5 Haziran 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

5 Haziran 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 572 Cilt: XXXII Yıl: 12 Sahibi ve Başyazarı : Metin Toker Tel:106196 Yazı İşleri Müdürü : Y. Yüksel Erdem Bu sayıda Yazı Kurulu : İç Haberler Kısmı: Kurtul Altuğ, Güneri Civaoğlu, Teoman Erel, E- gemen Bostancı, (İstanbul), Seyfi Özgenel (İzmir)— Dış Haberler Kısmı: Haluk Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan, Tüli Sezgin. Hüseyin Korkmazgil. Resim Ali Parmakerli Kapak Kompozisyonu SA N Organizasyon Kapak Baskısı Rüzgârlı Matbaa Fotoğraf T.HA. Erdoğan Çiftler Yazı işleri Rüzgarlı Sokak No: 15/2 Tel:118992 P.K. 582 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15 Klişe Hürriyet Klişehanesi Birlik Klişe Atölyesi Abone Şartları 3 aylık (2 nüsha)12.50lira 6 aylık (25 nüsha) 25.00 lira 1 senelik (52 nüsha)50.00lira İlân Şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 3 00 Ollira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih : 3 6.1965 m HAFTALIK AKTÜALİTE DERGİSİ Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, Bu hafta Petrol gene üzerinde en çok tartışılan konu idi. Gerek Parlâmen- toda, gerekse Basında çeşitli spekülasyonlara yol açan konuya AKİS çok önceden değinerek, meseleyi enine boyuna ortaya koymuş ve eğer Hükü- metçe gerektiği önemde ele alınmaz ve doğru teşhis konulmazsa, meselenin çe şitli yorumlara sebep olabileceğini yazmıştı. Şimdi çeşitli çevrelerden yük- selen sesler, o zaman yazdıklarımızın isabetliliğini ortaya koymuştur. Bugün Petrol, aşırı uçlar elinde bir yatırım konusu olmakta devam et- mektedir. AKİS hu hafta da, Başyazarımız Metin Tokerin kalemiyle bu önemli ve hayati konuya parmak basmaktadır. Metin Toker "Haftanın İçin- den" inde Petrol konusu ve bu konu etrafında çıkan çeşitli seslerle ilgili fikrini söylemektedir. "Petrol" başlıktı yazıda ise işin kulisi anlatılmaktadır. İnönü Hükümetleri zamanında partizanlık yapıldığından sık sık şikâyet edilmiş, idare adamlarından yakınılmıştır. Zamanın yetkili kişileri, firsat düştükçe ithamları cevaplamışlar ve balonları birer fiske ile söndürmüşler- dir. Ama A.P.'li IV. Koalisyon daha işe başlar başlamaz partizanlığın va-- tandaşı rahatsız edecek kadar ileri götürülmüş olması, hükümet edenlerin aleyhine bir puvandır. Bu husus bugüne kadar gerek bu dergide, gerekse birçok dergi ve gazetede yer almıştır. AKİS, 12 yıllık yayın hayatında haksızlıklarla savaşın sembolü olmak şerefine sadece ve sadece, okuyucularının her gün artan ilgileri sonucu hâk kazanmıştır.. İnönü Hükümetleri zamanında da ne zaman bir haksız davra- nış göze batmışsa, AKİS hemen o davranışın ve o davranışa sebep olanların karşısında yer almıştır. Gene o görevine devam etmekte ve,"Partizanlık" başlıklı yazıda anlatıldığa gibi, Dörtlü Koalisyonun hangi kanadından gelirse gelsin, partizanlık kokan her tutum ve davranışı kamu oyuna açıklamakta- dır. A.P'li Sanayi Bakanı Ali Naili Erdemin, Bakanlığı içindeki macerala- rım bir iç ezilmesiyle okuyacağınızı tahmin ediyorum. AKİS her yönüyle bir aile mecmuası olma niteliğini korumaktadır. Aile- nin her ferdi, AKİS sayfalarmda, kendilerini ilgilendiren bir konuya rastla- yabilmektedirler. İşte bu hafta da dünya çapında ün yapmış bir atletimizi sizlere sunuyoruz. Muharrem Dalkılıcın hayat mücadelesi, atletizm alanın - daki başarısı ve bu arada türk atletizminin durumu, SPOR sayfalarımızda yer alan "Atletizm" başlıklı yazıda canlı bir üslüpla verilmektedir. Gelecek hafta ise AKİS, projektörünü bir başka alana tutacaktır: Ti- yatroda olup bitenleri gelecek haftaki AKİS'inizde en ilgi çekici taraflarıyla bulacaksınız. "İsmet Paşayla 10 yıl" adlı yazı serimiz artık okunulmadan edilemeyen bir yoğunluğa erişmiştir. 1955 yazında İsmet Paşanın havası, o günkü siyasi olaylara değinilerek anlatılmaktadır. Saygılarımızla içindekiler Yurta Olup Bitenler 4 Tüliden haberler 24 Haftanın içiden 35 Sosyal (oHayat 27 Partizanlık 6 Sanatçı ve Dünyası 30 İsmet Paşayla 10 Yıl 15 Spor 32 3