5 Haziran 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

5 Haziran 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

SOSYAL HAYAT Defileler Öğrenci gönüllüler Mikrofon başına gelen genç kadın, man selâmladıktan sonra: "- imdi öğrendiğimiz, sizlere, kendileri “için diktikleri elbiseleri, yaz kıyafetlerini teşhir edecekler" diye sö- ze başladı. Sonra konuşmasına devam etti: "-- Atatürk Kız Enstitüsünün baş- lıca amacı, öğrencileri hayata hazırla- mak, onlara faydalı şeyler öğreterek, herbirinin hayatlarını kazanabilmele- rini sağlıyacak niteliklere sarip olma- larını öğretim ve eğitim programları ile, en başta ele almaktır." Bu sırada kırmızı şifon dezabiyeli genç ve şirin bir kız, ağır adımlarla bahçeye çıkmış, kalabalık masaların ortasından geçiyordu. o Bu, biyelerle işli çok şık bir sabahlıktı ve içinde aynı kumaş ve aynı işle yapılmış, çok şık bir gecelik vardı. Olay, 25 Mayıs Salı günü, Kavaklı- deredeki Tenis Kulübünde, Hacettepe Tıp Fakültesi Gönüllüler o Grupunun hasta çocuklar yararına (düzenlediği çayda geçti. Güzel bir bahar günüydü. Tenis Kulübünün bahçesi ve salonları şık ve zarif misafir hanımlarla, şık satış ve piyango köşeleriyle süslen- mişti. satış köşesinde, gerçekten fevkalade şık parçalar hazırlamışlardı. Önlükler, tencere tutacakları ve lavanta cor- baları yanında, çocuklar için şık yaz elbiseleri, plaj kıyafetleri de vardı. Birçok misafirler, çocukları için çe- şitli yaz kıyafetleri seçiyor ve bu, iş- le yüklü günlerde "dikiş dikmek"ten kurtuldukları için sonsuz bir memnun lük duyuyorlardı. Ama aynı kimseler bu satış köşesini hazırlamak ve has- tahanenin bitip tükenmek bilmez ih- tiyaçlarına bir miktar yardımcı ola- bilmek için günlerdenberi dikiş top- lanıtılarına devam ediyorlardı. o Zaten son zamanlarda, Başkentte birçok ka- diktikleri, iş işledikleri (o görülüyordu. Hacettepe gönüllüleri son dikiş toplan- tısını Atatürk Kız Enstitüsünde yap- mışlar ve böylece çok itinalı dikişler Hacettepe gönüllülerinin çok ragbet gören bir satış köşesi de, her za- manki gibi, pasta köşesi idi. Evde ya- pılan ve çok ucuza satılan çeşitli kek- ler, pastalar, bisküviler, anneleri, bir yönden daha sevindiriyordu : Eve eli boş dönmemek! AKİS, 5 HAZİRAN 1965 Hacettepeli çalışkan gönüllüler, Bu sırada defile devam ediyor, A- tatürk Kız Enstitüsü öğrencileri yaz için diktikleri şık ve zarif elbiselerle beraber ,kış için hazırlamış oldukları birkaç kışlık manto ve tayörü de da- vetlilere gösteriyorlardı, öğretmenleri, bu sırada konuşmasına şöyle devam etti: "— Bütün bu kıyafetler ders yılı içinde, ders malzemesi olarak hazır- lanmıştır. Bu yıl, daha verimli olabil- mek ve öğrencileri daha pratik şekil- de yetiştirebilmek için bazı program yenilikleri yaptık. Bu arada her öğ- renci, evindeki her insan için bir di- kiş dikti." Şirin manken kızlar, güzel kıyafet- ler ve bu sözler bol bol alkış topladı, toplantı e geç saatlere kadar de i. Moda Yeni saç modelleri Saçlar hiçbir zaman bu mevsimde ol- duğu gibi değişik olmamıştır. Buk- leli saç yanında dümdüz saç, saç yanında kısa saç aynı şekilde mevcuttur. Hattâ modası tamamiyle geçen kabarık saçlar bile, çok büyük baş yapmamak şartiyle, büsbütün or- tadan kalkmış değildir. Meraklı bir fransız fotoğrafçısı, meşhur bir gala- ya gelen meşhurların resimlerini çek- miş ve yirmiden fazla resimde her başın değişik bir modaya tâbi oldu- gunu fotoğraflarla ispat etmiştir. Bu- na rağmen, bu yıl ortaya atılan buk- leler oldukça tutunmuştur. Uzun saçlılar obukleleri, romantik uzun bukleler şeklinde arkadan sal- landırmaktadırlar. Kısa saçlılar, ise, zaptedilemiyen deli buklelerle ortaya çıkmaktadırlar. (Bunların yanında dümdüz, yandan ayrılmış uzun saçlar veya erkek gibi kısa, dümdüz kâhküllü saçlar da vardır. Hattâ bunların pe- rukaları son günlerde pek çok satıl- maktadır. Yaz için kâhküllü. Romy Sohneider" diği, kulakları ei kadar kısa, kuzu gibi kıvırcık, bukle kâhküllü saç tutunacaktır. uzun düz saç veya Mayolar Mayo modasına bu yıl hâkim olan şey, sağlıktır. Sağlık kuralları vü- (Reklâmcılık: 2071) — 344 21