dalkılıç, 2 Ekim 1938'de Gaziantebin Kızılcamescit mahalle sinde doğdu. Babası pazarcıydı. Küçük lüğü babasına yardim etmekle geçti. Okul çağına gelince de Bostancı İlk- okuluna verildi. İlkokul öğreniminden sonra Dalkılıç okuyamadı. Bunun baş- lıca sebebi, imkânların yetersizliğiydi. Bir yandan babasına yardım ediyor, öbür yandan da mahalle arasında to- pun peşinde koşuyordu. Onbeşine gel- diğinde (futboluyla dikkati (o çekmeğe başladı. Aradan bir yıl geçmeden Ga- ziantebin sevilen kulüplerinden Kale Gençlik Kulübüne girdi. Solhaf ve soliç oynuyordu. Küçük Dalkılıç Ka- le Gençliğin en çok koşan futbolcu- suydu, yetişmediği yer yoktu. Futbolda adını duyurmağa başlamıştı. Bu ara- da, Gaziantep Genç Karmasına da girdi. Tek düşüncesi iyi bir futbolcu olmaktı. Fakat 1955 yılında Kara Ke- mallerle karşılaştı ve futbolcu olmak hayaline veda etti. O artık bir atletti. Her gün çalışıyor, her gün kendini bu yolda biraz daha güçlü, başarılı his- sediyordu. Gaziantebin atletizm adam ları, yeni öğrencilerine atletizmin ana kurallarını öğretiyorlar, (çalışmalarını artırması için onu teşvik ediyorlar ve kendisine büyük umut obağladıklarını belli ediyorlardı. O yıl içinde Diyarbakırda bölgeler- arası kros birinciliği vardı. Doğunun ve Güneyin bütün ünlü atletleri bu yarışta çekişeceklerdi. Diyarbakıra gi- den Gaziantep Kros ekibinde Muhar rem Dalkılıç da bulunuyordu. Yarışa 55 atlet katıldı. Dalkılıç, denilebilir ki bu atletler içinde en genciydi. Gazi antep dışında ilk defa bir yarışa katıl dığı için de fazlasıyla heyecanlıydı. Yarış sona erdi ve Muharrem al- tıncı oldu. Bu bile büyük bir başarı o- larak kabul edildi. e Birkaç aylık bir atletin 55 atlet arasında altıncı olma- sı küçümsenemezdi. Muharrem, Gaziantebe döndükten sonra çalışmalarına aynı hızla devam etti. Çünkü herkesten duyduğu söz ay- nıydı. Bir atlet, çalışmalarını bir tek gün bile aksatmamalıydı. Atlet Dalkılıç Her şey spor için Şöhrete doğru Aylar geçti. 1955 yılı gerilerde kaldı. Muharrem için bu yıl çok önem- -iydi .Çünkü atletizme 1955 de başla- mıştı. Ancak hayallerinin ogerçekleş- meye başladığı yıl 1956 oldu. Türk sporseverleri Muharrem Dalkılıç adını 1956 yılında duydular. Türkiye Genç- ler Atletizm Birinciliği dolayısıyla yur dun dört bir köşesinden gelen atletler Ankarada toplanmıştı. Bu gençlerin çoğu, atletizm alanında adı duyulma, mış kimselerdi. Muharrem (Dalkılıç da bunlardan biriydi. Gerçi Gazian- tepliler bu esmer delikanlının başanla- rıyla övünüyorlar, hattâ çokları onu AKİS, 5 HAZİRAN 1965