12 Haziran 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

12 Haziran 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Tüli'den Vatikandan Ankaraya MBK'nın İçişleri Bakanlığından Vati- kana, Papaya elçi giden Muhar- rem İhsan Kmloğlu Paristeki elçiler toplantısına katılmayışına çok içerle- miş, diyorlar. Başka bir söylenti de. Kızıloğlu Paşanın yakında merkeze döneceği, Ankaradaki apartman daire- -ini boşalttığı, yeniden politikayla uğ- raşacağı şeklindedir. Bu söylenti ger- çekleşirse, doğrusu, Romadaki türk- ler geniş bir nefes alırlar. Çünkü Vati- kan ve Roma elçilikleri arasındaki ger- ginlik, hava alanından transit geçen- haberler lerin bile dikkatini çekiyor. Kızıloğlu Paşa, hele Bn. Kızıloğlu büyük bir alınganlık içinde, buluttan nem ka- pıyorlar. Büyük Elçi Namık Yolga ve eşi durumu idare için epeyce terliyor- lar. Paşa merkeze dönerse hiç değil- se yeni elçi Adnan Kural rahat çalı- şır. Yoksa Vatikan ve Roma elçllikle- ri arasındaki münasebetleri düzenle- mekten İtalya - Türkiye münasebetle- rini geliştirmeğe vakit bulacağı biraz şüpheli. Napoli akşamları Eski Dışişleri Bakanı Feridun Cemal Tenis Kulübünde eğlenenler Gel keyfim gel! AKİS, /2 HAZİRAN 1965 Erkin önce İstanbuldaki evine yer- kadaşıymış, orada misafir kalacakmış İrfan Karasar, elçilikten konsolosluğa dönen diplomatlardan biridir. 27 Ma- yıstan sonra emekliye ayrıldı, Danışta- ya dâva açtı, yeniden görev aldı. Na- poliden gelen haberlere göre hayatın- dan çok memnunmuş, durmadan par- tiler veriyor, Napoliye giden bir çok türkü evinde misafir ediyormuş. Bu bakımdan, Feridun Cemal Erkin her- halde iyi vakit geçirecektir! azik mesele Ankara Tenis Kulübündeki yaza dö- nüş gecesi çok neşeli geçti. Gece- nin dikkati çeken kadınlarından biri Sema Berzundu. Birçok kadın, Berzu- nun yaşını hesaplıyordu. Güneşten yan- mış tenine, güzel çizgilerine, dar pan- talonu içinde bir gençkız gibi yürüyü- şüne yılların adım koymak gerçekten güçtü. Kartallar bu nâzik meseleyi çö- zemediler. Bn. Berzunun hissettiği yaşı yaşadığına hükmettiler. Bugünlerde hissettiği yaşı yaşayan- lardan biri de Coşkun Kirca CHP İs- tanbul milletvekili olmadık yerlerde, olmadık pozlarda görülüyor. Kırcanının Meclis kürsüsündeki konuşmalarını bi- lenler, romantik sahnelerle karşılaşın- ca, tabii biraz yadırgıyorlar. Fakat o hayatından memnun görünüyor. Ya- kışıyor mu derseniz, orasını güzel ar- kadaşına sormak lâzım. Bazı hikâye- ler ve münasebetlere akıl erdirmek de- dikodu yazarları için bile kolay değil. Antalyada tatil Cemal Madanoglu, o sevgili (o köpeği Can-Can ile i girmekten, kumlar üzerinde güneşlemekten çok hoşlanır, bilirsiniz. Madanoglu, deniz mevsimini bu yıl Antalyada açmış, bir kaç arkadaşıyla birlikte oSidede tatil yapmışlar. İhtilâlin yakışıklı Generali, İstanbula iyice (o esmerleşmiş olarak döndü. Bu bir yana, Antalyada garip bir seda da bıraktı. Meselâ, geçende ölen Ragıp Devresin evinde bile adı geçiyor. Sideye, üzüntüleriyle başbaşa kalmağa gitmiş olan Devres, bir akşam yakınlarıyla dertleşirken ka- pı çalınıp da karşısında oMadanoglu ve arkadaşlarını görünce çok şaşırmış. 27